סגור
כנס גוגל איקומרס רז גולן
(סיני דוד)

כנס איקומרס
"באמצעות העגלה החכמה הקונים מקבלים חויה טובה יותר ולא עוברים בקופה"

כך לדברי רז גולן, מייסד משותף ומנכ"ל Shopic, בכנס האיקומרס של Google וכלכליסט. "ככל שהקונים נהנים יותר מהחויה הם שוהים יותר בחנות, חוזרים לקנות ומגדילים קנייה. כשמשווים לפני ואחרי שימוש של הלקוחות בעגלה חכמה אנחנו רואים עלייה בהוצאה הכוללת של יותר מ-13"

"אנחנו עוזרים לרשתות סופרמרקט להביא את כל הקניות אונליין בעזרת עגלות חכמות בזמן הקנייה. בשנים אחרונות רואים התקדמות בצעדי ענק מאונליין למרחיב הפיזי והמטרה שלנו היא יצירת חויה היברידית – כל יתרונות הדיגיטל במרחב הפיזי". כך אמר רז גולן, מייסד משותף ומנכ"ל Shopic, בהרצאה בנושא דיגיטליזציה של רחבת המסחר הפיזי, בכנס האיקומרס של Google וכלכליסט.
לדבריו, "באמצעות העגלה החכמה הקונים מקבלים חוית קנייה טובה ואישית יותר ולא עוברים בקופה. אנחנו הפרדנו את החלק החכם מהעגלה והוא מתחבר אליה רק בזמן הקנייה. אנחנו יודעים לזהות מה נכנס לעגלה ומה יוצא ממנה באופן אוטומטי. יודעים לתקשר עם הלקוח מרגע שהוא נכנס לחנות ועד לרגע שהוא יוצא ממנה, יודעים מה הוא לקח ומה הוציא מהעגלה ועוד הרבה דברים".
איך העגלות חכמות בעולם משפיעות על חנויות פיזיות?
גולן: "בצד הקונה, רואים שביעות רצון. וככל שהקונים נהנים יותר מהחויה הם שוהים יותר בחנות, חוזרים לקנות ומגדילים קנייה. כשמשווים לפני ואחרי שימוש של הלקוחות בעגלה חכמה אנחנו רואים עלייה בהוצאה הכוללת של יותר מ-13%. הרבה מזה יורד לשורה התחתונה ולא הולך להוצאות תפעוליות בגלל היעילות של התפעול".
גולן הוסיף ואמר: "יש לנו מצלמות שיודעות לראות מה קורה במדפים וההתייעלות חוסכת בהוצאות תפעוליות. דבר נוסף שאנחנו מודדים זה מה האפקט של התקשורת עם הלקוח במסע הקניות בחנות. ברגע שמציעים קופונים או מבצעים ללקוח בזמן הנכון יחס ההמרה גדל. רואים קפיצה של פי 5 עד 10 בהשוואה למבצעים שמוצעים בחנות הפיזית בגלל היכולת שלנו לתקשר עם הלקוח דרך המסך החכם בזמן הקנייה. לאט לאט נראה את ההתקדמות ביותר סופרים גם קרוב אלינו וגם בארצות אחרות".