16 חברות ענק יעניקו חסויות למשאיות במצעד הגאווה בתל אביב
בין הבולטות בחברות ניתן למצוא את מיקרוסופט, חברת התרופות GILEAD וענקית המסחר המקוון eBay, זאת בנוסף לחברות כמו גוגל וטבע שמעניקות חסויות לגופים שונים בקהילה הגאה בישראל. סמנכ"לית השיווק של מיקרוסופט: "אין פה פגיעה עסקית. רק רווח לכולם"
מצעד הגאווה שיתקיים ביום שישי הקרוב מביא איתו גם שיא של חסויות מצד גופים מסחריים ומוסדות שונים. לפי הנתונים שאספה עיריית תל אביב 16 חברות מסחריות, הבולטות בניהן הן מיקרוסופט ו- eBay וחברת התרופות GILEAD שנותנות חסות למשאית, כל אחת. מלבדן חברות ענק נוספות כמו גוגל או טבע שנותנות חסויות דרך כובעים או כנסים. אותן חסויות מגיעות ישירות לגופים השונים בקהילה הגאה, בעיקר ליינים של מסיבות שונות המפעילים את המשאיות המפורסמות המובילות את המצעד.
מרב בהט, סמנכ"ל אסטרטגיה ושיווק במיקרוסופט אמרה בשיחה עם "כלכליסט" כי לחברה מיקרוסופט יש ערכים שהיא מקדמת - שונות והכלה. גם מבחינת העובדים שרוצים להעסיק, גיוון תורם ליצירתיות - גברים, נשים, חרדים , ערבים וגם מבחינת פעילות לקהילה, שאנחנו פחות מפרסמים. מה שחשוב לנו זה שהעובדים ירגישו שהם מתחברים לערכים יותר גבוהים".
על השאלה האם הם לא מפחדים מהשלכות של תמיכה בנושא שנוי במחלוקת בישראל השיבה כי "מיקרוסופט היא חברה ענקית, אנחנו מרכז פיתוח, אנחנו מפתחים מוצרים בתחום הסייבר, הענן, האנליזה העסקית, ובינה מלאכותית. אנחנו גאים במרכז הפיתוח שלנו, אני חושבת שאם אתה עושה טוב, אתה מקבל טוב. אני חושבת שאין פה פגיעה עסקית, אלא רק רווח לכולם, חברות גדולות שיכולות להרשות לעצמן לעשות מעבר, אני חושבת שכן שחברות יכולות לעזור ולקדם את העולם קדימה, למען שוויון , הכלה, חדשנות וטכנולוגיה. לכן בחרנו להשיק את התוכנית עכשיו, עם שבוע הגאווה - Geeks 4 equality.
בהט הוסיפה כי כחברה הן לא פונים רק לקהילה הגאה, אלא מקדמים גיוון על כל פניו, בחברה הישראלית הכוונה היא בעיקר לפניה לאוכלוסיות כמו חרדים וערבים מתוך תפיסה כי הגיוון בתמהליך העובדים יביא למוצרים חדשניים יותר. מאותו מקום סיפרה גם כי "זה מתחבר גם לפעילות של שנה עם הקהילה של הטרנסג'נדרים, לקהילה מוחלשת שלא מגיעה כמעט להשכלה גבוהה, תרמנו 15 מלגות בשנה שעברה לאוניברסיטה שהם כ-100 אלף שקל."
בהט מסבירה כי בסופו של דבר מדובר ב"חברה אמריקאית, המטה אמריקאי. הערכים הם ערכים אמריקאים", שכן הנוהג לנקוט בעמדה חברתית כזו או אחרת ולנסות להשפיע על דעת הקהל נפוץ מאד בארה"ב, בעוד שבישראל הרבה פחות.
לפי ההערכות של עיריית תל אביב, העסקים בעיר צפויים להיות המרוויחים הגדולים מהמצעד. על פי ההערכות ישתתפו במצעד כ-30 אלף תיירים, 4,000 מתוכם יתארחו במלונות בעיר, היתר ילונו מחוץ לעיר, יתארחו בדירות או באמצעות Airbnb. כאשר ההוצעה ממוצעת ליום לתייר בתל אביב היא 274 דולר לעומת הוצאה ממוצעת בישראל של 192 דולר (לפי נתוני 2014).
גידי שמרלינג, ראש מינהל דוברות והסברה בעיריית תל אביב-יפו: מסר כי "בעוד שבשנים עברו כיתתנו רגלנו אחר חברות מסחריות שחששו לקחת חלק או לתת חסות לאירועי הגאווה, שמחנו לגלות שהשנה יש ביקוש רב מצד חברות לקחת חלק בחודש הגאווה ואנחנו זוכים להרבה פניות יזומות. ההחלטה הזו אינה רק החלטה כלכלית אלא גם ערכית המעידה כי היחס לקהילה הלהט"בית השתנה מאד בשנים האחרונות".