$
במה

זאפה - מלכת ההופעות החיות

עם מכירות של כמיליון כרטיסים בשנה בארץ ובחו"ל, זאפה היא השליטה המובהקת בענף ההופעות החיות. רגע אחרי שמכר את הבעלות על הקבוצה והשיק את אפליקציית זאפה TV, מספר המנכ"ל יוני פיינגולד על התוכניות לעתיד: "לונדון על הפרק"

מאיה נחום שחל 08:0408.04.19

יוני פיינגולד הוא השליט הבלתי מעורער של ענף הופעות המוזיקה בארץ. קבוצת זאפה, שבראשה הוא עומד, היא אימפריה שמשווקת מעל 2,000 הופעות בשנה בשמונה מתחמי הבית שבבעלותה (כולל אמפי שוני ואמפי לייב פארק ראשון לציון), עשרות הפקות חיצוניות ופסטיבלים ("כוורת בפארק ו"נשף רוק" של אביב גפן, למשל), ואפילו חבילות נופש להופעות בחו"ל, מסטיבי וונדר ועד אריאנה גרנדה.

 

 

 

מה שהחל לפני 15 שנה כמועדון הופעות צנוע, נהפך לאימפריה שמגלגלת עשרות מיליוני שקלים בשנה עם מכירות של כמיליון כרטיסים בשנה. עכשיו היא מתרחבת ליעד הבא - הסלון שלכם.

 

לייב פארק ראשל"צ. השירות זאפה TV יאפשר לצפות בהופעות בלייב בתשלום לייב פארק ראשל"צ. השירות זאפה TV יאפשר לצפות בהופעות בלייב בתשלום

 

"זאפה TV", מיזם שמושק בימים אלה, יאפשר לקהל לצפות בהופעות חיות בזמן אמת מכל מקום ובכל מסך. “הרעיון הזה יושב אצלי שנים”, מספר פיינגולד, “כדי להשיג שתי מטרות עיקריות: האחת היא ליצור כלי שיווקי לקידום ומכירת כרטיסים והשניה היא ליצור לתעשיית המוזיקה הכנסה נוספת שהיא לא דרך כרטיסים של הופעות חיות. השחקנים החדשים שנכנסו לשוק במהלך השנים, בראשם יוטיוב, אפל מיוזיק וספוטיפיי הביאו לכך שרוב ההכנסות היום הן מהופעות אפילו אם לאמן יש חשיפות אדירות. היום התעשייה מוכרת את המופע הבא שלה בעיקר דרך הרשתות החברתיות והיא זקוקה למוצרי וידאו. מופע מצולם הוא כלי עבודה שיווקי".

 

זאפה TV מושק אחרי פיילוט של חצי שנה והושקעו בו כבר כ־8 מיליון שקל. "הקמנו מערך שלם שיצלם ויפיק מוצרי וידיאו לייב בארבעה לוקיישנים שצויידו במצלמות 360 וחדר בקרה מאובזר. כל זה מתחבר לאתר שלנו שיש לו כיום כמיליון כניסות בחודש", אומר פיינגולד. "החזון הוא לתת לקהל חוויה בלתי רגילה, נאפשר גם הצצה אל מאחורי הקלעים וניצור עניין סביב המופע".

 

יוני פיינגולד הבעלים של זאפה יוני פיינגולד הבעלים של זאפה צילום: אוראל כהן

 

השירות, שמנוהל בידי אודי בשקין, כולל כבר 150 הופעות, וניתן במנוי חודשי של 19.90 שקל, עם שבועיים התנסות בחינם. בהמשך תתאפשר רכישת צפייה בהופעה בודדת תמורת תשלום חד פעמי. עם המופעים בקטלוג נמנים ריטה, כנסיית השכל, אלון אולארצ'יק וגידי גוב, מוש בן ארי, אמיר דדון, הראל סקעת ודני רובס. בחדר העריכה עובדים כבר על שלום חנוך ומתי כספי, אהוד בנאי, אביתר בנאי, יהודה פוליקר ושלומי שבן. חלק מהתכנים יוצעו בחינם לקהל הרחב, כמו קטעי וידיאו של ראיונות וחזרות, ובהם ישובצו פרסומות. עוד מתכננת זאפה לייצר הכנסות משיתופי פעולה מסחריים.

 

בינואר רכש גולן עינת, בעלי ארומה תל אביב, את השליטה בקבוצת זאפה (75%) לפי שווי של כ־80 מיליון שקל מידי משפחת פיינגולד ועמית שגב. פיינגולד ואחיו נועם נותרו עם 25%.

 

למה מכרתם את הבייבי שלכם?

"אני עדיין היו"ר והמנכ"ל של הקבוצה", אומר פיינגולד, "אבל היא זקוקה לדינמיות וכלכלה נכונה כדי לצמוח. אנחנו כבר חברה די גדולה במונחים ישראליים. התאמות כלכליות ושותפויות הן המהלך הנכון בזמן הנכון גם מבחינתי האישית".

 

"יוני הוא בחור מבריק ושותף מצוין", אומר עינת. "הוא ונועם מבינים את התעשייה ואני מאמין בשותפים שמקימים את העסק. זאפה היא מותג חזק שהציבור מאוד אוהב והיא בית לאמנים שאנחנו נותנים להם להרוויח ולהרגיש בבית. יוני שינה את תחום המוזיקה במדינת ישראל ויצר מוצר מדליק וסקסי. אפשר להביא את זאפה למקומות מאוד גבוהים והיא תהיה שווה הרבה יותר כסף, ומהר.

 

"בראייה העסקית שלי השותף הוא הלקוח שלי, כי אם הוא לא יהיה מרוצה החברה לא שווה כלום. אני לא מתערב בתוכן אבל עושה ארגון מחדש ושינויים בכל מה שקשור לסמכויות ניהול, דרגים, כח אדם עודף ומבנה מחלקת הכספים. החברה צמחה וצמחה ולא בנתה את פלטפורמת הבסיס שלה ברמה שמתאימה לגודל הנוכחי. אני רוצה שהיא תנוהל כמו חברה בורסאית, מאוד מדויקת. במקרו זה אומר שאני כאילו מכין אותה להנפקה. זה לא אומר שננפיק אותה, אבל נכין אותה להיות הכי מדויקת שיש".

 

והחלום הוא להנפיק מתישהו?

"לצאת להנפקה מבחינתי זה להיחשף ואני לא אוהב את זה. הראש שלי לא מכוון הנפקה, אני לא שם היום".

 

הצמיחה שעליה מדבר עינת כוללת בין השאר את הזאפה החדש שייפתח בעוד כשנה במתחם Midtown בדרך בגין, תל אביב וגם מחשבות על השוק הבינלאומי. "זה הולך להיות game changer", הוא אומר, "עם מועדון גדול להופעות בעמידה ל־1,500 איש, כולל מקום לתערוכות".

 

ומה עם חו"ל?

"אנחנו מאוד מחוזרים ומקבלים הצעות ברמה שבועית אבל עוד לא מיצינו את השוק הישראלי", אומר פיינגולד. "לונדון נמצאת על השולחן כבר זמן מה, אבל אנחנו מחכים לתזמון הנכון לעשות מהלך בינלאומי כי הוא חייב להיות מדויק. זה שוק לילדים גדולים וצריך לבוא מאוד מהודקים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x