כנס מקומי.קוםסמנכ"לית סחר בשופרסל אונליין: "בקרוב נוכל לספק מגוון כמעט אינסופי מהיום למחר"
כנס מקומי.קום
סמנכ"לית סחר בשופרסל אונליין: "בקרוב נוכל לספק מגוון כמעט אינסופי מהיום למחר"
קורין קטנר אמרה בכנס מקומי.קום של כלכליסט וגוגל שבעבר התמקדו בקמעונאית המזון בצמיחה אך כיום עמלים על יכולות לוגיסטיות ותפעוליות; "30% מלקוחותינו מקבלים את המשלוח ממרכזי השילוח האוטומטיים"
"קשה לפעמים לעבור מהייטק ללואו טק אך אני רוצה שבראשנו נדמיין רכבת הרים שלאחר כל עלייה עולה שוב ושוב", כך אמרה קורין קטנר, סמנכ״לית סחר בשופרסל אונליין בכנס מקומי.קום של כלכליסט וגוגל.
לדברי קטנר, "בשנת 2020 העולם נעצר ונסגר אך אנו בשופרסל דווקא עלינו ועלינו. כי אנשים חיפשו מה לעשות, מה להכין לאכול. השוק שהשתנה, החרדה והריחוק דחפו צרכנים לנסות ולהעז, ואנו התייצבנו לדגל ותוך שבעה שבועות משלוחינו הוכפלו, כשעוד לפני כן היינו כבר השחקן הכי גדול".
קטנר הוסיפה כי "לאחר שלוש שנים שוק המזון באונליין חווה משהו חדש ומרתק. מהיום ששוק זה קם הוא נהנה מצמיחה דו ספרתית מדי שנה, אך השנתיים האחרונות הן כאלה של מציאות חדשה. בשוק כיום היקף העוגה נותר זהה, יש שחקנים חדשים, כל הקמעונאים שהיו עם רגל חצי בחוץ נכנסו לזה, נכנסו סטארטאפים, גם חקלאים, אבל העוגה סטגנטית. בשוק יש בשלות וכולנו נדרשים לחדד מיקוד.
"מציאות זו שבה אנו מתמודדים כסופר עם צרכנים ותיקים וגם עם סטארטאפים חדשניים דורשת מאיתנו להשתמש ביכולות חדשות", אמרה קטנר. לדבריה, "בעבר עסקנו בצמיחה בכל מחיר, בקורונה מה שהיה חשוב לנו הרי זה שהמשלוח יגיע, אבל כיום אנו עמלים על יכולות לוגיסטיות ותפעוליות. למעשה, בשנת 2018 חתמנו על הפרויקט הכי שאפתני בתולדותינו, פרויקט שעלה מאות מיליוני שקלים, פרויקט של מחסני שילוח אוטומטיים.
"המחסן שלנו במודיעין הוא הגדול בעולם והמתקדם בעולם מסוגו, מרכז שקמעונאים מכל העולם מגיעים לראותו. כיום כ-30% מלקוחותינו מקבלים את המשלוח ממרכזי השילוח האוטומטיים. הלקוחות נהנים כך מחוויה אחרת של משלוח. ומעבר לכך זמינות המוצרים מעולה. איכות המוצרים מצוינת, ההגעה ללקוח היא חוויה שונה ממה שהלקוח הכיר. לדוגמה, בקירור, יש לנו מכונה ליצור קרחונים אשר שומרים על מזון בטמפרטורה מדויקת, עד לרגע ההגעה ללקוח. במקרה של ירק ופרי, באונליין תמיד היה עיניין קצת טריקי, אבל כיום במרכזי השילוח ממיינים את הירק והפרי שלוש פעמים, הוא נארז בקפידה ובקרוב גם התהליך יהיה ידידותי לסביבה".
קטנר הדגישה כי מגוון מוצרים הוא חשוב. "אורז יש לכל מתחרינו וגם חיתולים, אבל ערכה של ספייס האוס, תה מיוחד של מעדניה, קוסמטיקה יוקרתית, מוצרי חשמל, כל אלה זמינים במשלוח של הסופר תוך יום ובאותם דמי משלוח וללא פיצול של הקניות".
לדבריה: "ללקוח יש כיום המון בחירה, אבל את הלקוח שלנו אנו כבר מכירים, אנו מקצרים לו זמן במציאות של לחץ ופקקים, האונליין אחרי הכול הוא פתרון של מהר וקל ולכן כאשר הלקוח נכנס לאתר שלנו אנו מזהים ישר מיהו, ולכן כבר כיום לקוח שנכנס לאתר שלנו מקבל מסרים מבודלים ושונים מלקוח ללקוח ולכן בעתיד הקרוב כל לקוח שלנו יראה אתר שמותאם לו. השנה התחלנו לשתף פעולה באופן שנוכל אפילו לספק מוצר תוך רבע שעה".
עוד ציינה קטנר כי "בפועל זה מובן שמוצר סופר צריך להגיע יום למחרת, אבל אם זו בריכה לילדים, מוצרים לבעלי חיות, בגדול נציע כל מוצר כזה מהיום למחר. יש לנו שמונת אלפים מוצרים כאלה שאינם מוצרי סופר והמספר הזה יגדל בקרוב. אנו מגיעים לכל מקום בארץ, גם לנקודות מרוחקות וזה קורה מהיום למחר".
לדברי קטנר "כאשר חושבים אי קומרס חושבים הרבה על ביוטי, על אופנה, על קרם או נעל שהשליח שם בארון החשמל. אבל מה אם בשקית הזאת יש עוף, אבטיח ומוצר קוסמטיקה וכל אלה צריכים להגיע ללקוח בצורה מתקבלת על הדעת? אנו משקיעים מחשבה תפעולית וטכנולוגית בנושא זה והשירות הוא נושא מבדל. יש לנו מערך שירות של מאות נציגים שמתקשרים עם הלקוח, כל לקוח מזוהה. זה להיות יצור כלאיים שהוא מחד סופרמרקט ומאידך חברת הייטק. להיות חלק מקמעונאות המזון זו רכבת הרים. והעתיד עוד לפנינו/ בעתיד עדיין תהיה לנו רכבת הרים' ובכל סיבוב אנו נחכה למצוא את הגיים צ'יינג'ר הבא. אולי זו תהיה מגפה, אוטומציה, המטאוורס, מה שבטוח - העתיד יהיה מאוד מעניין".