המותג שמצליח לעורר את ענף עיצוב הנעליים
פפיונים ורודים, אבזמי ענק ועקבים עם שרוך גומי: המותג NOON הוא כמו בעיטה בישבן של הענף המנומנם
"מחמיא לנו מאוד שלקוחות ישראליות שואלות אם הנעליים שלנו מקומיות או מיובאות", מספרת דנה שי, בעלי המותג NOON, שהקימה לפני שנתיים עם רותם אסיאס. "הן מחפשות נעליים נוחות, שאפשר לנעול לאורך זמן, אבל גם אוהבות להעז בצבע, בפרטים, בעקבים ובצלליות, וחשובים להם חומרי הגלם, הגימור והאיכות".
- פותחים תיקים: "דניאלה להבי" רוצה לכבוש את אמריקה
- אחרי קריסת פיילס, סטיב מאדן מחפש ערוצי שיווק חדשים
- צרות לנייקי: הנעל נקרעה וכוכב הכדורסל הענק נפצע וירד מהמגרש
ובאמת, הנעליים של NOON חריגות בנוף הישראלי, שנוטה לחטוא באימומים מיושנים ועורות פשוטים בשל האילוץ הכלכלי. העיצובים שלהן (1,150–840 שקל) מעניינים, מעודנים, על הקו שבין סקסי לשמרני, ושוברים את תקרת הזכוכית שמעצבי הנעליים המקומיים לרוב נקלעים אליה, מעין בובתיות גליציאנית.
הסיפור של השתיים החל כשניהלו יחד את הסטודיו של מותג הנעליים הוותיק אלף אלף. דרכיהן התפצלו כשאסיאס פנתה ללימודי עיצוב גרפי בשנקר ושי ללימודי עיצוב נעליים בגילדה. בסיום הלימודים הן התאחדו שוב כדי לעבוד על המותג, וטסו לאיטליה לרכוש אימומים ועורות. "התחלנו בקולקציה קטנה מאוד - חמישה דגמים בלי מגוון של צבעים", אומרת אסיאס. "המערך הטכני לכל זוג כל כך נרחב שמן הסתם הקולקציה הראשונה לא מכסה את ההשקעה". את הנעליים הן מכרו באתר האינטרנט של המותג ובירידים, ולאחרונה אף פתחו סטודיו משותף עם המעצבת מעין פז ביפו. "הקולקציה הנוכחית מונה 15 דגמים, וכל אחד בכמה צבעים".
נשים שיושבות בבית הקפה שבו אנחנו נפגשות מתגודדות סביבנו למראה הדגמים: סנדלי עור עם קשרים ענקיים, נעלי קלוג עם עודף עור ושרוך גומי ספורטיבי ונעלי סירה עם אבזם ענק. כולם עשויים לעילא ומדיפים חו"ל.
אבל בישראל כמו בישראל גם מעצב טוב מתקשה מאוד להרוויח, ושתיהן מתפרנסות ממשרות מקבילות. "העבודה הקבועה נותנת לי עוגן, ומשחררת אותי מההיסטריה של מאיפה יגיע הכסף בכל חודש", מסבירה אסיאס, שגם מנהלת את הסטודיו של המותג נורת'ן סטאר, ושי מוסיפה: "אנחנו עושות שיחת בוקר ושיחת ערב, סוגרות פינות. כל אחת מביאה את הנטייה שלה לתפעול ולעיצוב ואז אנחנו חושבות יחד על איזון מסחרי".
יש משהו שאתן רוצות לעצב אבל חושבות שירתיע את הקהל הישראלי?
"אין פריט שאנחנו לא מעצבות כי אנחנו חושבות שלא יבינו אותו, אבל כן חשוב לנו להיות מותג מסחרי ולפנות לקהל מגוון. בתוך קולקציה יהיה פריט נועז יותר, כמו סנדל שתי רצועות של פפיונים בצבע ורוד בזוקה ולצדו הגרסה המעודנת של כפכף שטוח עם פפיון אחד בצבע סולידי. מראש האסתטיקה שלנו אלגנטית יותר. אנחנו כל הזמן בודקות את הגבולות".