רנו 4 על ארבע
בפברואר ייצא לדרך 4L Trophy, מירוץ ראלי בן עשרה ימים שמתחיל בצרפת, עובר דרך ספרד ומגיע עד לסהרה המרוקאית, והכל במכוניות רנו 4 ענתיקות
נפלאות הרנו 4 ויכולות השטח שלה לא נעלמו, כך מתברר, גם מעיניהם של חובבי מירוצי ראלי. השילוב של קלאסיקה מוטורית ומירוץ שטח הוא אתגר שהם לא יכולים לעמוד בפניו. אז נכון שמירוץ הדקאר נחשב למירוץ הראלי הקשה והמפרך ביותר, אבל, וזה אבל גדול, הנהגים בראלי דקאר צולחים את המרחק כשהם מצוידים במכונות השטח המתקדמות והמשוכללות שבנמצא. בלי לזלזל בהם חלילה, נראה אותם גומאים את המרחק שבין פריז למרקש שבמרוקו בתוך הקבינה המיטלטלת של רנו 4 ענתיקה בת עשרות שנים. ה־4 בורכה לאורך ההיסטוריה בשלל תצורות וגרסאות, כולל טנדרים פתוחים וסגורים, וכולן מככבות לאורך נתיב המירוץ המחולק לקטעים יומיים.
המירוץ הזה, המכונה 4L Trophy, ייצא לדרך בפעם ה־16 ב־13 בפברואר ויימשך עשרה ימים. הוא יחצה את צרפת, יעבור לאורכה של ספרד וידלג מעל מצרי גיברלטר לפז שבמרוקו. זוהי נקודת הזינוק לדובדבן של הדיונה: 1,500 ק"מ מפרכים ומתישים בסהרה המרוקאית, הכוללת את מיטב תוואי השטח - מטיפוס הררי קורע מנועים, דרך שדות סלעיים שוחקי צמיגים ועד דיונות חול צהבהב וטובעני.
בניגוד לדקאר הממוסחר והמ־יוחצן עד להקיא, מטרת המירוץ הזה, מלבד הניצחון כמובן, היא לספק צורכי לימוד ל־3,000 ילדים באזורים הנחשלים של מרוקו. כל צוות מירוץ מצויד ב־50 ק"ג של צורכי לימוד מכל הסוגים, המחולקים לילדים בכל שלב של המירוץ. בסך הכל מחלקים מארגני המירוץ בכל שנה יותר מ־50 טונות של ציוד לבית הספר. כנראה הסיפוק למראה החיוך על פני הילדים מביא את המארגנים והנהגים שוב ושוב, שנה אחרי שנה, לקיים את האירוע המבורך הזה. זה חייב להיות הסיפוק, בטוח שזו לא חוויית הנהיגה ברכב הקופצני והספרטני הזה. או שכולם סמג"דים במילואים ולא סיפרו לנו?