$
במה

"סטארט־אפ תרבותי": ציפורלה מחפשת משקיע בניו יורק

לאחר סיבוב הופעות מצליח בניו יורק וגיוס של 650 אלף דולר, אנסמבל ציפורלה מחפש משקיע להקמת סניף בעיר

מאיה נחום שחל 08:3816.05.17

לפני ארבע שנים החליטו חברי אנסמבל ציפורלה ("עקיצה טבעית", "התקפת לב") לצאת לעולם הגדול. הקבוצה, שהוקמה בידי עשרה שחקנים בוגרי ניסן נתיב ב־2005, הבינה שיש לה מוצר מצוין ביד: אנסמבל תיאטרון שמהווה אלטרנטיבה למוסדות הרפרטואריים, שמופעיו משלבים ז'אנרים רבים כנונסנס, סאטירה, אקרובטיקה ומחול ובוחנים את המציאות הישראלית מזווית הומוריסטית מלאת דמיון.

 

ההבנה הזאת לקחה אותם לצעד הבא. "רצינו להגיע לעוד מקומות על הגלובוס, אבל לא בזכות העובדה שאנחנו יהודים או ישראלים, אלא בזכות הכישרון. עשו את זה לפנינו מיומנה ובת שבע, אבל בקבוצת תיאטרון קומי פיזי זה לא קרה", מספר מנהל האנסמבל גל פרידמן.

 

"מלבד ההיבט של התוכן היה צריך למצוא לזה פתרון כלכלי. נפגשתי עם ענבל אריאלי, ממייסדי חממת היזמות של יוצאי 8200 EISP, התקבלנו לתוכנית כסטארט־אפ תיאטרון והתחלנו ללמוד איך למכור את הרעיון שלנו למשקיעים. נחשפנו לעולם שמצריך אותנו לענות על השאלה 'מה אתם עושים?', עשינו ארגון מחדש והתחלנו להתייחס לציפורלה כאל סטארט־אפ תרבותי".

 

חברי ציפורלה בניו יורק. 42 מופעים בסיבוב אחד באוף ברודוויי חברי ציפורלה בניו יורק. 42 מופעים בסיבוב אחד באוף ברודוויי צילום: יוסי ירום

 

תשבחות ב"ניו יורק טיימס"

 

בשלב זה ערכה הקבוצה תוכנית עסקית, שהפילוסופיה שלה היא שכל שחקן יכול לקחת אחריות לעתידו. להשקעה הכספית של חברי ציפורלה הצטרפו שוקי גולדווסר (מבעלי אבגול ואנובה מיוזיק) ושחר רחים (מבעלי אבגול), וסך הכל הושקעו בסיבוב ההופעות הראשון בניו יורק, בקיץ 2014, 400 אלף דולר. במסגרתו העלתה ציפורלה את המופע "Odd Birdz" (שכולו באנגלית ועלה באוסטרליה ב־2012 ובמילאנו ב־2013) 42 פעמים ב־The Players Theatre באוף ברודוויי. המופע זכה לסיקור תקשורתי רחב ולביקורות נלהבות של "הניו יורק טיימס", "הפינגטון פוסט" ועוד.

בהמשך הדרך נכנסו למיזם משקיעים אמריקאים עם עוד כרבע מיליון דולר. חברי האנסמבל ראו כי טוב והחליטו על הצעד הבא — להקים את ציפורלה בניו יורק. "כתבנו את ספר השיטה, עשינו ראיונות עם שחקנים, סגרנו עם תיאטרון שילווה אותנו ואנחנו מחפשים משקיע", מספר פרידמן.

 

איך עושים קאלט?

 

השבוע יפתח האנסמבל את ועידת MIND THE TECH של "כלכליסט" בניו יורק בקטעים מ"Odd Birdz" במטרה למצוא את המשקיע המיוחל שיקצה למיזם חצי מיליון דולר. "זו קבוצת תיאטרון שהפכה למיזם תרבותי כלכלי בלתי תלוי. כשאנחנו כותבים את החומרים אנחנו לא חושבים מה ימכור, אלא עובדים כאמנים משוחררים, וזה הסוד שגורם לדבר הזה להצליח", אמר צביקה רוזן מנהל השיווק והמכירות של הקבוצה. ההצלחה הזאת מתבטאת בכ־120 הופעות בשנה, סדנאות, תוכן לחברות הייטק, אירועים עסקיים ומעריצים שחוזרים לכל מופע עשרות פעמים. "8200 לא יפצחו אף פעם איך עושים קאלט, אבל זה קאלט", סיכם רוזן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x