כנס מקומי.קוםמנכ"ל אתר עזריאלי: "המנוע הכי חזק היום בעולמות האיקומרס הוא ה-Marketplace"
כנס מקומי.קום
מנכ"ל אתר עזריאלי: "המנוע הכי חזק היום בעולמות האיקומרס הוא ה-Marketplace"
דניאל קורן מנכ"ל Azrieli.com הדגיש בכנס מקומי.קום של כלכליסט וגוגל את חשיבות הפלטפורמה של מרקט-פלייס בעולם הסחר המקוון: "המערכת יודעת להגדיל בצורה משמעותית את המגוון ולמכור יותר - היא מספקת את כל הכלים הנדרשים באיקומרס"
"הדרייבר הכי גדול בעולמות האיקומרס היום הוא ה-Marketplace", אמר דניאל קורן מנכ"ל Azrieli.com בכנס מקומי.קום של כלכליסט וגוגל.
"אנחנו האופרטור (מפעיל) שמשלב סלרים (אנשים או עסקים קטנים) ולקוחות. המערכת יודעת להגדיל בצורה משמעותית את המגוון ולמכור יותר. זה מאפשר גם לעשות מעבר בין קטגוריות ,לקוחות ומוצרים שונים".
קורן ציין ש-56% מכלל האיקומרס בעולם היום עובד בפלטפורמות של מרקט פלייס. "בשנים האחרונות התחום צומח יותר מכלל האיקומרס. גם ספציפית בתוך אמזון, אחת החלוצות, נתח המכירות של המרקט פלייס גדל בעשור האחרון משליש לשני שליש".
קורן הסביר ש"תחום המרקט פלייס מתאים דווקא לתקופות של אתגרים ומשבר כלכלי, כי חסמי הכניסה בו נמוכים יותר. במשבר הכלכלי הגדול הקודם הופיעו הרבה פלטפורמות מרקט פלייס, בהן אובר ואיירביאנבי, זה נובע מכך שמרקט פלייס היא פלטפורמה שיודעת לעבוד עם פחות הון ופחות השקעות ונותנת יתרון משמעותי.
לדבריו, "הפלטפורמה מסייעת גם לעסקים קטנים שצריכים להתמודד עם עלויות שיווק והקשחה של מדיניות פרטיות. הם ידעו להישען על פלטפורמות גדולות שיעשו זאת עבורן, יהיה לעסקים האלה יקבלו יתרון יחסי עצום. מעבר לכך, הפלטפורמה הזו מסייעת לאיתור ערוצי מכירה נוספים".
ומה באשר לישראל?
"אנחנו עדיין באחוז חדירה נמוך, אין לנו הרבה פלטפורמות מרקט פלייס - אנחנו אחת היחידות בארץ ואין הרבה נוכחות של שחקנית בינלאומיים גדולים.
אחת הסיבות היא ששרשרת האספקה בארץ מאוד מקומית, אנחנו לא משרתים את המדינות מסביב. לעומת זאת יש ביקוש מקומי מאוד גבוה לאיקומרס. מחקרים מראים שהישראלי הוא מספר אחד בעולם בהזמנות קרוס בורדר. כך מצד אחד התעשיה פחות מפותחת אבל יש ביקוש מאוד חזק. בתוך הוואקום הזה יש הזדמנות גדולה לשחקן מקומי חזק. ולפה אנחנו נכנסים".
ליבת האסטרטגיה של Azrieli.com הוא מרקט פלייס. הפרונט זה הסלרים שלנו. אנחנו רוצים להיות seller friendly involved marketplace. סלר פרנדלי אומר שאנחנו קודם כל מתייחסים למוכרים שלנו כאל לקוחות, אנחנו ניתן להם את כל שאנחנו יכולים. אשר ל-involved, הצרכן הישראלי יקבל מאיתנו את המענה – השילוח, שירות הלקוחות, את הפיצ'רים של האתר, ודבר האחרון, מרקט פלייס זאת האפשרות שלנו להציע מגוון רחב של מוצרים ברמת המאות אלפים, שאפשר יהיה למצוא את כל הקטגוריות".
אז מה המרקט פלייס יכולם להציע?
"את כל הכלים הנדרשים באיקומרס, הפלטפורמה, השיווק, אפשרויות תשלום מרובות, מענה לסלרים, שירות לקוחות מסביב לשעון, טראפיק, יכולות שיווק וקידום מבצעים. אנחנו יודעים לספק דאטה ותובנות רוחביות".
קורן מסכם - "אנחנו למעשה נותנים לסלרים כמעט את הכל. הם צריכים להתרכז במוצר הפיזי - יש להם שלושה דברים: מוצרים טובים, קטלוג שיודע לספק להם את המידע הנכון, וידע לתפעל את ההזמנות. את כל השאר אנחנו נעשה. אנחנו רואים שזה בדרך כלל מגדיל את הכירות ב-30%-40%. אנחנו גם יודעים להבין עד הסוף את הצרכים ולדעת לבנות בצורה הנכונה כדי לשרת את העסקים האלה".
Azrieli.com עברו שינוי גדול בשנים האחרונות. "עשינו עיצוב מחדש, אנחנו עכשיו האתר לבית ולמשפחה, כל מה שמשפחה צריכה לקיץ, למעבר דירה, לטיול המושלם. את זה עושים באמצעות המרקט פלייס שיכולים להציע מגוון מוצרים מקטגוריות שונות.
אנחנו כבר יותר מעשר שנים בעולם המרקט פלייס ומבינים לעומק את הצרכים של הלקוחות. יש לנו מעל 150 אלף מוצרים וכל כמה חודשים זה מוכפל, כי הגדלנו את כמות הסלרים שלנו - יש לנו מאות סלרים. אנחנו יודעים לגדול פי 2, 3, 4 עם הטכנולוגיה שהטמענו. אנחנו יודעים להביא מיליון וחצי מבקרים בחודש ואנחנו חלק מקבוצת עזריאלי - שיש לה 20 קניונים בארץ עם 5 מיליון מבקרים בחודש. אנחנו מתכננים שיתופי פעולה עם הקניונים".