דורי בא ודורי הולך
ב"מוצאים את דורי" חסרה הממזריות שמאפיינת את פיקסאר. בכל זאת מדובר בסרט לא רע לכל המשפחה
המתנה השנתית של פיקסאר היא "מוצאים את דורי", סרט המשך ל"מוצאים את נמו" שיצא לבתי הקולנוע השבוע. הפעם המסע הוא בעקבות הוריה של דורי, הדגה השכחנית שליוותה כדמות משנה את הסרט הקודם. החדשות על יציאת הסרט התקבלו בביקורת, כי חוזקו של פיקסאר הוא בסיפורים מקוריים, וחזרה לאחור עלולה להעיד על איזושהי עצלות. עם זאת, כשהסרט יצא, הוא זכה לביקורות נלהבות ושבר שיאים בקופות מעבר לים.
כמו בסרט הראשון, ובעצם בכל סרט של פיקסאר, גם הפעם הצליחו האנימטורים לבנות עולם שיכול להוציא את העיניים מרוב יופי, מלא טקסטורות וצבעים. הסרט סוחף ומכיל כמה רגעי הרפתקה מרהיבים והומור נפלא. מה שמונע ממנו להיות סרט גדול הוא שנדמה שהיוצרים בחרו ללחוץ בכל הכוח על דוושת הרגש, והם לא בחלו באמצעים כדי להוציא מצופיהם, בכל הגילים, בכי תמרורים בלתי פוסק. הסרטים של פיקסאר לרוב מתגנבים אליך בהפתעה. הרגש מציף אותך לפתע, בלי ששמת לב. ב"מוצאים את דורי" הממזריות שמאפיינת את סרטי פיקסאר כמעט איננה קיימת, ולעתים גובלת בקיטש, כזה שמצווה עלינו להתייפח.
זוהי אינה אחת מפסגות היצירה של פיקסאר, אבל החדשות הטובות הן שגם סרט ממוצע שלהם טוב הרבה יותר מהרבה סרטים אחרים בז'אנר, וככזה הוא ללא ספק אופציה מוצלחת למשפחה שרוצה לברוח מהחום אל המיזוג של אולם הקולנוע.
החמישייה של "כלכליסט":
1. "ברש"סרט ישראלי מחליף את "קפטן אמריקה" בראש הרשימה
2. "מוצאים את דורי"
כי הרי אי אפשר בלי לפחות סרט אחד של דיסני בחמישייה
3. "מפלצת הכסף"
המותחן של ג'ודי פוסטר ממשיך להישאר בסביבה
4. "בלשים בע"מ"
עדיין שמור על נוכחות מול סרטי הקיץ הבידוריים
5. "פלורנס פוסטר ג'נקיס"
הסרט שעלול להביא למריל סטריפ את מועמדותה ה־20 לאוסקר