טיוטה ראשונה - קולקציית חורף 2013 של יניב פרסי: "ליצור מתח בעין הצופה"
מעצב האופנה יצר חליפת חצאית וז'קט ממשי שחור ארוג בהשראת סיפור של אוסקר ווילד
"לרוב אני מושפע מהסביבה", מודה המעצב יניב פרסי בשיחה על קולקציית סתיו־חורף 2013 שלו למותג PERSY. "טיילתי עם אבי בנמל הישן ביפו, ותוך כדי כך העין שלי צילמה את רשתות הדגים והמתרחש. נזכרתי בסיפורו של אוסקר וויילד 'הדייג ונשמתו' והחלטתי לעצב את הקולקציה בהשראתו. הקולקציה, באווירה דקדנטית, עוצבה לאחר מחקר מעמיק על גזרת גוף האשה והמבנה הפיזיולוגי של יצורים חיים בעולם המים. אני אוהב לעצב קולקציות העוסקות בניגודים, ליצור מתח בעין הצופה, לפרק צלליות ולהפגיש בין בדים לחומרים רכים ונוקשים. לראות את מה שמתגלה מיד לעין ואת מה שדורש מבט שני, מתוך הקפדה על פרטים וגימורים".
- לצפייה בפרויקט טיוטה ראשונה לחצו כאן
עיצוביו של פרסי, שמחלק את זמנו בין מילאנו לסטודיו שלו בתל אביב (ברחוב בלוך 42), נמכרים באירופה ובסין באמצעות שואו רום באמסטרדם ובמילאנו. בארץ עיצוביו נמכרים ברשת רזילי וחנויות נוספות. בקולקציית החורף בחר להשתמש בפלטת צבעים מונוכרומטית מצומצמת, צבעים שהתקשרו מבחינתו לצלילה במעמקי הים: שחור, אפור, כסף, חום־אפרפר. "רציתי להעצים את האווירה המלנכולית, הגותית והקודרת", הוא מסביר, "עשיתי שימוש בחיבורי חומרים ומפגש בין בדים רכים לבדים נוקשים, למשל עור ולבד, עור וצמר, משי ועור, ובתוך כל אלה שילבתי אלמנטים של קרסים ורשתות. דגמים בעלי חיבור עם קרסים - זו טכניקה שפיתחתי בסטודיו, ובכל קולקציה האלמנט הזה חוזר באופן שונה. דגמי רקמה על רשתות, ובכלל שימוש ברשתות, מאוד חזקים אצלי. עוד בימי הלימודים עסקתי המון בסריגות קרושה ומקרמה והבאתי חיבורים חדשים ייחודיים לי".
ספר על המעבר מסקיצה לייצור.
"אני מתחיל כל קולקציה בדף לבן. לרוב הדברים חקוקים בזיכרוני ולוקח לי זמן עד שהם עוברים לנייר. אני מאוד אוהב לאסוף בדים ומהם לצאת לצללית ולפעמים להפוך בשלב מסוים. אני מפסיק לאייר, ותוך כדי עבודה על דגם נולד דגם חדש כתוצאה מדיגום חופשי על הבובה. זה התהליך שאני הכי אוהב".