סגור
כנס AI 2024 - אמיר די-נור, אביב בן אריה, יעל פלד אדם
(צילום: גו לייב שידורים)

כנס AI
"ה-AI תאפשר לרופא לחזור להיות קשוב למטופל"

את הדברים אמרה יעל פלד אדם שהשתתפה  בפאנל במסגרת כנס AI של כלכליסט. עוד השתתפו בפאנל ם אמיר די נור , מנכ״ל eBay ישראל, אביב בן אריה, מנהלת חברת הפינטק האמריקאית intuit data science

הפאנל במסגרת כנס AI של כלכליסט נערך בנושא כיצד הבינה המלאכותית משנה את חיי היום היום שלנו. המנחה עומר כביר מכלכליסט, התייחס לשאלה על החששות שמעוררת ה-AI בשוק העבודה. המשתתפים בפאנל הם אמיר די נור , מנכ״ל eBay ישראל, אביב בן אריה, מנהלת חברת הפינטק האמריקאית intuit data science ויעל פלד אדם, מייסדת שותפה, Laguna health.
האם הבינה המלאכותית תיקח את העבודות שלנו או שמא דווקא להיפך?
יעל פלד אדם, מחברת הסטארט אפ לגונה הלת׳, הציעה נקודת מבט מעניינת: ״אנחנו בונים פלטפורמה שמהווה טייס משנה בין המטופל למטפל. הרופא היום מקליד הרבה במחשב ופחות עסוק באינטראקציה עם המטופל. אנחנו מכינים את הרופא עם סיכום לקראת המטופל וגם מסכמים עבורו את עיקרי הביקור ושל מצב המטופל, וכך מחזירים אותו להיות קשוב יותר למטופל. מעבר לכך, המערכת גם יודעת לזהות חרדות של המטופל ולאותת לרופא שהוא צריך להתייחס גם לכך״.
אז למעשה הבינה המלאכותית מקרבת בין האנשים?
״בדיוק, אנחנו מכניסים את הקשר עין ואת הבן אדם חזרה למשוואה. המערכת גם נותנת פידבק לרופאים על רמת האמפתיה של המטפל״.
כיצד ה-AI שינתה את העבודה בענקית האי קומרס eBay ?
אמיר די-נור: ”יש כישורים שנדרשים מהעובדים שלנו השתנו, כמו למשל המפתחים עובדים בצורה אחרת. אבל זה בטווח הקצר, בטווח הארוך הקצב שבו הטכנולוגיה מתפתחת השמיים הם הגבול ולא מדובר בזמנים מאוד רחוקים, כך שההשפעה תהיה יותר דרמטית”.
אביב בן אריה מחברת הפינטק האמריקאית intuit הוסיפה: ״אנחנו כבר היום עוזרים ללקוח לבצע פעולות ובעתיד רוצים להגיע למצב של לעשות את הפעולה עבורו. בסופו של דבר ה-AI יהיה לטובתנו, הוא מייתר את הצורך לעשות את הדברים הטכניים ומאפשר לפנות את הזמן לדברים יצירתיים יותר. כבר היום רואים את העלייה ברמת העושר של המפתחים אצלנו כי הם מתרכזים בעבודה המעניינת ביותר״.
״אמיר, למה צריך בכלל בינה מלאכותית בשופינג?"
״יש הרבה מאוד רבדים, החל מהפיתוח המואץ שישפר את חוויית המשתמש. כמו כן באי קומרס יש הרבה מאוד דאטה בתחום השילוח וזיהוי הונאות, אבל השינוי הדרמטי ביותר יהיה בממשק המשתמש. היום צריך לעבור תהליך ארוך יחסית של חיפוש לפי מילות מפתח ותכונות מסוימות, בעתיד פשוט נגיד לאפליקציה מה אנחנו רוצים והיא תדע לדייק את מה שאנחנו מחפשים בדומה לשיחה עם מוכר בחנות. זה יהיה גם טקסט, גם קול וגם תמונה. התחושה תהיה שהאפליקציה מבינה אותך גם כבן אדם, ולא רק שפתית״.
עד עכשיו עסקנו בעיקר במשתמשי קצה, אבל כיצד מיישמים בינה מלאכותית בתוך הארגונים? למשל בחברת פינטק כמו intuit.
אביב: ״חייבים לדאוג שהדאטה יהיה איכותי נקי ועקבי. אנחנו עוד בראשית מהפכת ה-AI החלטנו שדאטה הוא המלך, בכל המישורים של הפעילות שלנו. למשל, משיחות עם קולגות אני מבינה שרובם מבלים זמן רב בניקוי דאטה וארגון שלו, אצלנו יש טבלאות ענק שמחזיקות את המידע בצורה נגישה בתוך הארגון. זה מאפשר חיסכון גדול בזמן. אנחנו חברה גדולה, אבל עובדים כמו סטארט-אפ".