$
במה

ברודווי פינת ויצמן: תיאטרון תל אביב החדש יהיה הבית הישראלי למחזות זמר

תיאטרון תל אביב ייפתח בקיץ בבית החייל במטרה להיות הברודוויי הישראלי. בתוכנית: "פלאשדנס", "גריז", "בילבי" ו"יוסף וכתונת הפסים המשגעת"

מאיה נחום שחל 09:3706.03.19

"אני ממשיך לעשות מה שעשיתי עד עכשיו, השוני היחיד הוא שיהיה לי בית", אומר המפיק מאור מימון ("אנני", "היירספריי") שהכריז אתמול על השקת מיזם שאפתני במיוחד — "תיאטרון תל אביב", בית חדש למחזות זמר ששואף להיות התשובה הישראלית לווסט אנד וברודווי. "זו הגשמת חלום", אומר מימון (33), "כשהתחיל התהליך נסעתי ללונדון, שוטטתי עם מצלמה בין התיאטראות בווסט אנד וצילמתי כל דבר, החל מהמנורות, השילוט והמסגרות סביב התמונות. אני מאוד מושפע משם".

 

התיאטרון החדש ייפתח בקיץ בבית החייל ויכיל 900 מקומות. חזית האולם והכניסה אליו ישופצו בעלות של כמיליון שקל. "המקום כפי שהוא נראה היום אינו מקבל קהל באופן ראוי בעיני והמטרה היא להפוך את חווית הבילוי לכיפית ומזמינה", אומר מימון, "לשם כך נטפל בחזית של הבניין, נחדש את כל אזור הכניסה והקופות. בלובי העליון יכוסו הקירות מדי ערב במסכים עם תמונות וכרזות של הצגות ותוקם חנות מרצ'נדייז. מעבר לשיפוץ כל ההתנהלות תהיה דומה למה שקורה בעולם וזה כולל את מערך הסדרנים שיחלקו חוברת "playbill" (תכניה המחולקת חינם בברודווי) שנדפיס לכל הצגה, מכירת אלכוהול ועוד".

 

מימון אינו רוכש את הבניין, ששייך לאגודה למען החייל, רק הופך לשוכר הראשי שלו — כל פעילות אחרת שתתקיים בו תהיה כפופה ומתואמת עם ללוח ההצגות שלו. "בשעות היום תתקיים שם פעילות האגודה כרגיל, וכל אחד יוכל להעלות שם הצגות בזמן שהאולם לא תפוס על ידינו".

 

 

מאור מימון מאור מימון צילום: עמית שעל

 

מימון אומר ש”הדבר המשמעותי ביותר הוא החיסכון בתפעול. כיום אני משלם עשרות אלפי שקלים לערב על שינוע ושכירת אולם. אלה דברים שייחסכו ממני. הדבר היחיד שיתחלף זה התפאורות".

 

הכל מכיסך או שיש לך שותפים?

"יש גופים מסחריים שמגלים עניין ואחד מהם כנראה יהיה ספונסר. כמו כן משרד הכרטיסים 'לאן' יהווה התשתית למכירת הכרטיסים וההפצה".

 

 

בעידן שבו התיאטרונים הרפרטואריים מעלים כמה מחזות זמר בשנה נשאלת השאלה האם יש מספיק קהל לז'אנר. "המטרה שלי היא שיהיו לי בארסנל חמישה־שישה פרויקטים שאתם אשחק וכל אחד יציג רק כמה פעמים בחודש. להעלות 15 הצגות בחודש מאותו מחזמר זה כמעט בלתי אפשרי ואקטין את הסיכון בכך שיהיו לי ברפרטואר כמה מחזות. חנוכה, שהוא שיא ביקושים משמעותי, יהיה סיפור אחר, אז גם אצא מאולם הבית".

 

מתוך אנני מתוך אנני צילום: ניר סטולו

 

אקורד הפתיחה של תיאטרון תל אביב יהיה מחזמר המבוסס על הסרט "פלאשדנס", ויעלה ב־4 ביולי. זה סיפור על בחורה שמעזה ומצליחה להיהפך לרקדנית, שקצת מזכיר את סיפור חייו של מימון, הילד שחלם לעשות תיאטרון ובגיל 22 כבר הפיק את ההצגה המקצועית הראשונה שלו, "אי המטמון". "זה באמת קצת הסיפור שלי: מישהו שלוקח לו זמן להתניע חלומות, אבל כשהוא מחליט — עושה זאת עד הסוף".

 

בהמשך יעלו המחזמר "צ'פלין" על חיי השחקן והבמאי (בשיתוף תיאטרון חיפה), "בילבי", "School of Rock", "יוסף וכתונת הפסים המשגעת" ו"גריז" — כולם מותגים בינלאומיים מוכרים, ומרביתם זכו גם לגרסאות קולנועיות. בנוסף ימשיכו ההפקות הוותיקות של מימון "אנני" ו"היירספריי".

 

מתוך היירספריי מתוך היירספריי צילום: אור דנון

 

פשנל וגיורא גודיק, שניהם היו מפיקי תיאטרון פרטיים אגדיים שהתרסקו כלכלית. אתה לא חושש מגורל דומה?

"ברור שאני חושש, אבל אנחנו בתקופה אחרת. אני לומד מהצלחות ומטעויות של אחרים וזה מרגש אותי שאנשים אומרים את השם שלי ושלהם בנשימה אחת. כשפשנל פתח את תיאטרון 'מקסים' עם 400 מקומות הוא היה במהותו לא כלכלי. אצל גודיק ההצלחות הגדולות היו מותגים כמו 'קזבלן', 'הלו דולי' ו'גבירתי הנאווה', ולצידן היו הרבה בחירות שגויות של דברים מקוריים שנכשלו, כאלה שאולי היו פנטזיה אישית שלו, אבל אצל הקהל פחות עבדו.

 

"הדבר הראשון שאני מנסה להבין הוא מה הקהל היה רוצה לראות על הבמה, כי יש דברים שאני מת לעשות אבל יודע שלא יעבדו. אני מאמין שאני יכול לעשות את זה".

אגב גודיק, מיזם נוסף שייצא לדרך במקביל ובשיתוף הסטודיו למשחק של גל אמיתי, הוא מסלול של שנת לימודים למחזות זמר על שם גודיק. "בוגרי צבא או בתי ספר למשחק יוכשרו לעבודה במחזות זמר על ידי מיטב המורים בתחום. במקום לעשות הפקת סיום הם ישתלבו בהצגות התיאטרון ויקבלו שכר. המטרה היא לייצר להקת שחקנים לתיאטרון וגם להכשיר אנשים בתחום”, מספר מימון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x