סגור
הוועידה הכלכלית הלאומית - שי באב"ד
(צילום: יריב כץ, סיני דוד)

הוועידה הכלכלית
שי באב"ד: "תעשיית המזון הישראלית היא חלק משמעותי מכיפת הברזל של העורף"

"הממשלה והתעשייה אינן אויבות - הן צריכות לעבוד בסינרגיה כדי לתת את הערך המירבי למדינה ולאזרחים" כך אמר מנכ"ל קבוצת שטראוס בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט ובנק לאומי. "יש אחריות משותפת לנו ולממשלה לדאוג שהצפון יחזור להיות צומח ומשגשג"

"תעשיית המזון הישראלית היא חלק משמעותי מכיפת הברזל של העורף" - כך אמר היום מנכ"ל שטראוס שי באב"ד בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט ובנק לאומי. "אני רוצה להתחיל מהמובן מאליו, שצריך להיאמר: הממשלה ותעשיית המזון הישראלית אינן אויבות. אני אומר זאת באופן מפורש כמי שזכה למלא שני תפקידים בכירים: מנכ"ל משרד האוצר בעבר, והיום מנכ"ל קבוצת שטראוס. הממשלה והתעשייה, שביניהן קיים קשר גורדי, צריכות לעבוד בסינרגיה כדי לתת את הערך המירבי למדינה ולאזרחים".
לדברי באב"ד, "ההיסטוריה של המדינה ושל תעשיית המזון שזורות זו בזו והן חלק בלתי נפרד מהפסיפס הציוני, מהרעיון הציוני. כמו רבים וטובים גם עבדכם הנאמן הוקפץ למילואים באותה שבת השחורה. דאגנו להכניס משאיות מזון לאותם תושבים שישבו עשרות שעות בממ"דים ובמקלטים. תפקידנו הוא לספק ביטחון תזונתי לאזרחי ישראל בכל מצב ובכל מקום. זו האחריות שלנו כתעשיינים".
לצד זאת הדגיש באב"ד כי "זו גם אחריות של הממשלה. עליה מוטלת האחריות ליצור ולקיים אקוסיסטם שיאפשר לחברות לפרוח, ולקיים תעשיית מופת בכל מקום בישראל".
"שטראוס היא אחת החברות הישראליות הבודדות בתעשייה שנותרו בבעלות ישראלית. יש לשטראוס 12 מפעלים ומרלו"גים ברחבי הארץ, רובם בפריפריה. החברה נמצאת כיום בתהליך של שינוי מיקוד. התמודדנו בשנים האחרונות עם מספר אתגרים משמעותיים - כמו ריקול בארץ ובחו"ל, עלייה מטורפת במחירי הגלם, השפעות המלחמה באוקראינה וכמובן בישראל".
לדבריו, לפעילות של רבים במגזר הישראלי מחבר קו אחד ברור - תחושת שליחות לעתידה של מדינת ישראל. "בימים אלו אנחנו מקימים מפעל לתחליפי חלב. אנחנו מאמינים בצפון שלנו - משם שטראוס צמחה. אנחנו סמוכים ובטוחים שהצפון יחזור להיות מקום בטוח כך שכלל תושבי הצפון יוכלו לחזור לביתם בהקדם האפשרי", הוסיף באב"ד. "יש אחריות משותפת לנו ולממשלה לדאוג שהצפון יחזור להיות צומח ומשגשג. חלק בלתי נפרד מהחזון שלנו הוא לקדם חקלאות ישראלית חזקה ולדאוג לעתידה - במעשים ולא בדיבורים. ללא חקלאות ישראלית אין ביטחון תזונתי".
בסיום דבריו התייחס באב"ד למצב החברתי. "בשנה האחרונה אני נפעם לראות את האחדות הבלתי מתפשרת, את הלחימה כתף אל כתף, ואיך שמנו את כל המחלוקות בצד", אמר. "על כולנו חלה החובה לא לחזור לפילוג ולשסע של 6 באוקטובר. להכיל, לקבל, לחבק. זה לא אומר שצריך להסכים, אבל זה אומר שגם כשלא מסכימים נשארים ביחד. עוצמתנו תלויה באחדותנו. במיוחד בימים אלו לכל אחד מאיתנו יש זכות וחובה לשרת בכל דרך שאנו יכולים".
באב"ד הדגיש כי כל אחד ממגזרי החברה הישראלית, כל אחד, צריך לתרום את חלקו בשמירה על הבית: "לא נכון ולא ראוי שהנטל ייפול רק על חלקים בה".