מעצבים בכל העולם ממשיכים להתגייס למאבק בקורונה
בתי אופנה עילית תופרים חלוקים, מעצבים תעשייתיים ממציאים חיטוי עצמי, אמנים יפניים הוגים מסכות פשוטות, וטיימס סקוור מתכסה כרזות מעודדות. מעצב חירום
"זיהוי צורך הוא תנאי הכרחי לעיצוב", אמר בעבר המעצב האמריקאי המשפיע צ'רלס איימס. "חשוב להיות ערים למתרחש, לשים לב למצב - ולהגיב אליו". גם במשבר הקורונה הקהילה העיצובית מוכיחה שיש לה מה לתרום (עיצוב מהיר וייצור מהיר של עזרים רפואיים, קמפיינים חזקים לגיוס כסף, תוכניות לשימוש ללא תמורה), ובמקביל נראה שתפיסות הציבור בנוגע לעיצוב ותפקידו עשויות להשתנות (בעתות חירום בכלל ותוך שימוש בהדפסות תלת־ממד בפרט).
- תפור עליך: מסיכות בסטייל
- למען הסדר הטוב: גם ליל סדר במתכונת מצומצמת צריך לחגוג כראוי
- עיצוב לבריאות: גם קהילת המעצבים מתגייסת למאבק בקורונה
חליפות מגן חדשניות
שיתוף פעולה בין המחלקה להנדסת חומרים פולימריים בשנקר, בראשות פרופ’ עמוס אופיר, לרועי ועקנין מחברת אבי פלסט, חברת RSL, מרכז הפלסטיקה והגומי לישראל ו־HP Indigo הוביל ליצירת חלוקי מגן לצוותי הרפואה, שעיצב גדעון גוטרי, מומחה בעיצוב חליפות חלל. יש כבר קו ייצור פעיל לחליפות הסטריליות, שאטומות למעבר מולקולות, אדי מים, מיקרו־חלקיקים ומיקרו־אורגניזמים, והן מיוצרות ללא מגע יד אדם.
חלוקי הוט קוטור
קבוצת מעצבים בלגים חברו יחד ליצירת קיטים למסכות וחלוקים שפותחו בשיתוף פעולה עם רופאים ועם התדמיתנים של המעצב דריס ון נוטן. הייצור הופקד בידי בתי מלאכה קטנים מקומיים. כל הגזרות ניתנות להורדה בחינם ועשרות אלפי חלוקים כבר יוצרו.
חלוקים עם היסטוריה
יצרנית המכוניות האמריקאית פורד הודיעה כי תשתמש בחומר שממנו עשויות כריות האוויר במכוניות, ניילון 6.6 שעמיד בפני נוזלים, 1.3 מיליון חלוקים לצוותי הרפואה, תוך שיתוף פעולה עם בתי חולים. בהמשך החברה מתכננת גם 100 אלף מנשמים נישאים מטהרי אוויר.
מגן פנים אולימפי
המעצב והאמן היפני המינימליסטי טוקוג'ין יושיוקה, מי שאחראי לעיצוב הלפיד לאולימפיאדת טוקיו, מצא פתרון למגן פנים פשוט ושימושי שכל אחד יכול להכין, בשלושה שלבים בלבד. התוכנית מוצעת חינם באתר של יושיוקה tokujin.com
אוכל איטלקי עם מסכה לאומית
המיליארדר לאפו אלקן, נכדו של ג'יאני אנלי מבעלי השליטה בקונצרן פיאט, הוא יזם יצירתי שבימים אלה עוסקי בקמפיינים למאבק בקורונה. אחרי שתרם מסכות לצוותים הרפואיים, עכשיו הוא מוביל את "לעולם לא נוותר", מסע לגיוס כסף עבור אוכל למשפחות איטלקיות נזקקות, בשיתוף הצלב האדום. בקמפיין נראים אלקן ודמויות מוכרות אחרות (כולל הכדורגלן כריסטיאנו רונאלדו והשחיינית האולימפית פדריקה פלגריני) עוטים מסכה בצבעי הדגל האיטלקי, ויש גם פילטר באינסטגרם המאפשר לאנשים להעלות תמונה שלהם במסכה עם דגל המדינה שלהם.
טיימס סקוור מגויסת
בפרויקט שיזמו מגזין העיצוב "פרינט", מוזיאון הפוסטרים של ניו יורק וארגון טיימס סקוור ארט, שלטי החוצות הדיגיטליים הענקיים באחת הכיכרות הידועות בעולם ובמנהטן בכלל מציגים כרזות של מעצבים ומאיירים המודים לצוותים הרפואיים ולעובדים החיוניים — ומדגישים את חשיבות הריחוק החברתי. השלט "אהבה בימי קורונה" של מיירה קלמן, למשל, מציג איור של הנגיף שמפריד בין בני זוג, ושלטים של אולה בולדיץ' מזכירים את ההנחיות לרחוץ ידיים, לחבוש מסכה ולהישאר בבית.