רגע של השתאות
העיצובים של ננדו מבקשים למלא את היומיום בפלאים קטנים
כשסאטו היפני אומר "אנחנו", הוא מתכוון ל־20 העובדים בסטודיו שלו, ננדו, שהוקם ב־2002 ונהפך לאחד מבתי העיצוב המעניינים בעולם. בחודשיים האחרונים, למשל, הוא זכה בתואר מעצב השנה של מגזין "וולפייפר", הציג שתי תערוכות בפריז ועיצב חנויות במילאנו, איסטנבול ואוסקה. סאטו, ארכיטקט בהכשרתו, דבק בקו של מינימליזם הן בעיצוב והן בהתנהגות, שאורזת בצניעות גדולה מאוד את כל הכישרון הזה. למינימליזם היפני הקלאסי, המאופק, השקט, מוסיפים בננדו קריצות שובבות בהשפעת התרבות היפנית העכשווית.
האיפוק ניכר גם בהימנעות ממסחור המוני. אחת הסדרות הנודעות של ננדו היא 1% - מהדורה מוגבלת של חפצי נוי וכלי שולחן מהורהרים וחרישיים, שכל אחד מהם מיוצר במאה יחידות בלבד (onepercentproducts.com). בחודש הבא, ביריד העיצוב במילאנו, הם יחשפו את הפריטים הטריים בסדרה, ובהם קומקום תה קרמי שמכסה העץ שלו הוא גם סביבון, ואגרטלים לפרח יחיד שאפשר לחבר ולערום כמו קוביות לגו. חרף קמפיין המחאה חובק העולם שמדבר על 99% ו־1%, והדביק לאחוז הבודד מטען שלילי כבד, סאטו נשאר עם המותג הזה, ומסביר את הרציונל שמאחורי השם: "אנחנו רוצים לתת לרוכש את האושר שבבעלות על 1%".
עוד שלושה לננדו
ספל ליפטון, עם טבלת צבעים בהשראת מניפת הפנטון, שמאפשרת למצוא את הצבע הסידורי שתואם את צבע התה האהוב וכך לשחזר אותו שוב ושוב.
מנורת האנאבי מתעוררת לחיים כשמדליקים את האור: כשהנורה דולקת ומתחממת עלי הכותרת נפתחים כמו פרח, כשהיא כבה ומתקררת פרח המתכת נסגר.
כיסא כרוב שיוצר למעצב האופנה היפני הנודע איסי מיאקי מחומר גלם של נייר מקופל, תוצר לוואי בתעשיית עיצוב האופנה.