במקום הראשון בפרויקט המעצב הצעיר 2009: עינב והדס צוקר עם המותג רוס אובטה
העיצובים של האחיות צוקר, שבנו את שמן בחו"ל ורק לאחרונה החלו לשווק בארץ, סחפו את צוות שופטי כלכליסט להחלטה שהתקבלה פה אחד - הן המעצבות הצעירות של ישראל 2009
הן צעירות והן משדרות שיק ייחודי, כזה שעושה חשק לרוץ ולקנות את מה שהן לובשות. האחיות עינב והדס צוקר הן מעצבות המותג רוס אובטה - מותג אופנה ישראלי בן חמש המשלב איכות ועיצוב בסטנדרטים בינלאומיים. מדובר באחד מהמותגים המובילים בארץ, ואין פלא אפוא שפאנל השופטים בפרויקט "המעצב הצעיר של ישראל 2009" של "כלכליסט" העניק לקולקציה שלהן ציון מופתי והרעיף עליהן רק מחמאות.
המותג קיים משנת 2004 ועד לאחרונה נמכר בעיקר ביפן, בארצות הברית ובאירופה, אך עתה החליטו הצוקריות לפתוח שתי חנויות, בתל אביב וברמת השרון, ובשנתיים הקרובות עתידות להיפתח שלוש נוספות. "עבדנו קשה על החנויות", מספרת הדס, "והמטרה היתה להטמיע את כל ערכי המותג בעיצוב החלל: חדשנות לצד קלאסיקה, אופנת רחוב לצד יוקרה ושלמות לעומת השחתה. רצינו ליצור מעין אוסף של דברים כפועל יוצא מהיותנו אספניות כפייתיות". ב־2005 מכרו האחיות 51% מרוס אובטה לקבוצת יזמי האופנה קונספט שיווק, ובכך זכו לגב כלכלי רחב ולפלטפורמה שיווקית.
מדוע החלטתן לשוב לישראל ולהקים רשת חנויות מותג?
עינב: "תמיד ידענו שזה יקרה, והרגשנו שאחרי ארבע שנים של בניית מותג הגיע הזמן לחשוף אותו גם בארץ בגרסה רחבה. תגובות הרחוב חמות במיוחד, בעיקר כי הוא מותג ישראלי בסטנדרטים בינלאומיים".
רזומה בינלאומי
הרקע האישי של כל אחת מהאחיות מרשים לא פחות מניסיון העבודה שלהן כצמד. עינב (32) היא בוגרת שנקר בהצטיינות, ונטלה חלק בתחרות האיטלקית Trieste בחסות חברת דיזל, שם הציגה את קולקציית הגמר שלה וזכתה במקום הראשון. בזכות הזכייה החלה לעבוד בדיזל, והפכה עד מהרה לראש צוות מעצבי קו הנשים של המותג. הדס (28) למדה באקדמיה לאמנות באנטוורפן, בלגיה, והחלה לעבוד לצד המעצב האמריקאי מייקל קורס במחלקת האביזרים וקולקציות הבגדים.
הבגדים שהן מעצבות עשויים בדים משובחים שאת חלקם הן מפתחות, לרבות הדפסי משי מסובכים וגרפיקות מקוריות, והתפירה מתבצעת בטורקיה, פורטוגל וסין.
האחיות צוקר מגדירות את הלקוחה הפוטנציאלית שלהן כמי שמעריכה עיצוב ומעוניינת להרכיב מלתחה מתוחכמת ועל־עונתית, לא כזו שנצמדת למגמה זו או אחרת. הבגדים שלהן נשיים ואורבניים וניכר בהם ניחוח קלאסי המשלב בין ניואנסים מתקופות קדומות לבין עבודות יד וגימורים ללא רבב. הן משתמשות בעיקר במשי, בכותנה 100% ובג'רזי, החובקים את הגוף ומחמיאים לגזרה. "אנחנו משקיעות בטכניקה, מפתחות את הבדים ללא פשרות ומנסות להגיע לרמה הגבוהה ביותר אפילו בבדים עדינים כמו משי", מסבירה הדס.
עקרון העל־זמניות
הקולקציה של רוס אובטה לקיץ 2009 מונה 70 דגמים, והיא מגוונת מאוד: מפריטי בייסיק בעלי טוויסט מיוחד ועד שמלות ערב ייחודיות, כגון שמלה א־סימטרית חושפת כתף שבאמצעה קו ג'ינס בניחוח וינטג' משנות השבעים. קולקציית המכנסיים כוללת דגמים במגוון אורכים.
האם הלקוחה הישראלית שונה מהלקוחה בחו"ל?
עינב: "בארץ הנטייה הטבעית היא לקז'ואל ולבדי סריג, כלומר מראה יומיומי ובסיסי יותר. בחו"ל, לעומת זאת, מחפשים מורכבות ובדים נשפכים, למשל משי, צבעוניות מגוונת יותר וכן הדפסות. הישראליות מעדיפות את המראה המונוכרומטי, בעל הקווים הנקיים והפשוטים".
למרות התנופה השיווקית גם הצוקריות מרגישות את המיתון, שלדבריהן משנה את הרגלי הצריכה של הלקוחות וגורם להן להיות בררניות יותר. עם זאת הן משוכנעות שהקונספט הדוגל בבניית מלתחה על־זמנית רלבנטי בימים כאלה יותר מתמיד.
תעודת זהות
גיל: 32 (עינב), 28 (הדס).
המותג קיים: משנת 2004.
הקולקציה: 70 דגמים בסגנון המשלב אלמנטים רבים - מהארון הגברי, דרך השראות משנות השבעים ושמלות וחולצות נשפכות משיפון משי, ועד קו שמלות ואל כותנה במראה וינטג' ובצבע הנראה כאילו הבדים נטבלו בתה. גם הצבעים רבים, ונעים מגוונים מונוכרומטיים ועד צבעים חזקים כמו אדום וכחול. הבדים משובחים, ובעיקר סוגי משי בווריאציות סאטן ושיפון, סריגים, ג'ינס וכותנה.
טווח מחירים: 149–1,200 שקל.
היכן להשיג: דיזנגוף 155 תל אביב, אוסישקין 48 רמת השרון, וחנויות מעצבים.
דבר הפאנל: (כולם פה אחד) "קולקציה מושלמת, מעוצבת לעילא, אינטליגנטית". גדעון אוברזון: "אני נפעם מהפרופורציות ומהבחירה המדוקדקת של הפרטים. רוכסן הזהב בשמלה הלבנה הוא בחירה מרגשת".