ועידת גיימינגמנכ"לית Astrid Entertainment: "הפוטנציאל של עולם הבידור נמצא במשחקים"
ועידת גיימינג
מנכ"לית Astrid Entertainment: "הפוטנציאל של עולם הבידור נמצא במשחקים"
את הדברים אמרה שרון טל יגואדו, מנכ"לית Astrid Entertainment, סטודיו למשחקי וידאו בשיחה עם סופי שולמן, בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה. יגואדו היא לשעבר סגנית נשיא בכירה ב-Fox, וראש מחלקת סדרות ב-Amazon
שרון טל יגואדו, מנכ"לית Astrid Entertainment, סטודיו חדש למשחקי וידאו, השתתפה בשיחה עם סופי שולמן, בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה. יגואדו היא לשעבר סגנית נשיא בכירה ב-Fox, וראש מחלקת סדרות ב-Amazon.
איך מגיעים לטייטל הבכיר ביותר בטלווזיה האמריקאית? איך היית שם בצומת שנתנו או-קיי לסדרות כמו דקסטר, מתים מהלכים וכל הדברים שבתקופה ההיא נראו מוזרים ולא מובנים מאליהם כמו היום?
"כל החיים שלי הייתי בתחום של יצירה, סיפורים, הפקה וכתיבה ובימוי ומה שלא יכולתי לטעום מעולם של פיתוח. אבל הקריירה שלי קיבלה זינוק רציני אחרי שהצטרפתי לפוקס".
איך הגעת לפוקס?
"כתבתי סדרה ונסעתי למיפ - אירוע בקאן שמתקיים פעמים בשנה. הגעתי עם מפיק ישראלי שעשיתי איתו הסכם שאם זה ילך הוא יקבל את הזכויות בישראל ואני אמשיך עם התוכנית בעולם. פוקס קנו את זה והזמינו לאיטליה ולחטיבה הבינלאומית. חצי שעה אחרי הפיץ' קיבלתי הצעת עבודה לעזור להם לנהל את הערוצים שלהם. הסיפור קרה מהר מאוד והפכתי להיות מנהלת התוכן של כל הערוצים הבינלאומיים של פוקס".
"היום ברור שהטלוויזיה גלובלית, אבל מדובר ב-15 שנה לפני נטפליקס ואמזון ואנשים ראו בטלוויזיה עסק מקומי. היה לי יתרון גדול כי הרמנו משלושה ערוצים ל-350 בשלוש שנים וגרתי בהרבה מקומות ופגשתי אנשים מדהימים. כל הערוצים שהקמנו היו תחת מותג אחד והבנו מוקדם שטלוויזיה הולכת להיות גלובלית. ההבנה שלי היתה דרך האינטרנט דווקא, היה בצבוץ של רשתות חברתיות וראיתי איך מעריצים מכל העולם מדברים על אותם תכנים ואיך אפשר לבנות קהילה מאחורי תוכנית".
"דקסטר היתה תכנית שעשיתי שיתוף פעולה עם שואו טיים וזה נתן לי תיאבון להבין שאפשר לעשות את זה בגדול. אבל רציתי לעבוד יותר קרוב עם היוצרים ויותר עם הערוץ האמריקאי כדי להיות אחראית על איך זה מגיע לעולם. ואיך בונים את זה ומביאים את זה מוקדם. וזה 'המתים המהלכים'".
איך חשבת שהמתים המהלכים יצליח? היום זה נראה ברור אבל למה שירצו לראות סדרת פנטזיה על זומבים בכל העולם?
"הבנתי שהאהבה הכי גדולה שלי לעולמות הביזאריים האלה היא בעלת פוטנציאל בינלאומי. בגלל שטלוויזיה היתה לוקאלית ותכנים מאוד ספציפיים ומאוד מקומיים, חשבתי על איזה תוכן באמת יכול להפוך להיות גלובלי ושאנשים מכל מיני מדינות יאהבו את זה. האהבה האישית שלי והפוטנציאל הספיציפי עבדו באותו זמן".
אז הזומבים ניצחו את הערפדים ואת עברת לשר הטבעות להוביטים?
"זו היתה הצלחה מאוד גדולה והקמתי סטודיו לפוקס שקנה והפיק ויצר תכנים לכל העולם. קיבלתי טלפון מאמזון כי ג'ף בזוס שמטורף על פנטזיה ורצה להקים מחלקה באמזון שתבנה זיכיונות. לסדרות שלהם טראנספרנט ופליבג היתה הצלחה אבל לא היה להן הד בינלאומי. בניתי את המערכת הזאת וזה היה מדליק לעבוד עם אלכסה ומערכות אחרות ולראות איך אפשר לעשות משהו בגדול. התכנית הראשונה זה "דה בויז" וקניתי את הזכויות לשר הטבעות".
מה עם הביקורות הלא מדהימות שההפקה המצופה קיבלה?
"זה זמן לדבר על הסיבה שעברתי למשחקים. טלוויזיה היתה פלטפורמה מדהימה לחדשנות ולבנות עולמות גדולים ולהביא למיליוני אנשים. אבל אני לא חושבת שטלוויזיה זה העתיד! אני לא חושבת שתכנים לינאריים זה העתיד, אני לא חושבת שיש מספיק חדשנות בטלוויזיה. המודל העסקי נשבר. הסטרימרס מפסידים, המפיקים מפסידים, יש המון תכנים לא טובים, תכנים נעשים קצת בקו יצור סיני".
אז פרסומות בנטפליקס או מעבר לגיימינג?
"טלוויזיה לא תלך לשום מקום, אבל הפוטנציאל להיות העתיד של עולם הבידור זה המשחקים. משחקים זה לא מה שאנחנו רואים היום, הולכת להיות חדשנות, זה תחום שיושב בצומת דרכים של סושיאל מדיה, של טכנולוגיה ובידור. זה כח עצום".
איך יראה עולם הבידור בעתיד, בעוד 5-10 שנים? איך ייראו המשחקים?
"אני לא מגדירה את עצמי בדיוק בתחום הגיימינג, נשארתי בתחום הבידור ובניית עולמות. אני חושבת שזו הפלטפורמה הכי מעניינת לבנות עולמות ולהביא אנשים להיות חלק מהם. זה המקום הכי מגניב להיות בו. חברות כמו Riot games האמריקאית שהקימה מערך בידור עצום, מלמדת את מארוול מה הולך להיות העתיד של הבידור. הם זכו באמי עם הסדרה הראשונה שהעלו לאוויר. זה הכח שיש כשאתה מכיר את קהילת המעריצים שלך ויודע מה עוד הם רוצים לראות ולחוות".
איפה האקו-סיסטם הישראלי יכול להשתלב בחזון שלך?
"אני נשואה למייסד ונשיא של Jam City, חברת משחקים של מובייל בארצות הברית. הם התחילו לפני 14 שנה וראיתי את הצמיחה של המובייל. אני רואה את תחום המוניטיזציה ואת הפוקוס על גיוס משתמשים חדשים כמשהו שימשיך. ההצלחה שלי היא כי אני ישראלית, אני רואה טרנדים והיתכנות וחושבת על מה הדבר הבא. מכונת למידה ובינה מלאכותית זו המהפכה הבאה. בארץ יש הרבה ידע וחכמה והייתי רוצה לראות צמיחה יותר גדולה כי עולם המשחקים הרבה יותר עשיר וגדול וישראל יכולה להשאיר חותם אפילו יותר גדול".
המצב הכלכלי, ההאטה, המיתון. מה מרגישים בארצות הברית, זה מחלחל?
"זה לגמרי בינלאומי. אנחנו נכנסים למיתון משמעותי וכולם מהדקים חגורות. אני חושבת שתחום הגיימינג לא ממש נפגע. היתה בועה וראינו את קריפטו ו-NFT וחברות שגייסו כספים ואולי לא יצליחו, אבל אני לא חושבת שחברות בתחומים החדשים בגיימינג יקחו ממה שקיים, הם רק יגדילו את מה שיש. הרגע המפחיד של הבועה שהתנפצה יוביל לכך שנראה הידוק, אבל זה רק יהיה הידוק אחראי כדי להביא אותנו למסלול הבא וגיימינג הולך להיות הדבר הכי גדול".