$
פנאי

האוטו היפה בעולם חוזר

מעבדת המכוניות "קלאסיק פקטורי" יוצרת פרשנות מרתקת ל־E-Type של יגואר

דני שטיינמן 10:0227.03.12

בשוויץ, שבה אין תעשיית רכב משמעותית משלה, יש לא מעט סדנאות ומומחים בשיפוץ מכוניות קלאסיות וגם בעיצוב, תכנון ובניית מכוניות חלום - על פי דרישות הלקוח, גחמותיו, וכמובן יכולותיו הפיננסיות. סדנה כזו היא "קלאסיק פקטורי", שאליה פנה לפני שנתיים אזרח שוויצרי בבקשה לא צנועה: המכונית שעליה חלמתי כילד היתה יגואר E-Type, סיפר הלקוח. אני רוצה מכונית כזו - אבל אחת חדשה לגמרי. כלומר, אני לא רוצה שסתם תחדשו לי E-Type מפעם, אני רוצה את ה־E-Type שיגואר היתה מעצבת ומפתחת אילו היתה מעצבת ומפתחת אותה היום.

 

יגואר E-Type יגואר E-Type צילום: Michel Zumbrunn © Courtesy of R

 

הבקשה הזאת קשה לביצוע יותר ממה שהיא נשמעת. יגואר E-Type המקורית, שחגגה בשנה שעברה יובל להיוולדה, נחשבת אחת המכוניות היפות בהיסטוריה של ענף הרכב. אפילו אנזו פרארי הגדול, האיש ששמו מפאר את הנחשקות שבמכוניות, אמר עליה ש"זו המכונית היפה שיוצרה אי פעם". מדובר ביצירת מופת בריטית שיוצרה מ־1961 ועד 1975 ב־72,515 עותקים בלבד ובשלוש סדרות עיקריות, עם מנועי 6 צילינדרים 3.8 ליטר ועד V12 בנפח 5.3 ליטר.

 

אנשי "קלאסיק פקטורי" נענו לאתגר המשוגע הזה, ובשנה שעברה הציגו את התוצאה תחת השם "גראולר" (Growler). היצירה היפהפייה התבססה מכנית על יגואר XKR הספורטיבית, הטופ שבהיצע יגואר כיום, ואילו המרכב, רוב השלדה וכל הפנים המפואר פוסלו מחדש ביד על ידי אנשי הסדנה הפדנטים.

 

הפרשנות של "קלאסיק פקטורי" הפרשנות של "קלאסיק פקטורי"

 

ב"קלאסיק פקטורי" ראו כי טוב והחליטו לייצר את "ה־E-Type המודרנית" בעבודת יד, במספרים קטנים ובמחיר גדול מאוד עבור מי שיידע להעריך לידה מחדש של אגדה שכזאת. לשם כך הוקמה סדנה מיוחדת באנגליה, מולדת האוריגינל - שם מיוצר כל חלק, ומורכב לאחר מכן בעבודת יד מוקפדת ברמה הגבוהה ביותר המוכרת כיום. השם שונה ל־Lyonheart K, רמז למלך ריצ'רד לב הארי (Lionheart).

 

מדובר ברפרנס הולם, בהתחשב במפלצת הדחוסה מתחת לחופה הקדמית: מנוע V8 מוגדש בנפח 5.0 ליטר המציע באכסניה הקבועה שלו (יגואר XKR) 510 כוח סוס. כאן ההספק הועלה ל־600 סוסים, שיחד עם מרכב סיבי הפחמן, אלומיניום ושאר חומרים קלילים ויקרים חסכו עוד 200 ק"ג במשקל לעומת ה־XKR, כך שהמשקל הסופי כאן הוא 1,550 ק"ג. התוצאה: מכונית שמאיצה מעמידה ל־100 קמ"ש בפחות מארבע שניות, ומהירותה מוגבלת אלקטרונית ל־300 קמ"ש

.

בימים אלו ממש מתחילות להתקבל ההזמנות, ולמי שרציני כדאי להתאזר בסבלנות ובברכת מנהל הבנק - אחרי שמשלמים 5,000 יורו כדי להבטיח את ההזמנה, צריך לחכות עוד שנה וחצי עד שהיצירה תקום על גלגליה. המחיר המלא: חצי מיליון יורו. לא סיפור גדול, אם יש לכם חשבון בציריך.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x