ועידת הגיימינג"שוק משחקי ההייפר קז'ואל שינה את תעשיית הגיימינג"
ועידת הגיימינג
"שוק משחקי ההייפר קז'ואל שינה את תעשיית הגיימינג"
את הדברים אמר עומר קפלן, מייסד משותף ומשנה למנכ"ל ironSource, במסגרת ועידת גיימינג 2021 של כלכליסט. על הנפקת החברה: "נשארו עדיין הרבה פנטהאוזים בתל אביב"
תעשיית הגיימינג ידעה עדנה רבה בשנת הקורונה, אבל עומר קפלן מאיירון סורס בשיחה עם סופי שולמן מכלכליסט בוועידת הגיימינג 2021 של כלכליסט, חושב שדווקא התחום של משחקי ההייפר קז'ואל המריא לפני ורק קיבל דחיפה בשנה האחרונה. בתשובה לשאלתה של המראיינת על הנפקת החברה צוחק קפלן ואומר: "עדיין לא, נשארו עוד כמה. אבל כייף גדול האירוע היה מאוד מאוד מרגש העובדים נורא שמחים וזה כבוד להיות חלק מהתעשייה.
לדברי קפלן, "סופרסוניק הוא מוצר שלנו ולא חברה שרכשנו. סופרסוניק אדס שרכשנו היתה רשת פרסום. אבל זאנר ההייפר קזואל הוא זאנר משחקים בהשארת הקזואל אבל הוא חוויה שהיא יותר פשוטה ומאוד מוכוון לכייף שלא דורש מאמץ גדול מהמשתמש. זה גרם להמון אנשים לשחק. כולם משחקים במשחקים האלה זו חוויה שדומה מאוד לשיטוט בפיד וזה נותן רגע למח לנוח ולא משהו שצריך להתאמץ וזהה הגדיל את עוגת שוק המשחקים בכלל.
"הגידול לא בגלל הקורונה, זה התחיל לפני 4 שנים עם צמיחה אדירה ב-2020-2018. הקורונה נתנה בוסט לשוק המשחקים ו-10% עלייה בתקופה הקורונה, וכבר חזר כמעט לנורמל".
"השיטה כאן של לעשות כסף. מפתחי המשחקים הם לא חברות מאוד גדולות אלא מפתחים עצמאיים. יש לאנשים רעיון מאוד מעניין אבל הם בדרך כלל חיים מכמה חודשים עד שנה פלוס. סלוטומניה בונים משחקים לעשר שנים ומעלה. חברות הייפר קז'ואל בונות משחק שמייצר 5 מיליון דולר הכנסות ואז יוצרים כמה כאלה.
"כל מי שהוא מאוד יצירתי יודע להתחבר לטכנולוגיה נכונה כמו הפלטפורמה שלנו. עשינו בסופרסוניק שתי תחרויות בכל העולם ומי שמנצח אנחנו מוציאים את זה החוצה. בתחרות האחרונה שלנו זכה מי שהיה באסדת קינוח נפט בים, שזו היתה העבודה שלו והוא יצר קונספט והבנו שיש לה פונטנציאל גדול וזה היה משחק בטופ של ההורדות, ועכשיו הוא בונה חברת משחקים גדולה ופרש מאסדת הקידוח והיום הוא כבר בתעשייה של המשחקים. כל אחד יכול לעשות כיום ולחבור לפטלפורמה ולהפוך אותה לעסק.
"המוצר שלנו הוא פלטפורמה שנותנת למפתחים עצמאיים וחברות כל דבר שהם צריכים לעסק גדול, פתרונות הפצה ואנליטיקס קריאטיב. אם אתה עצמאי ויש לך קונספט ואתה לא יודע לקדם אותו, ואפילו מימון לאותו מפתח עצמאי. אנחנו הפלטפורמה הכי משמעותית בתחום וזה מייצר הרבה ערך ושווי.
"במשחקים אלה כל ההכנסות מבוססים על הכנסה מפרסומות. הייפר קז'ואל בשנה שעברה היו 11 מיליארד הורדות של משחקים. זה בערך 40% מהורדות המשחקים כי זה פונה לכולם ולא רק לגיימרים וזה שינה את התעשייה. אין התאמה ישירה להכנסות וזה ממש שינה את התעשייה. היה כייף לראות את משחק ברידג' רייס שאנחנו עמדנו מאחורי הפצתו והוא במקום הראשון והכי הרבה מורידים אותו ברבעון השני של השנה. ברבעון הראשון המשחק היכ מורד היה ג'וינט קלאש שהוא גם שלנו", סיכם קפלן.