פודקאסט כלכליסט
המהלך העסקי המבריק של האמא הזניק את שווי הראפר המנוח ל-160 מיליון דולר
החיים הטובים שאחרי המוות: איך זינק השווי של הראפר נוטוריוס B.I.G מ-10 מיליון דולר ביום הירצחו ב-1997 לסכום אדיר של 160 מיליון דולר היום, ובכלל - כמה שווים כוכבים מתים ולמי?
אחד הלהיטים הגדולים שהשאיר אחריו נוטוריוס B.I.G נקרא Mo Money Mo Problems, ובשיר הוא הסביר איך (בתרגום חופשי) ככל שהוא צובר יותר כסף צצות יותר בעיות. ביום הירצחו לפני 24 שנה הראפר המפורסם ביותר בעולם היה שווה 10 מיליון דולר "בלבד" - אז מה הוא היה שר על שווי הנכסים שלו כיום?
- פה מטונף, ריקודים בוטים ו־500 אלף דולר במקרר: סוד ההצלחה של קארדי בי
- קוקטייל מנצח: כוכבי הוליווד מחכים לאקזיט הגדול ממיזמי האלכוהול שלהם
- במעבר חד: המסלול המהיר מדיסני לפורנו
בשבוע שעבר הסכימה אמו של הראפר, שהיה ידוע גם בכינויים ביגי או ביגי סמולס ונולד בכלל בתור כריסטופר וואלאס, להיפרד מהטיפול בנכסים שהותיר בנה, שנרצח בשנת 1997, ולהעביר את העיזבון שלו לחברת ייצוג האמנים הגדולה ביותר בעולם WME. רק עצם המהלך הזה הקפיץ את שווי הנכסים של ביגי ל-160 מיליון דולר.
בפרק החדש של "קאש אנד טראש" מדברים רותה קופפר ואליחי וידל על החיים הטובים שאחרי המוות - כמה שווים כוכבים מתים ומי מרוויח מזה, חוץ מהיורשים הישירים?
עזבונות של אמנים מתים - במיוחד כוכבים הוליוודיים - הם עסק פעיל ביותר וככל הנראה גם משתלם מאד. האמן הפורה ביותר גם שנים אחרי מותו הוא ייקל ג'קסון, שהשאיר אחריו לא רק נכסים פיזיים ואלפי קטעים מוזיקליים, אלא גם מותג עוצמתי ואלמותי ששווה 500 מיליון דולר - למרות כל השערוריות, התביעות המשפטיות והתלונות על פגיעה בילדים.
לגופים כל כך גדולים ומחוברים כמו WME (וויליאם מוריס אנדבור) יש יכולת לנהל את הנכסים האמנותיים שהשאירו אחריהם היוצרים, להמשיך לטפח את המותג, לגבות את כספי זכויות היוצרים וכמובן ליצור תכנים חדשים ומקוריים שבעזרתם אפשר יהיה לחלוב מהמעריצים עוד כסף. עד כמה שהאם, וולטה וואלאס, לא דאגה וטרחה להנציח את ביגי ואת היצירה שלו, עכשיו היא יכולה לצאת קצת לפנסיה וליהנות - היא, כלתה והנכד שלה - מהפירות של העץ שצמח על זכרו של ביגי.
עוד בתוכנית: שיתוף הפעולה בין רשת המזון המהיר מקדונלד'ס לבין BTS, להקת הבנים המפורסמת ביותר בעולם בז'אנר ה-KPOP - הפופ הדרום קוריאני. BTS הביסה שמות כמו טיילור סוויפט וביונסה במכירות גלובליות של המוזיקה שלהם, קיבלו מועמדות לגראמי על הלהיט שלהם "דיינמייט" והשיר שלהם "איידול" היה לשיר עם הכי הרבה צפיות לקליפ מוזיקלי ביוטיוב ביממה אחת.
בשנים האחרונות שינתה מקדונלד'ס כיוון בבחירת הפרזנטורים שלה כשעברה מספורטאים כמו מייקל ג'ורדן ולארי בירד, לברון ג'יימס, צ'ארלס בארקלי, קובי בראיינט ואפילו האצן יוסיין בולט לזמרים פופולריים בקרב בני נוער. מקדונלד'ס כבר רשמה הצלחה בשיתופי פעולה עם הראפר טראוויס סקוט והזמר ג'יי באלווין. לפי הדו"חות של מקדונלד'ס, העלייה במכירות בספטמבר 2020 קשורה לשת"פ עם טראוויס סקוט, ומה ששימח את המזללה הגדולה הוא שהעלייה נרשמה בקרב צעירים, שקיבלו הנחות על הזמנות דיגיטליות.