ביקורת תערוכה: אלין אלג'ם בגלריה ארטסטיישן
במבט ראשון היצירות תופסות את תשומת לב הצופה הודות לצבעוניות ולדיוק שבהן, ורק במבט שני, כאשר משתהים על כל יצירה, מבינים בעצם מה היא מראה לנו ומה היא מנסה לומר לנו
מה: תערוכת יחיד של הציירת הצעירה אלין אלג'ם שמציגה ציורי שמן גדולי ממדים העוסקים כולם בנושא הדימוי. עד 15 במרץ בגלריה ארטסטיישן, מתחם התחנה תל אביב. שיח גלריה בשישי, 21 בפברואר, בשעה 11:00. דבר המבקרת: אלג'ם (32) היא אחת הציירות העכשוויות המדוברות בשנים האחרונות, ובצדק. ראשית, מדובר באמנית בעלת טכניקה היפר־ריאליסטית מדויקת ומרשימה, שמתארת מרקמים כמו מייק־אפ מרוח או צלליות איפור בצורה שבה כמעט אפשר לחוש בהם. שנית, עיסוקה הרפלקסיבי של אלג'ם באמנות עצמה ובדימוי הוא עיסוק מסקרן עד לרמה מטרידה בחלק מהיצירות.
ליצירות בתערוכתה הנוכחית אין שם, וגם לא לתערוכה כולה. אלג'ם בחרה לנטרל אותן מהממד הזה כדי לרכז את מרב תשומת הלב בדימוי עצמו. הדימויים שלה הם יפים, צבעוניים ואטרקטיביים מאוד. גם הנושאים שהיא בוחרת להציג הם "יפים" - פסגות מושלגות, מזרקות מהודרות, סוסים אציליים ונשים עירומות ממגזיני פורנו. מטרת הבחירה של אלג'ם להתרכז בדימויים היפים, הגבוהים והמושכים הללו היא לשאול שאלות על דימויים של יופי, בעיקר בתקופה שבה כל דבר שאנחנו חווים עובר דרך דימויים מעובדים שעברו "ייפוי". מדובר ביצירות מאוד מזמינות: במבט ראשון הן תופסות את תשומת לב הצופה הודות לצבעוניות ולדיוק שבהן, ורק במבט שני, כאשר משתהים על כל יצירה, מבינים בעצם מה היא מראה לנו ומה היא מנסה לומר לנו.
› שורה תחתונה: טכניקה מרשימה ודימויים אינטליגנטיים שמטרידים את מנוחת הצופה.