ההמבורגר גורמה והצ'יפס הכי טובים עד הבית
200 גרם בשר לפחות, ולצדו טוגנים פריכים. "כלכליסט" הזמין הביתה את כוכב הפאסט פוד, טעם והחליט: וולפנייט מספר 1 בהמבורגר, אגאדיר ומוזס מובילים בצ'יפס
עד לפני כמה שנים אפשר היה להשיג בארץ רק המבורגרים של רשתות עממיות, אך מאז קמו רשתות שמציעות המבורגרים מושקעים המיועדים לקהל אנין יותר. "כלכליסט" טעם את המבורגרי הגורמה שאפשר להזמין הביתה.
וולפנייט: המבורגר 8.2, צ'יפס 1.3
טעמנו: קלאסיק בקר 200 גרם (37 שקל), צ'יפס גדול (16 שקל). דבר הטועמים: ההמבורגר מצוין, בעל טעם שמזכיר סטייק. צלוי קצת מעבר לדרגת מדיום שהוזמנה. עלי החסה טריים, גדולים ויפים. הלחמנייה קלויה מעט, טעימה אך קטנה. הצ'יפס: מימיים ודביקים. גרועים. האריזה: יפה ונוחה. כל מרכיב במנה ארוז בנפרד. אזורי חלוקה: תל אביב. טל': 03-5177155.
מוזס: המבורגר 8, צ'יפס 7.6
טעמנו: מוזס בקר קלאסי 200 גרם (42 שקל), צ'יפס (12 שקל). דבר הטועמים: ההמבורגר טעים מאוד, בעל טעם מורגש של בשר טרי. צלוי מעט מעל דרגת מדיום שהוזמנה. כמות החסה והעגבנייה קטנה, אך באיכות טובה. הלחמנייה יפה, בעלת ברק מפתה, מתקתקה וטרייה. הצ'יפס טעימים ופריכים, אך לא מומלחים. האריזה: מרהיבה. כל מרכיב ארוז בנפרד, והמשלוח מגיע בתיק רב־פעמי. אזורי חלוקה: תל אביב, יפו, רמת גן, גבעתיים, רמת השרון, פתח תקווה. טל': 9449*.
אגאדיר: המבורגר 7.5, צ'יפס 7.6
טעמנו: מקסי בורגר 220 גרם (42 שקל), צ'יפס קטן (11 שקל). דבר הטועמים: שני טועמים אהבו את ההמבורגר מאוד ואמרו שהוא עסיסי וטעים. השלישי טען שהוא צמיגי. מידת הצלייה היתה מדויקת, בדרגת המדיום שהוזמנה. המלפפון בכבישה ביתית, והעגבנייה והחסה היו טריים. הלחמנייה רכה וטעימה. הצ'יפס טעימים, פריכים ומלוחים במידה הנכונה. האריזה: מושקעת ומקצועית. אזורי חלוקה: תל אביב, רמת גן, הרצליה, רמת השרון, חיפה, אילת, ראשון לציון. טל': 5690*.
בלאק אנד בורגר: המבורגר 5.7, צ'יפס 6.7
טעמנו: שוורצנגר 220 גרם (45 שקל), צ'יפס קטן (13 שקל). דבר הטועמים: ההמבורגר לא מספיק עסיסי, טעמו בינוני, ואחד מהטועמים הרגיש טעם של בשר קפוא. ההמבורגר צלוי מדי ביחס לדרגת המדיום שהוזמנה. העגבנייה טרייה ועסיסית, אך החסה מעט יבשה. הלחמנייה יבשה. הצ'יפס פריכים, טריים וטעימים. האריזה: יפה, כל מרכיב ארוז בנפרד. אזורי חלוקה: תל אביב, פתח תקווה וירושלים. טל': 1-700-70-20-20 (קנגרו).
BBB בורגוס בורגר בר: המבורגר 4, צ'יפס 1.7
טעמנו: המבורגר 220 גרם (39 שקל), צ'יפס קטן (11 שקל). דבר הטועמים: הבשר חמוץ ומרקמו יבש. הירקות טריים. הלחמנייה לא טעימה וספוגה. הצ'יפס שמנוניים ולבנבנים. האריזה: סתמית. ההמבורגר מגיע בתוך הלחמנייה בקופסת פלסטיק. אזורי חלוקה: תל אביב, נתניה ופתח תקווה. טל': 1599-525-526.
זסטי: המבורגר 4, צ'יפס 1
טעמנו: בורגר אנטרקוט 220 גרם (38 שקל), צ'יפס (15 שקל). דבר הטועמים: טעם הבשר טוב, אך הרוטב המתקתק משתלט עליו. הירקות בכמות מרשימה ואיכותם סבירה, אך גם הם טובעים ברוטב. הלחמנייה טרייה וטעימה אך מתפרקת. הצ'יפס ספוגים בשמן ולא מטוגנים מספיק. האריזה: ההמבורגר ארוז בנייר עטיפה, הצ'יפס באריזה חד־פעמית. אזורי חלוקה: תל אביב וחיפה.
טל': 03-5461000, 04-8380037.
כך טעמנו
המשלוחים הוזמנו בשעות הצהריים. מכל מקום הוזמנו ההמבורגר הקרוב ביותר בגודלו ל־200 גרם שהיה בתפריט ומנת צ'יפס. כאשר נשאלנו למידת העשייה (רק בארבעה מתוך ששת המקומות), ביקשנו צלייה לדרגת מדיום.
כל משלוח נטעם רק אחרי שהוסרו כל סממני הזיהוי. איש מהטועמים אינו קשור בדרך כלשהי לחברות שאת מוצריהן טעמנו.
הטועמים: בשארה חינאווי, בן לשושלת קצבים והבעלים של רשת חינאווי איטליז ומעדני בשר, אלון יפת, שותף בחברת יפת ברנע לייעוץ קולינרי, וחובב המבורגרים מקרב חברי המערכת.
גם האריזה חשובה: ההמבורגרים שדורגו בשלושת המקומות הראשונים מגיעים באריזה מושקעת במיוחד. במשלוח המבורגר הביתה יש חשיבות להפרדת הקציצה מהלחמנייה ומהירקות, כדי לוודא שהלחמנייה תישאר יבשה והירקות פריכים.
תגובות
אהובה תורג'מן, מנכ"ל רשת BBB בורגוס בורגר בר: "מעולם לא שמענו תלונה על המבורגר יבש, תמיד הוא נבחר להמבורגר עסיסי ביותר. אנחנו צולים את הבשר פחות מהנדרש, בידיעה שהוא עלול להמשיך להיצלות בדרך בשל היותו סגור בקופסה. נושא החמיצות מאוד תמוה. אנחנו עובדים עם בשר טרי ומעולם לא שמענו טענה כזאת. אנחנו עורכים דגימות מזון אחת לחודש. ב־1 בדצמבר אנחנו מכניסים אריזות חדשות, שישמרו טוב יותר על עסיסיות ההמבורגר עד בית הלקוח".
רון גלנטי, הבעלים של זסטי: "מדובר בהמבורגר שעשוי מאנטרקוט טרי מיושן. הטעם המתוק נובע מרוטב הברביקיו שפיתחנו במיוחד להמבורגר, ומרבית הסועדים אוהבים אותו מאוד. בימים אלה אנחנו עוסקים בהחלפת האריזה לצ'יפס לכזו שנושמת יותר, כדי לשפר את איכות הצ'יפס במשלוחים".