"הסטוקריות" מעלה לבמה מדריכות דייטים הזויות
ההצגה "הסטוקריות", שתעלה בפסטיבל תיאטרון קצר ב"צוותא" בשבוע הבא, עוסקת בנשים שעוברות קואצ'ינג הזוי באוזנייה בעיצומו של דייט ואפילו סקס
"אף פעם לא חלמתי לביים, זה תמיד נורא הפחיד אותי", מספרת השחקנית מירב שירום, שההצגה הראשונה בביומה, "הסטוקריות", תעלה בפסטיבל תיאטרון קצר בצוותא בשבוע הבא. "היה נדמה לי ששחקנים שמתחילים לביים מוותרים על המשחק, אבל היום אני מבינה שזה ההפך הגמור, אני נותנת מעצמי ממקום אחר ובעיקר נהנית להדריך שחקנים".
במרכז המחזה, שכתבה אליה בר, צעירה שמגיעה למוקד "הסטוקריות" כדי למצוא אהבה, ושם מציידים אותה באוזנייה, שאיתה היא יוצאת לדייטים ודרכה היא מקבלת הוראות שמנחות אותה איך להתנהג — בדרך כלל בדיוק ההפך ממה שהאינטואיציה שלה אומרת. "המחזה מבקר את כל עניין הנראות והניסיון לספק מה שמצפים ממני להיות", אומרת שירום. "הסטוקרית נותנת הוראות באוזנייה גם כשמישהי שוכבת עם גבר, היא פשוט עלוקה".
פסטיבל התיאטרון הקצר מעלה זו השנה ה־20 הצגות בנות 20 דקות בלבד, שסוד הצלחתן יחד הוא המגוון הרחב של נושאים, ז'אנרים ויוצרים. השנה מתחדש הפסטיבל במנהלים האמנותיים גור קורן וארז דריגס וכן בבמאים חדשים, ובהם שירום, שתעלה את הצגתה במסלול "קצר וצעיר", שבו ישחקו סטודנטים למשחק.
מכוכבת ילדים לבמאית
שירום החלה דרכה בכלל כרקדנית והופעתה הראשונה היתה כילדה בקלטת הילדים “כמו גדולים” של אריק איינשטיין. בין השאר רקדה בלהקת שקטק והשתתפה במחזמר "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" בהבימה. לפני עשור סיימה את לימודיה בבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין, ומשם המשיכה לתיאטרון באר שבע וגרפה ב־2013 את פרס התיאטרון על תפקידה ב"רק אתמול נולדה", שם גם הכירה את בעלה, השחקן והמנחה ירון ברובינסקי, שלהם ילד משותף. צופי הטלוויזיה יזהו אותה כחוקרת השב"כ מהעונה השנייה של "פאודה".
"היתה לי שנה עמוסה בדברים חדשים והספיק לי השילוש הקדוש — לשחק, לרקוד, לשיר. עד לפני שנתיים עשיתי בעיקר תיאטרון ופתאום אחרי הלידה משהו בי נפתח והחלטתי לנסות עוד דברים. זו פעם ראשונה שאני מביימת מחזה ומאוד פחדתי מזה. התחלתי מסצנה, המשכתי ל־20 דקות. לאט לאט אני מטפסת עד שאגיע לשעה וחצי, ואני נהנית מאוד מכל הדבר הזה. זה תהליך מספק לראות את החבר'ה שלי עושים את הדבר שאני מכינה אותם לקראתו".
קברט עם קרן פלס
שירום גם משתתפת בשנה האחרונה בקברט של קרן פלס, "לילה אחד באפריל", שעולה בהבימה — החלטה שלוותה בלבטים רבים מצדה. "קרן הציעה לי להשתתף בקברט ולא הבנתי מה זה בדיוק, אבל החלטתי שאני מנסה ופותחת את הראש לדברים חדשים, וזה באמת הביא איתו שנה מטורפת. היתה לי הזדמנות להסתכל על קרן, שהיא יוצרת מבריקה, עושה את זה מאפס ונלחמת בכל דבר".
גם בן זוגה ברובינסקי יביים השנה לראשונה את ההצגה "חתונה" מאת אלי חביב, שתעלה בפסטיבל. "אנחנו מתייעצים המון וכמובן שקראנו את המחזות זה של זה. אנחנו ממש עובדים יחד, נותנים רעיונות, מתמודדים, משוחחים על מה זה להיות במאי: אני ישר קופצת למים והוא עדיין חוקר את זה. זה נורא מדליק לראות אותו מהזווית של הבמאי, ואני ממש מתאהבת בו עוד קצת".
יש תוכניות משותפות?
"אני כותבת סדרה כבר שלוש שנים, ויש לו שם תפקיד מרכזי. זו פנטזיה קומית למבוגרים, עליסה בארץ הפלאות בתל אביב. היא כבר אצל גוף שידור, ואני מתרגשת מאוד לקראת זה. מאז באר שבע לא עבדנו יחד, וזה צריך להיות משהו ממש טוב כדי שנהנה".