ביקורת תערוכה: "אפריקה ישראל" בגלריה זומר
נעמה ערד מציגה עבודות גדולות ממדים, מונכרומטיות, עשויות חומרים מקוריים כסיכות שדכן ונייר מחורר. היצירות מוצגות כמיצב אחד כולל, ובו חלקים שיוצרים מעין "קירות" או "שטיחים" שקופים בחלל
תערוכת יחיד של האמנית הצעירה נעמה ערד.
קהל היעד: חובבי אמנות צעירה ומופשטת שעושה שימוש בחומרים יוצאי דופן.
דבר המבקרת: ערד (29) היא בוגרת תואר ראשון באמנות מבצלאל, שחיה בשיקגו ולומדת שם לתואר שני באמנות. זו תערוכת היחיד השנייה שלה, ובדומה לראשונה שהוצגה ב־2012 בגלריית המדרשה, בזו מציגה ערד עבודות גדולות ממדים, מונכרומטיות, עשויות חומרים מקוריים כסיכות שדכן ונייר מחורר. היצירות מוצגות כמיצב אחד כולל, ובו חלקים שיוצרים מעין "קירות" או "שטיחים" שקופים בחלל. אותן עבודות כמו מכניסות את הצופה לתוך תפאורה של עולם דמיוני, שאם מתייחסים לשם התערוכה יכול להתקיים גם אי שם בסוואנה האפריקאית. שלוש העבודות הגדולות בתערוכה עשויות מחומרים מפתיעים: סיכות שדכן, מהדקי נייר ונייר מחורר צבוע בגוונים של שחור, אפור ולבן. הקסם בעבודות הללו הוא באפקט המתעתע שהן יוצרות ובגילוי של הצופה את מרכיביהן כאשר הוא מתקרב ומבין ממה הן באמת עשויות. החומרים היומיומיים, המשרדיים והבנליים שמרכיבים אותן הם בניגוד גמור לאימאג' הוויזואלי העדין והיוקרתי שנוצר. המפגש הזה מעניק רובד נוסף ליצירות, ומלבד העובדה שהן יפות מאוד מבחינה ויזואלית, הן מעבירות אמירה על השימוש בחומר, על היחסים בין גבוה ונמוך ועל אלה שבין מכני לאמנותי. לצד העבודות הגדולות והשטוחות שיוצרות את האווירה מציבה ערד שני אובייקטים קטנים ופיסוליים יותר (עד 9 בפברואר. שדרות רוטשילד 13 תל אביב. הכניסה חופשית).
שורה תחתונה: שימוש מעניין בחומרים שיוצר תערוכה חווייתית ואינטליגנטית.