למבוגרים בלבד: דנה פרידר לראשונה בתיאטרון רפרטוארי
פרידר אסירת תודה לשחק דמות שאומרת את האמת הלא מקובלת וש"תעשה ציצי בשביל תפקיד"
"אני לא יוצאת בהצהרות, זה מפחיד אותי", אומרת דנה פרידר על המעבר ההדרגתי שלה בשנים האחרונות מעולם הילדים לעולם המבוגרים. "אני עושה מה שאני מרגישה שמתאים ונכון לי בגילי, בהתאם לרצונות שלי ולחלומות שלי. זה שינוי מאוד אורגני וכרגע אני עושה את מה שתמיד חלמתי לעשות. אני מרגישה שהשנים הראשונות של הקריירה שלי היו מחנה אימונים לקראת מה שאני עושה היום, ושעשיתי את זה בזמן המדויק לפני שאני הופכת להיות פרצוף איכה, לא נתתי למיצוי להגיע וידעתי שהוא דופק בדלת".
פרידר (30) נמצאת בימים אלה בחזרות למחזמר "שורת המקהלה" בתיאטרון הקאמרי בבימוי צדי צרפתי לכוריאוגרפיה של עוז מורג, בהשתתפות מיה דגן, יחזקאל לזרוב ועוד. "זה המחזמר שמציג את החומר ממנו עושים תיאטרון ‑ האדם, הזדמנות לראות את המולטימדיה האנושית", אומר המנהל האמנותי עמרי ניצן.
“לא רצון שטחי"
המחזמר, שיעלה ב־23 במרץ, נכתב לפני 40 שנה בהשראת סיפורים אמיתיים של שחקנים. הוא מאפשר הצצה אל מאחורי הקלעים של עולם השואו ביזנס ומביא את סיפורם של חבורת שחקנים, רקדנים וזמרים באודישנים למחזמר, כשכל אחד מביא את סיפורו האישי.
פרידר מגלמת את דמותה של ואלרי שזכורה מהנאמבר המפורסם "ציצי ותחת", בחורה שגדלה בפרבר נידח ובגיל 18 ברחה אל העיר הגדולה כי ידעה שהיא רקדנית מדהימה. אחרי שורת אודישנים, הבינה שהדלתות נסגרות בפניה בגלל שהיא מכוערת והחליטה "לשפץ" את עצמה בסדרת ניתוחים פלסטיים שפותחים לה את הדלת לקריירה. "כישרון אי אפשר לעשות אצל מנתח פלסטי, אבל את השאר כן", אומרת פרידר. "הדגל שוואלרי מניפה הוא שזו לא בושה להיות יפים, זה לא כזה רצון מכוער ושטחי, זה בסדר".
“אפשר לכער אותי"
בחיים האמיתיים פרידר רחוקה מלהיות מכוערת אבל כפי שהיא אומרת "גם אני קיבלתי לא מעט לאווים בעצמי. אני יודעת שלפעמים לא קיבלתי תפקידים כי הייתי אשכנזייה מדי או יפה מדי לדמות, והייתי צריכה לדפוק על השולחן ולהגיד שאפשר גם לכער אותי אם צריך. ואלרי אומרת את האמת הלא מקובלת בקול רם, שאם צריך לעשות ציצי בשביל לקבל תפקידים היא תעשה את זה, ואני אסירת תודה להיות שגרירה של זה”.
הקריירה של פרידר החלה בתוכנית הריקודים "נולד לרקוד". לפני כן היתה כדורסלנית, ומהספורט עברה לריקודים. "זה הבסיס הכי טוב שיכולתי לבקש כדי להגיע לעולם הזה ‑ הוא נותן הרבה משמעת ומפתחים סף כאב פיזי גבוה".
על אף הניסיון הרב שלה מול קהל ובהפקות ענק, זו הפעם הראשונה שלה בתיאטרון רפרטוארי. דריסת הרגל בעולם המבוגרים בתיאטרון היתה אשתקד בחג המחזמר בבת ים בהפקה הזוכה "סירות בודפשט". בחדר החזרות של הקאמרי פרידר נרגשת מאוד. "רעדו לי הידיים, אז כנראה שאני במקום הנכון”. פרידר מרגישה נוח במדיום התיאטרוני אך מודה ש"אין כמו קולנוע". בשנה האחרונה הצטלמה לסרט "אול אין" והשתלבה גם בעולם המוזיקה כשצילמה קליפ עם הצמד כהן@מושון, שאותו הפיקו בעצמם, מעין הומאז’ לקדמי אירוויזיון שישחררו בהמשך.