כך קיימו בתי האופנה את תצוגות חורף 2021 בקורונה
בלמיין קיימו משט אופנה על נהר הסיין, אחרים פנו לחלל הווירטואלי: דיור עם סרטון מעולמות נרניה ואיריס ואן הרפן עם וידאו בכיכובה של שחקנית "משחקי הכס". ואן הרפן: "זה סיפור על לידה וצמיחה והתהוות"
לא כולם בעולם האופנה מאטים את הקצב. בזמן שרוב העולם ישב בבית ויצא לחל"ת, בבתי האופנה הגבוהה שקדו על קולקציית קוטור של סתיו חורף 2020־2021 ובשבוע שעבר הן נחשפו לפני העולם. איך מציגים קולקציית קוטור בזמן מגפה? יוצרים בווידאו עולם שלם של פנטזיה, מסתורין וקסם שיגרש את החוסר ודאות בכל הנוגע לעתיד. כך לפחות על פי מריה גרציה קורי, המנהלת האמנותית של דיור. ואם הפנטזיה הזאת, המזכירה מצד אחד את המיתולוגיה היוונית ואת הנופים של נרניה; ומצד אחר מתייחסת לרפרנס היסטורי: תיאטרון אופנה צרפתי נודד שפעל אחרי מלחמת העולם השנייה של בגדי בובות מיניאטוריים שעיצבו קוטוריירים — הכל כדי ללמד שהקוטור חי ובועט למרות המחסור בחומרי גלם — אז מה טוב.
הקולקציה מונה 37 פריטים מינאטוריים, שעוצבו בקפידה עד אחרון הפרטים והונחו בארגז נסיעות גדול שנבנה במיוחד ומדמה את חזית בית דיור בשדרות מונטן 30 בפריז. בסרטון סוריאליסטי שצילם הבמאי האיטלקי מתיאו גרונה יוצאת תיבת האוצרות למסע בעולם פנטסטי ושני נושאיה עוברים ביער מסתורי כמו אנשי מכירות מדלת לדלת רק מעץ לעץ, מנחל לנחל ומציעים את תכולתה לנימפות היער הקסומות הבוחרות כל אחת שמלה פואטית מבדים קלילים בעבודת יד מוקפדת, כדי לתור אתה את היער ולהשתובב. (ביוטיוב: Dior Autumn-Winter 2020-2021 Haute Couture).
עוד דרך להציג קולקציית קוטור בימים של ריחוק חברתי היא באמצעות סירה ששטה בנהר הסיין, למשל, כך על פי אוליבייה רוסטיג מבית בלמיין, החוגג בימים אלה 75 שנים לקיומו: 21 דוגמניות לבושות בפריטי קוטור מארכיון בלמיין מהעשורים האחרונים בשילוב עם פריטים המזוהים עם רוסטיג, עמדו על הסירה במרחק 2 מטרים זו מזו בעוד שלאורך שתי הגדות והגשרים בנתיב ההפלגה נאספו הצופים. לפניהם הופיעו רקדנים בכוריאוגרפיה של ז'אן שארל ז'וסני, ששמרו גם הם על מרחק ראוי, כנדרש.
המעצבת ההולנדית איריס ואן הרפן הפיקה סרטון וידאו שמציג שמלה אקסטרווגנדית אחת כקולקציה שלמה. בסרטון היצירתי והיפהפה מככבת קאריס ואן האוטן, מליסנדרה האדומה מ"משחקי הכס" (ביוטיוב: Iris van Herpen "Transmotion" with Carice van Houten). ואן הרפן, שהקולקציות הקטנות שלה ידועות בשילוב של חדשנות טכנולוגית ועבודה ארטיזנית מסורתית, ובהתמודדות עם שאלות ונושאים חברתיים, בחרה הפעם לעשות משהו שונה — קולקציה שהיא שמלה אחת, בהשראת האמן ההולנדי אֵשֶר: אין שם הבחנה בין קדימה לאחורה, חלק עליון או תחתון מוחשי ומופשט. לא אחת היא שואבת השראות מעולם הטבע, וגם הפעם היא בוחנת אותו: זרעים שחורים קטנים שמתחברים לגבעולים שגדלים לעלים שבירים שקופים למחצה במרכז השמלה והגוף. "זה סיפור על לידה וצמיחה והתהוות — רציתי להביע את החוויה של החודשים האחרונים בלי להיות מילולית ולסמל התחלה חדשה של דברים", אמרה ואן הרפן ל"ניו יורק טיימס".