יריד הספרים העולמי בפרנקפורט: מה עושים שם סופרים עצמאיים מישראל?
לישראל היה השנה ייצוג משמעותי - הוצאות ספרים, מכון היצוא וסופרים עצמאיים שבאו להיפגש עם סוכנים והוצאות ספרים מהגדולות בעולם ולסגור עסקאות בינלאומיות. אחד מהם הוא עמית אופיר, שהצליח לסגור עסקאות ענק לתרגום והפצה של ספריו
שלושת הימים הראשונים של היריד סגורים לקהל הרחב ומיועדים לפגישות עסקיות בלבד. היריד עצום בגודלו והתפרש השנה על פני 6 היכלים עיקריים, בני 4-2 קומות כל אחד. לישראל היה השנה ייצוג משמעותי שהורכב מהוצאות ספרים, מכון היצוא וסופרים עצמאיים. סופרים שקנו כרטיס, והגיעו ליריד כדי ללכת קילומטרים על קילומטרים בין הביתנים השונים, ולנסות להיפגש עם סוכנים והוצאות ספרים מהגדולות בעולם ולסגור עסקאות בינלאומיות.
לחלקם הייתה הצלחה עצומה. כמו למשל עמית אופיר, שהצליח לסגור עסקאות ענק לתרגום והפצה של ספריו (ושל סופרים שהגיעו איתו) עם וייטנאם, איסלנד ומדינה אפריקאית.
בעידן שבו ספרים הופכים להיות דיגיטליים, ואמזון, גוגל ואפל הן חנויות הספרים הגדולות בעולם, ביקשנו לבדוק מדוע יש מי שישקיע כסף רב עבור הדפסה של ספר, כשאין מאחוריו מכונת שיווק משומנת, ואין שום הבטחה שספריו יימכרו. כמו כן כיצד הפכו הסופרים האנונימיים, לכאלה שהגיעו למקום הראשון בקטגוריה שלהם, באמזון העולמי.