$
מוזיקה

הרכב חדש של מיכה שטרית בהופעה חדשה לקראת אלבום ראשון

ההרכב החדש מוסטאנג של מיכה שטרית עם חמישה מוזיקאים ישראליים יקיים הופעת הבכורה בפסטיבל הג'אז באילת ועובד על אלבום ראשון

מאיה נחום שחל 08:4916.08.18

פסטיבל הג’אז שיתקיים בסוף החודש בנמל אילת בניהולו המוזיקלי של אלי דג’יברי, ישלב את גדולי הסצנה העולמית של הג’אז בהם הרבי הנקוק, ג’ושוע רדמן וטום הארל. בנוסף, לצד הפקות מקור יתקיימו חיבורים מוזיקליים יחודיים לפסטיבל, בהם ערב היפ הופ ג’אז עם שאנן סטריט, קרולינה, טונה ונצ’י נצ’ ומתי כספי שיופיע עם הביג בנד של אייל וילנר.

 

מנהלי הפסטיבל, שכבר מזמן לא מתבסס רק על רפרטואר של ג’אז קלאסי, מקפידים ליצור תמהיל שישלב צירופים וסגנונות מוזיקה נוספים, כפי שנהוג בפסטיבלים הגדולים בעולם.

 

אחד ההרכבים שיופיע השנה בפסטיבל (28.8 ב־Red Note Club) הוא “מוסטאנג”, הסופרגרופ שהקים מיכה שטרית (“החברים של נטאשה”) עם פטריק סבג, רע מוכיח, רון בונקר, אדם שפלן ורועי חסן, שישה יוצרים מובילים בסצנת המוזיקה הישראלית. הם הוציאו עד כה את הסינגלים “המחר” ו”בדידותו של המלאך” ועובדים בימים אלה על הפקת אלבום ראשון.

 

מימין: מיכה שיטרית ופטריק סבג מימין: מיכה שיטרית ופטריק סבג צילום: צביקה טישלר

 

“מוסטאנג הוא סוס שלא אוהבים שרוכבים עליו ואנחנו די כאלה, אוהבים חופש”, מספר שטרית. “וזה גם אחלה אוטו”, הוא מוסיף בצחוק. “מוסטאנג מסמל תמיד כביש או מרחב, משהו מאוד פתוח”.

 

“זה לא שאמרנו ‘בואו נקים להקה’”, מוסיף סבג. “הקטע הוא שרצינו ליצור יחד משהו וזה התגלגל והתרקם. התחלנו לעשות מוזיקה ונהייתה להקה. מוסטאנג זו חבורה של מוזיקאים שלכל אחד יש את העיסוקים הפרטיים שלו ואת החזונות האישיים שלו וזו נקודת מפגש שלנו. מדובר בבונוס שלא בא על חשבון דברים אחרים. במוסטאנג אנחנו יכולים לעוף לאן שבא לנו”.

 

 

רועי חסן רועי חסן צילום: מור כוכבי

 

בפסטיבל הג’אז יתקיים מופע הבכורה של ההרכב. “זה יהיה אחלה ערב עם אנרגיה ומוזיקה טובות”, מבטיח שטרית. “ננגן קטעים של מוסטאנג יחד עם מוזיקה של כל אחד מאתנו מקריירת הסולו וגם הפתעות מיוחדות שנעשה במיוחד לפסטיבל”.

 

על השאלה איפה הג’אז פוגש את מוסטאנג עונה סבג: “אנחנו הרכב של מוזיקאים שכל אחד נגע בהמון סגנונות של מוזיקה. רע מוכיח למשל בא לגמרי מהעולם של הג’אז. אני חושב שאנחנו מביאים סאונד מעניין שישב טוב בפסטיבל. ג’אז הרי זה סוג של חופש”.

 

“השארנו הרבה דברים פתוחים לאילתור וג’אם סשן, שזה יותר הרוח של הג’אז”, מוסיף שטרית. “הקטעים יהיו ארוכים יותר ויהיה חופש לחיפוש”.

 

בשלב זה של השיחה באולפן של סבג בתל אביב נכנס רועי חסן ומספר שהוא התחיל לשמוע ג’אז דרך ההיפ הופ. כילד הוא התחיל להתעניין בסימפולים ולחקור את המוזיקה של הרכבים כמו N.W.A וכך גילה את רון קרטר והנקוק והתחיל לשמוע ג’אז.

 

“הג’אז גלש להרבה תחומים ובהיפ הופ שומעים אותו המון”, מוסיף סבג. “מוזיקאים כמו הנקוק ומיילס דיוויס שהגיעו מהג’אז השפיעו על כלל המוזיקה.

 

יש פה קבוצה שבאה מעולמות וגילאים שונים וכל אחד מאתנו מביא מהעולם שלו ויש הזדמנות להתחכך. ואם מהחיכוך הזה גם יוצא משהו אז זה מדהים. יש פה אפשרות לייצר משהו לא מחייב מבחינה מסחרית אלא לעשות את מה שאנחנו באמת חולמים, ליצור עולם בלי מגבלות מבחינתנו, וזה מאוד דומה לג’אז במובן הזה שזה חופשי ומאוורר”.

 

שטרית מדגיש שעל אף הניסיון והקריירה המבוססת של כל אחד מהמשתתפים, ההרכב עדיין בתהליך של חיפוש שיכול להגיע לכל מיני מקומות. “פתאום דברים נפתחים. התוכן נובע ממקום שהולך ומתגבש ואני חושב שהנקודה הזו ששום דבר עדיין לא סגור יש בה משהו כיפי”.

 

“מוזיקה היא גם מקום של חורים שחורים. לא תמיד אתה יודע מה יהיה השיר הבא. זורמים עם זה”, מסכם סבג.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x