טל רוזנפרב באה לשנות קו
רוזנפרב, המעצבת החדשה של קום איל פו, יש משימה: להפוך את בית האופנה לצעיר, נגיש וזול יותר
טל רוזנפרב מסבירה בשקט על הקולקציה החדשה שבנתה לבית האופנה הוותיק קום איל פו. השקט הזה שבו מתנהלת רוזנפרב די חריג בנוף של "בית בנמל", חנות הדגל של קום איל פו, שמאוישת לרוב בנשים עם נוכחות עוצמתית, כמו בעלת הבית סיביל גולדפיינר. רוזנפרב היא הסיבה שלשמה התכנסנו: בגיל 32, כבוגרת טרייה משנקר, היא מונתה לאחרונה למעצבת הראשית המותג.
“בקום איל פו הוחלט לעשות שינוי", היא מספרת, "עבדתי כאן יומיים בשבוע במין תפקיד התלמדותי ואז נוצרה דרישה לנסיעות מרובות לחו"ל לצורך ייצור וקניות, ולמעצבת שהיתה פה לפני, שרון דאובה, זה פחות התאים. היא החליטה לעזוב וסיביל מינתה אותי למעצבת הראשית. חשבתי שאסע להתמחות בחו"ל והגשתי מועמדות לכמה בתי אופנה. למרות שקיבלתי כמה תשובות חיוביות - החלטתי להישאר".
בין יפן לסקנדינביה
המינוי יכול להישמע כשליפה מהמותן, אבל בבסיסו עומד השינוי שעובר המותג בימים אלו ומקביל לשינויים שעוברים על כל עולם האופנה: הצערת הקו, פנייה ללקוחות חדשות, העברת הייצור מישראל לחו"ל (הקולקציה החדשה של רוזנפרב כבר מיוצרת בפורטוגל) - ומכאן, הורדת מחירים.
עיצוביה של רוזנפרב ניחנו באסטתיקה מרשימה וההשפעות שלה נעות על התפר שבין אופנה יפנית לניקיון נורדי; והן כבר מורגשות היטב בתוצרת. התיפורים מדויקים, העיצובים על גבול האנדרוגניים וההקפדה על הפרטים הקטנים כל כך מרשימה עד שלפעמים, מרוב שהתפירה הפנימית מושקעת, מתחשק ללבוש את הז'קטים עם צדם הפנימי כלפי חוץ. "אני מעצבת דברים שאני רוצה ללבוש", מסבירה רוזנפרב. "העיצובים אמנם מעט יותר צעירים מבעבר, אבל הם בוודאי שומרים על הדנ"א של המותג. לצד הליין המחויט, הרחבנו את קו הג’ינסים ויצרנו פריטים מג’רסי ופוטר; ופריטי בייסיק איכותיים”.
לצד העיצובים המוקפדים שמשכו לקוחות לחנות, הקמפיינים הבועטים היו אלו שעשו למותג כותרות בחוץ. למשל קמפיין ההטרדה המינית, תחת הכותרת "היא ביקשה את זה" שנוצר עבור קולקציית הקיץ האחרון וגרר הרבה הרמות גבה. מטרת הקמפיין היתה ללעוג לטענה שבה משתמשים אנסים ומואשמים בתקיפה מינית, כשלא פעם הם מתרצים את התנהגותם בצורת הלבוש של הקורבן. הטענה המרכזית נגד קום איל פו היא תמיד בפער בין האג'נדה החברתית שלה לבין המחירים בחנות - שמתאימים רק למעט לקוחות אמידות.
צריכים גם להרוויח
גם המעצבת החדשה יכולה לזהות עם הפער הזה: "תמיד עקבתי אחרי קום איל פו, כי מאוד אהבתי את מה שהם עושים אבל לא יכולתי להרשות לעצמי את הבגדים", אומרת רוזנפרב. עכשיו, כדי להנגיש את המותג הוחלט להוריד את המחירים ב־20%-30% בהשוואה לעונות קודמות. כך, למשל, הז’קטים עלו בעונה שעברה כ־3,500 שקל ואילו העונה הז’קט היקר ביותר בחנות עולה 2,990 שקל; סריגים שעלו בעבר בין 4,900-4,500 שקל יעלו העונה בין 2,900-890 שקל.
כשרוזנפרב נשאלת אם התחברה למסרים שבית האופנה ניסה להעביר היא אומרת ש"חשוב לגעת בנושאים האלו וקל להעביר ביקורת על מי שעושה את זה. אבל חשוב לזכור שקום איל פו היא חברה שצריכה להרוויח, ולכן כשהיא זועקת מסרים לא קלים, נדרש ממנה אומץ אפילו גדול יותר”.