מעצבת־העל טרישיה גילד: "צבע משנה תחושה"
גילד הבריטית בנתה אימפריה מעיצוב בדים לבית. את הקולקצייה חדשה יצרה עם המעצב כריסטיאן לקרואה
"מהרגע הראשון מה שעניין אותי יותר היה ההסתכלות על הטוטאל לוק של חלל ולא על הפריטים הבודדים בו באופן עצמאי”, אומרת מעצבת־העל הבריטית טרישיה גילד (Tricia Guild). היא המייסדת והמעצבת הראשית של אימפריית הבדים Designers Guild שמקורה בלונדון ומוכרת ב־500 חנויות ברחבי העולם וגם דרך חנות אונליין. בכולן אפשר למצוא מגוון עצום של פריטים להלבשת הבית - מכריות נוי, דרך אגרטלים וכלה בספות.
בימים אלה מושקת הקולקציה החדשה של גילד בה היא משתפת פעולה עם בית האופנה של מעצב הקוטור הצרפתי כריסטיאן לקרואה.
הקולקציה, שנקראת "Au Thèâtre Ce Soir” ("הלילה בתיאטרון”), מושפעת ממשיכתו של לקרואה לתיאטרון ולאופרה שבאים לידי ביטוי בצבעוניות חזקה ומוטיבים אוריינטליים.
הקונספט של לייפסטייל
זה לא שיתוף הפעולה הראשון של גילד עם עולם האופנה. בשנה שעברה עבדה יחד עם מעצב־על אחר - ראלף לורן. "האפשרות לעבוד עם מעצבים מוכשרים אחרים מרגשת אותי כל פעם מחדש”, אומרת גילד (71) ממקום מושבה בלונדון בראיון ל”כלכליסט”.
"הקולקציות שיצרנו יחד משקפות את רוח המותגים שלהם. לקרואה מביא איתו את הסגנון האיקוני של בית האופנה הססגוני והראוותני שלו, בניגוד ללורן שהביא את הסגנון האמריקאי הקלאסי. שניהם עבדו עבורנו בצורה מצויינת והביאו איתם משהו אחר לקולקציות מזה שאנחנו מציעים בדרך כלל”.
את העסק חובק העולם שלה, אותו היא מגדירה כ”מותג לייפסטייל בינלאומי”, החלה לנהל בשנת 1970, כשפתחה חנות לעיצוב טקסטיל ברחוב קינג הלונדוני.
"בזמנו מה שהרגשתי הוא מחסור בחנויות שהציעו אורח חיים”, היא מספרת. "הקונספט של ‘לייפסטייל’ לא היה קיים. הקמתי את Designers Guild עם תקציב מאד קטן ומגוון מצומצם ביותר של בדים מודפסים. ריפדתי בהם כמה רהיטים, פרשתי כמה שטיחים, תפרתי כריות וככה בעצם הצגתי קונספט. למזלי, זה השתלם והוביל אותי לנקודה בה אני נמצאת היום. מצאתי את כל התהליך מתגמל בצורה יוצאת דופן. כשהבנתי שמה שאני עושה עובד עבור הקהל - הבנתי גם שמצאתי את הייעוד שלי”.
בתים שמשקפים אישיות
הסגנון הייחודי של גילד בא לידי ביטוי בהרבה צבעים, פאטרנים, פרחים ועיטורים. הקו האופייני שהיה בתחילת דרכה נשמר גם היום ובמהלך השנים היא גם פרסמה למעלה מ־15 ספרי עיצוב בהם היא פורשת את משנתה הסגנונית לבית ולגינה. "האתוס העיצובי שלי לא השתנה במהלך השנים”, היא אומרת. "מאז ומעולם ריתק אותי כל נושא הצבע והדרך בה הוא יכול לשנות באופן קיצוני את התחושה שמתקבלת מעיצוב מסויים. השימוש בצבע הוא כנראה המאפיין איתו מזוהה המותג יותר מכל והוא תמיד היה הציר המרכזי של הקולקציות”.
איך זה משתלב ברוח התקופה של ימינו בה הז’אנר השולט הוא המינימליסטי, מונכרומטי, גיאומטרי?
"אנחנו נותנים מענה גם לסגנון הזה. יש לנו היצע רחב של דוגמאות חלקות וגיאומטריות של בדים וטפטים במגוון רחב של גוונים”.
את יכולה להגדיר את קהל הלקוחות שלך?
"מדובר באנשים שהבתים שלהם משקפים את האישיות שלהם. בגלל שאנחנו מוכרים במקומות רבים בעולם, אנחנו עושים אדפטציות קטנות לגבי מה יימכר איפה. לא בכל מדינה אפשר למצוא את אותם הפריטים”.
בישראל נמכרות הקולקציות של גילד בלעדית ב”עילית הלבשה לבית”, חברה ותיקה מתחום עיצוב הבית.