אמה ווטסון ממחזרת
השחקנית הידועה פתחה חשבון אינסטגרם שמציג מותגים אקולוגיים חביבים עליה וצברה 400 אלף עוקבים בשבועיים
הרבה דברים קרו לשחקנית אמה ווטסון מאז היתה הצלע הנשית־ילדותית של הארי פוטר. מי שהחלה לצעוד בגיל 11 על השטיחים האדומים הצמיחה עם השנים תודעה פמיניסטית ואג'נדה אקולוגית, שהפכו אותה אפילו לשגרירה של רצון טוב מטעם האו"ם. כעת, רגע לפני שיוצא לאקרנים העיבוד החדש לקלאסיקה של דיסני "היפה והחיה" בכיכובה, מנצלת ווטסון את הבמה כדי לקדם גם את הנושאים הקרובים ללבה בדרך מקורית במיוחד.
לפני כשבועיים פתחה ווטסון חשבון אינסטגרם שמאפשר הצצה קצת אחרת למסע הקידום של הסרט, שיעלה לאקרנים החודש. החשבון הוא למעשה כרוניקה של הלוּקים שלה בכל תחנה במסע הזה - בפרמיירות, במסיבות העיתונאים ובראיונות השונים - כשלצדם פירוט של המותגים, החומרים שמהם עשויים הפריטים והאופן שבו אותם מותגים מחויבים לשמירה על הסביבה או על תנאי העסקה הוגנים. בכל יום כמעט עולה תיעוד כזה - תמונה, מקבץ אימג'ים או סרטון קצר - ולמרות אורך חייו הקצר הצליח החשבון, שנקרא The Press Tour, לצבור כ־400 אלף עוקבים.
המותגים שווטסון מדגמנת בעמוד האינסטגרם נמצאים שם לא בכדי: הם מקיימים את ההבטחה לשמור על הסביבה - תוך שימוש בחומרים ממוחזרים או בטקסטיל אורגני, צמצום פסולת, הימנעות מפגיעה בבעלי חיים או הפחתה של פליטת חומרים מסוכנים - וכן מגנים על העובדים בתהליך הייצור. ואם היה לכם ספק - אמינות המידע נבדקת ומאומתת על ידי גורמים חיצוניים.
שגרירה של האו"ם
נוסף לנושא האופנה האתית והאקולוגית, בשנים האחרונות ווטסון משתמשת במעמדה הסלבריטאי ובפלטפורמות התקשורתיות שעומדות לרשותה לקידום מעמד האשה. עדות לקהל המעריצים העצום שיש לשחקנית הצעירה וליכולת שלה להשפיע ניתנה כשבשנת 2014 מינה אותה האו"ם לשגרירה של רצון טוב לקידום הנושא, ובאותו היום קרס אתר הארגון בשל כמות הכניסות.
שמלה מבקבוקים ממוחזרים
על העניין שלה באופנה בת־קיימה אמרה ווטסון בראיון ל־CNN בשנה שעברה כי מדובר ב"עניין פמיניסטי לחלוטין", זאת משום שרוב המפעלים בתחום מנצלים נשים. עוד היא אמרה כי עבורה יוקרה חייבת לבוא עם שקט נפשי, כלומר עם הידיעה שהפריט שהיא לובשת עוצב ויוצר באופן שאינו פוגע באחרים, בסביבה או בה. ווטסון מנסה ללבוש על השטיחים האדומים רק פריטים שיוצרו לפי אמות מידה אלה, ועד כה נראו בחשבונה מעיל של סטלה מקרטני, שווטסון מתארת כ"מותג היוקרה הראשון שמחויב למוצרים ללא עור, נוצות או פרווה", שמלה של לואי ויטון שעשויה מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים, אאוטפיט של אוסקר דה לה רנטה מבדים אורגניים, נעליים של ברברי ממשי אורגני ועוד. כי כמו שהיא אמרה פעם: אפשר לשנות את העולם עם "שמלה אחת בכל פעם".