פורום היוניקורנס"אנחנו תמיד בוחרים באנשים על פני שווי"
פורום היוניקורנס
"אנחנו תמיד בוחרים באנשים על פני שווי"
כך אמר מתן בר, מנכ"ל ומייסד משותף ב-Meilo, שעוסקת בתחום התשלומים הדיגיטליים לעסקים, בפורום היוניקורנס של כלכליסט ודיסקונט טק. "היינו במקום הנכון ובזמן הנכון בתקופת הקורונה והפכנו לחברת התשלומים בעלת קצת הצמיחה המהיר בהיסטוריה של ארה"ב", ציין
"לא תכננו להפוך לחברת התשלומים בעלת קצת הצמיחה המהיר בהיסטוריה של ארה"ב. לשמחתנו זה קרה, וכמו כל סיפור טוב יש כאן גם הרבה מזל. מצאנו את עצמנו במקום הנכון ובזמן הנכון בתקופת הקורונה" - כך אמר היום (א') מתן בר, מנכ"ל ומייסד משותף ב-Meilo, בפורום היוניקורנס של כלכליסט ודיסקונט טק.
בשיחה עם כתב כלכליסט מאיר אורבך, הסביר בר למה הקורונה הטיבה דווקא עם הפעילות של Meilo, שעוסקת בתחום התשלומים הדיגיטליים לעסקים. "עסקים היו צריכים להעביר את הפעילות שלהם לדיגיטל, והם כבר לא יכלו לשלם בצ'קים כמו שנהוג. בארה"ב יש 14 טריליון דולר שעוברים בצ'קים בין עסקים, ובמהלך הקורונה הם נעשו לדבר בעייתי. אנחנו היינו פתרון שעזר לעסקים לשרוד את הקורונה. עזרנו להם ברגע שהיו צריכים אותנו יותר מתמיד".
בר סיפר גם איך הקים את Meilo: "לפני שהקמתי את החברה עמדתי בראש מרכז הפיתוח של פייפאל בשדרות רוטשילד, וניהלתי את הפעילות הגלובלית של תשלומים בין משתמשים. ניהלתי קבוצה גלובלית של בערך 250 אנשים. החלטתי לעזוב כי התחשק לי לעשות סטארט-אפ ונמשכתי לתחום של תשלומים עסקיים כי הייתי בשוק מאיך עסקים בארה"ב משלמים אחד לשני – בצ'קים או בנייר".
לאחרונה פרש אחד משלושת המייסדים של החברה, זיו פז. בר הסביר את הסיבות לפרישה דווקא כאשר Meilo בצמיחה חסרת תקדים: "הכל קורה מהר ב-Meilo. לפני שנתיים השקנו את המוצר באמת, והתחלנו לעבד מיליארדי דולרים בחודש. השנה גייסנו 350 אנשים. היינו 30 לפני הקורונה ועכשיו אנחנו 480. מה שקרה עם פז, שהוא עדיין חבר מאוד טוב שלי, זה שהבנו שחברה בתחילת דרכה מעריכה ניהול כללי. אבל ככל שהיא גדלה, מתמקצעים יותר. אין מישהו שאחראי על כמה תחומים. יש יותר התמקדות בתחום מסוים. פז ואנחנו החלטנו שהדבר הנכון הוא להביא סמנכ"ל תפעול מנוסה וסמנכ"ל מכירות מנוסה. פז העדיף להיות יותר בניהול הכללי. זה פחות התאים לו אבל הוא יהיה תמיד חלק מהחברה".
ההצלחה של Meilo גם סייעה לה בגיוס עובדים. לדבר בר, "מה שעובד לטובת חברות כמו Meilo זה שאנחנו מושכים יותר אנשים מחברות גדולות, כי האופציות הפכו ליותר אמיתיות. יש יותר סבבי גיוס משניים, השוויים יותר גדולים. אנשים מגודלמן, בנק אוף אמריקה ופייסבוק מצטרפים ל-Meilo כי השווי שלנו יותר מוחשי. אנשים עובדים קשה. עשרות מליוני דולרים הלכו עכשיו לעובדים שלנו בסבב גיוס משני, ואנחנו מאושרים מזה. החברה הצליחה להגיע לשלב מתקדם די מהר. המשקיעים דחפו אותנו לגיוס משני קודם, אבל רצינו לחכות שנגיע למיליארד דולר בתשלומים בחודש. זה קרה ביולי, אז זה הרגיש לנו נכון, והלוואי שנוכל לעשות את זה כל שנה.
"הסביבת מאקרו מאפשרת לסטארט-אפים לגייס יותר בקלות. כשגייסתי לחברה הראשונה שלי גייסנו 100 אלף דולר מיוסי ורדי תמורת הרבה אחוזים מהחברה. זו היתה תקופה אחרות לגמרי. היום יש יותר משקיעים, יותר תחרות, והמחיר עולה. הסביבה מאוד בריאה לגיוס, אבל בסופו של דבר צריך להצדיק את זה עם ביצועים עסקיים. לגידול המהיר שלנו יש פרימיום בשווי, וקיבלנו את זה. בכל סיבוב הציעו לנו שווי יותר גבוה. אנחנו תמיד בוחרים באנשים על פני שווי, ולא רוצים להיות בשווי גבוה מדי כי זה גם לא מתאים לחברה".