בהצגה חדשה לפי סופוקלס: אנטיגונה היא נערת גבעות
העיבוד המודרני ל"אנטיגונה" מעתיק את העלילה לימינו ואודי בן משה ושחקניו מפרקים כל סצנה לחתיכות, בודקים, מנסים, ואז בודקים שוב
- אפריקה שלו: איך התגלגל המעצב רון ארד לייצר את הקולקציה החדשה שלו בסנגל?
- בציר טוב: בוגרי אמנות בולטים ב-2019
- אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי
העיבוד המודרני שיצר אודי בן משה מעתיק את ההתרחשות לימינו, כאשר מול השליט עומדת נערת גבעות, עם תלבושות מודרניות ושימוש בתרגום של שמעון בוזגלו, שהוא קולח ו"מדובר" יותר, מבלי לאבד את ממד השירה.
השחקנים: אור לומברוזו (אנטיגונה), ארז שפריר (קראון), כרמית מסילתי קפלן, שחר נץ, ניר רון, יוסי עיני, איתי שור, סוזנה פפיאן, יהויכין פרידלנדר, ישראל פניאל, מני גרוס, עופר גרינברג.
הבמאי: מנהלו האמנותי של תיאטרון החאן אודי בן משה כבר עסק בלא מעט קלאסיקות עולמיות - שייקספיר ("כטוב בעיניכם"), מולייר ("תעלולי סקפן"), ברכט ("הנפש הטובה מסצ'ואן"), וישראליות - נסים אלוני ("הנסיכה האמריקאית") וחנוך לוין ("הרטיטי את לבי"). בן משה זכה פעמיים בפרס התיאטרון על הבימוי הטוב ביותר, אבל זו פעם ראשונה שהוא מתמודד עם טרגדיה יוונית.
"האתגר הוא שזה יהיה אנושי ולא פומפוזי. אני רוצה שהם יהיו בני אדם אנושיים, למשל לחשוף את חוסר הביטחון של קראון. את המקהלה היוונית הפכתי ליועצי ואנשי השליט ולאנשי צבא, ייתכן שגם נוער הגבעות יהיה סוג של מקהלה כי יש לה כמה תפקידים".
הבמה: בחדר החזרות עובדים השחקנים בבלק בוקס וייתכן שהתפאורה הסופית תהיה גם היא כזו, כי בן משה סבור שהסצנות עובדות חזק והוא בודק אופציות של כיתוב על הקיר האחורי. הכוונה היא שלא יהיה בהצגה ממד ריאליסטי ושהבמה תישאר תיאטרלית.
העבודה: בן משה ושחקניו מפרקים כל סצנה לחתיכות, בודקים, מנסים, בודקים שוב. בן משה הוא לא מסוג הבמאים שיושב על הכיסא ונותן הוראות, הוא קם ובודק יחד איתם, נכנס כולו בסערה לתפקידים ומדגים בלהט. "המחזה מתכתב באופן שצורח את חיינו פה, הקונפליקט בין דת ומדינה. אני מציג תמונה עתידנית שהיא ממש לפתחנו, שזה מה שהמחזה אומר. ברגע שאנשים קיצוניים לא רואים מימינם ושמאלם, זה ייגמר בטרגדיה. יש פה לאומן קיצוני מול אחת שפועלת מול חוקי האל בקיצוניות. חוסר היכולת להגיע לפשרה ביניהם יוביל למוות".
הצגה ראשונה: 26.10.19