ועידת הגיימינגראש תחום אפליקציות בגוגל ישראל: "תעשיית הגיימינג תתכווץ ב-2022 ותגדל בשנה הבאה"
ועידת הגיימינג
ראש תחום אפליקציות בגוגל ישראל: "תעשיית הגיימינג תתכווץ ב-2022 ותגדל בשנה הבאה"
אסף וקנין אמר את הדברים בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה. לדבריו הסיבה להתכווצות הצפויה ב-6% של התעשייה היא כי "הסביבה החיצונית השתנתה. בעידן שבו חלק מהצרכנים נמצאים בחוסר יציבות כלכלית, אנשים נוטים לחתוך בהוצאות לא מחייבות"
"בשנה שעברה הקורונה הייתה נוכחת, אבל מבחינת תעשיית הגיימינג זו הייתה שנה של התפוצצות בכל פרמטר", אמר אסף וקנין, ראש תחום האפליקציות בגוגל ישראל, בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה. "לשמחתנו, ישראל והעולם חזרו לשגרה. אבל מהר למדנו שזו שגרה חדשה, של עלייה באינפלציה ובריבית, ומלחמה באירופה. כל השינויים האלה השפיעו על תעשייה הגיימינג. לפי חברת המחקר ניוזו (Newzoo), התעשייה צפויה להתכווץ ב-6% בשנת 2022, לראשונה מאז שניוזו התחילה למדוד את זה".
לדבריו: "בתעשיית הגיימינג אנחנו מסתכלים על שלושה פרמטרים עיקריים: סך הוצאות, משך זמן המשחק וכמות ההורדות. אז כמות ההורדות של המשחקים עלתה. משך זמן המשחק נשאר אותו דבר. אנשים מציינים הנאה, בריחה והירגעות כסיבות העיקריות. זה רק טבעי. הרי לשחק זה חלק מטבע האדם. אז מה השתנה? הסביבה החיצונית. בעידן שבו חלק מהצרכנים נמצאים בחוסר יציבות כלכלית, אנשים נוטים לחתוך בהוצאות לא מחייבות, מותרות כמו גיימינג. אז למרות שההורדות עלו ומשך הזמן נשאר אותו דבר, העוגה כולה התכווצה".
"אבל בצד החיובי, התעשייה צפויה לצמוח כבר בשנה הבאה והשוק אמור להגיע ל-117 מיליארד דולר תוך חמש שנים. ומה זה אומר על התעשייה הישראלית? אנחנו מרכז גיימינג גלובלי. מעבר לשחקנים הוותיקים בשוק, המשקיעים עדיין נותנים אמון בתעשייה, ובתעשייה הישראלית בפרט. בשנתיים האחרונות ראינו שינוי משמעותי בדרך שבה חברות גיימינג מציגות את עצמן. להישאר זכיר בעיני אנשים זה חשוב כדי להגיע לקהל חדש של לקוחות".
וקנין ציין עוד, כי "לגוגל יש מגוון של מוצרים שנועדו לחברות לבנות משחקים חדשים, כמו אנדרואיד, גוגל קלאוד וגוגל Ads. המחויבות לא נגמרת במוצרים. יש לנו בתים של מומחים לתעשייה. אני רוצה לסיים עם פרויקט חדש ומרגש. גוגל בהחלט מחויבת לתעשיית ההייטק. אבל השנה לקחנו את זה צעד אחד קדימה. החלטנו להשקיע 25 מיליון דולר כדי לעודד גיוון בתעשיית ההייטק בישראל. יתרה מכך, הקמנו יחד עם אוניברסיטת רייכמן את בית הספר למקצועות הטק. ואנחנו מתכננים לטפח את הכשרונות של מקצועות הגיימינג בפרט. לאור חשיבותו של מגזר הגיימינג, יהיו בבית הספר התמחויות בניהול מוצר, בשיווק, בכלכלת משחק - כדי לוודא שהם יוכלו להשתלב בתעשייה בסיום הלימודים. אנחנו משתפים פעולה עם פלייטיקה, שתוודא שהתכנים יהיו רלוונטיים ואיכותיים. יש לנו עוד מגוון מסלולים שרלוונטיים לתעשייה. תוכלו לקחת חלק במסלול ספציפי וגם לגייס בוגרים מוכשרים שאנחנו ואוניברסיטת רייכמן מסמנים כעתיד התעשייה".