ועידת התחזיותמנכ"לית אל על: "ניכנס לעולם התיירות ונציע שירותי מעטפת"
ועידת התחזיות
מנכ"לית אל על: "ניכנס לעולם התיירות ונציע שירותי מעטפת"
דינה בן טל גננסיה אמרה בוועידת התחזיות של כלכליסט והפניקס שחברת התעופה תתמודד גם על שירותי תיירות, אך לא תיכנס לתחום הלואו קוסט: "מי שטס איתנו מקבל את הביטחון ועוד שירותי אקסטרה"; על החזר כספי הסיוע למדינה: "אנחנו עומדים בהסכמים והכל ייעשה באישורים"
"ענף התעופה הוא ענף שידע הרבה עליות ומורדות אבל משבר כמו הקורונה הוא משבר של פעם במאה שנה ויצאנו ממנו מחוזקים באבולוציה ובצעדי התייעלות", כך אמרה דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על בשיחה עם יובל שדה, בוועידת התחזיות של כלכליסט והפניקס.
בן טל גננסיה אמרה כי בשנת 2019 טסו בנתב"ג 24 מיליון נוסעים, ולאחר ירידה חדה במהלך משבר הקורונה, ב-2023 הערכה היא שנחזור למספרי 2019.
אחת הסיבות לכך לדבריה היא שינוי הגישה בנוגע ליחס אל הטיסות, "טיסה היא לא מותרות מבחינתנו היא חלק מפירמידת הצרכים של מאסלו, לפני שנתיים אנשים פחדו לגעת אחד בשני והנה היום אנחנו כאן. אנחנו מפוכחים ומחושבים יותר ועשינו את הצעדים המתבקשים כך שכיום יש לנו שווקים חזקים ומטוסים חדישים".
המדינה הזרימה לכם סיוע בגובה 314 מיליון דולר, מתי נראה אותם חזרה?
"המדינה נתנה לנו הלוואה שממנה כבר פרענו 45 מיליון דולר, בעולם ראינו חברות תעופה שקרסו ואנחנו כאן, עומדים על שתי רגליים, ובשני הרבעונים האחרונים הצגנו מגמה של שיפור. אני מצפה שהמדינה תספק לנו את התשתית הנכונה כדי להמשיך להחזיק את החברה הזו, בסוף אנחנו אלה שחילצנו ישראלים שנתקעו בקורונה בחו"ל.
לא ראוי שתעמדו בהסכם עם המדינה?
"אנחנו עומדים בהסכמים והכל ייעשה באישורים, צריך לזכור שבסוף אנחנו נכס לאומי, אנחנו הרבה מעבר לחברת תעופה עסקית, לא סתם יש את דגל המדינה על זנב המטוסים שלנו".
היה לכם ניסיון לרכוש את ארקיע וזה לא קרה, זה אומר שלא תתחרו בשוק הלואו קוסט?
"אנחנו משרתים הרבה לקוחות ממגוון רמות, אז נכון שלא נציע כרטיסים ב-30 יורו אבל יש חשיבות לשירות לנוסע וליוקרה, אנחנו כן ניכנס לעולם התיירות ונציע שירותי מעטפת".
טיסה באלעל תהפוך למוצר פרימיום?
"לא נכון. כל עם ישראל יכול לרכוש כרטיס טיסה באל על. יש לנו טיסות במחירים של עד 199 דולר למגוון יעדים. הרעיון הוא להזמין הרבה זמן מראש ולא לחכות לרגע האחרון. טיסה ב-30 יורו זה לא במעטפת שלנו אבל מי שטס איתנו מקבל את הביטחון ועוד שירותי אקסטרה שאנחנו מציעים ולא קיימים בלואו קוסט".
אחת הסיבות שהטיסות לישראל יקרות היא יכולת הקיבולת המצומצמת של נתב"ג, זו הסיבה למחירים היקרים?
"מהשנה אנחנו מדברים על קצב צמיחה של 5%. כשנתב"ג יגיע למעל 30 מיליון נוסעים הוא יתקשה לקלוט טיסות נוספות. יש פער של 50% בין תנועת הנוסעים בפברואר לאוגוסט, ואין סיבה שלא יבואו לכאן יותר תיירים בחורף. אנחנו מדינה חמה, ובהמשך צריך להרחיב את התשתיות ולהגדיל את השדה".
״מהשנה אנחנו מדברים על קצב צמיחה של 5%. כשנתב"ג יגיע למעל 30 מיליון נוסעים הוא יתקשה לקלוט טיסות נוספות. מה שכן אפשר לעשות זה לתמרץ את התיירות בחורף ובכך להכפיל כמעט את התיירות הנכנסת לישראל. יש פער של 50% בין תנועת הנוסעים בפברואר לאוגוסט, ואין סיבה שלא יבואו לכאן יותר תיירים בחורף. אנחנו מדינה חמה ואטרקטיבית גם בחורף. אם מדינת ישראל תבצע רפורמה של דיפרנציאציה באגרות בנתב״ג ותוריד את המחירים בחורף, אנחנו בהתאם נוכל להוריד משמעותית מחירי טיסות ולהביא הרבה יותר תיירים וכסף למדינת ישראל. ובהמשך צריך להרחיב את התשתיות ולהגדיל את השדה".