סגור
ועידת ישראל-יוון דניאל רודסבסקי - Israel-Greece Conference Daniel Rudasevski
(טל אזולאי)

ועידת ישראל-יוון
"דור המילניום ודור ה-Z הם 40% מלקוחות המלונאות - צריך לדבר בשפתם"

דניאל רודסבסקי, מייסד-משותף של רשת האירוח העולמית סלינה, אמר בוועידת ישראל-יוון של "כלכליסט" בשיתוף אראונדטאון ומלונות בראון: "בלי אינטרנט הם לא יבואו - בלי מים חמים הם יסתדרו"

"דור ה-Z מדבר שפה אחרת, ותעשיית המלונות עוד לא", כך אמר דניאל רודסבסקי, מייסד-משותף של רשת האירוח והנופש הבינלאומית סלינה, בוועידת ישראל-יוון של "כלכליסט" בשיתוף אראונדטאון ומלונות בראון.

רודסבסקי סיפר כיצד נהפכה סלינה בתוך שנים מעטות לרשת עולמית רחבה. "התחלנו בפנמה, במרכז אמריקה, והשותף שלי (רפי מוסרי – נ"ב) ואני חיפשנו הזדמנות נדל"ן. רצינו לבנות מתחם קהילתי ראשון בכפר דייגים קטן. בחרנו את המיקום שלו כי אפשר לבנות הרבה דברים, כמו תשתיות או תחבורה, אבל מזג אוויר אי אפשר לבנות. זה הגורם העיקרי שמושך אנשים, וזה הסוד. קנינו בכפר הדייגים שטח גדול, ופתחנו בו בית קפה, משרד תיירים, בייקרי ובי"ס לגלישה. לא פתחנו את הדברים האלה כי ראינו בהם עסק, אלא כי חיינו שם, ורצינו לשתות קפה. בנינו את הדברים לעצמנו. הקמנו את סלינה ב-2015 בפנמה, וכיום אנחנו פזורים ברחבי העולם. פתחנו באחרונה מלון ראשון גם באפריקה - דבר שמרגש אותנו מאוד".

1 צפייה בגלריה
ועידת כלכליסט ביוון דניאל רודסבסקי מייסד משותף סלינה
ועידת כלכליסט ביוון דניאל רודסבסקי מייסד משותף סלינה
דניאל רודסבסקי, מייסד-משותף של סלינה. "לוקיישן = אנשים"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
רודסבסקי שיתף את באי הוועידה גם באופן בחירת המיקומים של המלונות: "בכל פעם שאני מדבר עם יזמים, הם אומרים לי: 'לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן'. ואני אומר: 'אנשים אנשים אנשים'. לוקיישן = אנשים, איך אתה מושך אותם, איך אתה ממקד אותם בלוקיישן, ואז אתה יוצר אותו".
אופי הרשת, לדבריו, מותאם ללקוחות: "40% מהלקוחות של תעשיית המלונאות הם בני דור המיליונים ודור ה-Z, אבל רק 3% מהמלונות מדברים בשפה שלהם. הם מדברים שפה אחרת, ויש להם צרכים אחרים. אינטרנט מהיר חשוב להם יותר ממים חמים. בלי אינטרנט, הם לא יבואו. אם לא יהיו מים חמים – הם יסתדרו. פחות חשוב להם השירות, והם לא ילכו ללובי להתלונן. הם מעריכים אותנטיות ולוקאליות. אם אני ארגיש שזה מזויף – אני אעזוב. אני בא לאתונה כדי להרגיש יוון, לא כדי ללכת למקומות מגה-מתוירים. הדור הזה לא יטוס לריזורט משוגע של 'הכל כלול'. הם מחפשים את ההפך".
רדסבסקי גם סיפר על הדחיפה הגדולה שהקורונה נתנה לסלינה. "אנחנו רואים שכל החברות מתגמשות הרבה יותר אחרי הקורונה, אז בנינו תשתית שמאפשרת לעבוד בכל מקום שאנחנו פותחים", הוא הסביר, "יש לנו היום 103 מלונות בעולם - מצ'לסי במנהטן ועד האמזונס בברזיל. בכל מקום יש סדנאות יוגה – כי לדור הזה אכפת מה הוא אוכל ומה הוא עושה. יש לנו היום 3,000 אנשים ש'גרים' בסלינה – הם משלמים לנו חודשית ויכולים לגור בכל מקום שיבחרו בסלינה בכל העולם".