התפר הסיני
קונגלומרט היוקרה המחזיק בבית האופנה בלנסיאגה, PPR, מנתח את מצב שוק היוקרה כיום ורוצה לפנות לקהל רחב, צעיר ובעיקר אסיאתי ולכן החליף את המעצב הראשי
בשבוע האופנה שהתקיים החודש בפריז זכה אלכסנדר וונג, המנהל הקריאייטיבי החדש של בית האופנה בלנסיאגה, לביקורות נרגשות. המעצב האמריקאי הצעיר והפופולרי תפס בדצמבר את מקומו של ניקולא גסקייר, ששימש בתפקיד ב־15 השנים האחרונות. אם גסקייר היה נאמן לרוח התפירה העילית של בית האופנה באינטרפרטציות הפוסט־מודרניות שלו, וונג מזוהה עם סגנון אורבני, צעיר, ספורטיבי ומתוחכם, המאפיין את המותג שהקים עוד בטרם מלאו לו 30. הטי שירטס שלו נחשקות, וכך גם התיקים המעוטרים ניטים, המיוחסים לכישרונו בעיצוב אביזרים.
קונגלומרט היוקרה המחזיק בבלנסיאגה, PPR, מנתח את מצב שוק היוקרה כיום ורוצה לפנות לקהל רחב וצעיר יותר עם פריטים מסחריים ולבישים, ובפרט לפוטנציאל שוק היוקרה בסין, שמתפתח במהירות בשנים האחרונות. וונג הוא בן להורים שמוצאם מטייוואן ודובר מנדרינית שוטפת, ואפשר שגם זה היה שיקול בבחירתו לתפקיד.
בימים אלה מוצגת במוזיאון תל אביב התערוכה "כריסטובל בלנסיאגה: אוסף אופנה פרטי" של מעצב־העל הספרדי, שנחשב לגדול הקוטוריירים במאה ה־20, והיא מספקת הצצה מרתקת להיסטוריה המפוארת של המותג. בית האופנה הוקם בספרד לפני 95 שנה, וב־1937 נפתח בפריז והוכתר על ידי "ווג" כאחד המעניינים בעיר. נראה כי הוא עדיין ראוי לתואר הזה, ומסקרן יהיה לעקוב כיצד יתאים את עצמו לרוח הזמן.