כנס מקומי.קום"בעזרת ה-URL של אתרכם ה-AI של גוגל יוכל לעזור לכם כמפרסמים למקסם ביצועים"
כנס מקומי.קום
"בעזרת ה-URL של אתרכם ה-AI של גוגל יוכל לעזור לכם כמפרסמים למקסם ביצועים"
את הדברים אמר עדי אשכנזי, מנהל תעשיית איקומרס בגוגל ישראל, בכנס מקומי.קום של כלכליסט. הוא הוסיף כי "העולם תחרותי ולכן דיוק הוא כלי הכרחי למפרסם כדי להשיג תוצאות טובות - להגיע לצרכן הנכון עם המסר ובזמן הנכון. לכן, שימוש ב-AI יכול לעזור למקסם ביצועים"
"ב-2013 מנוע החיפוש של גוגל היה בעיקרו מבוסס טקסט עם קצת תמונות וצבעים. היום מדובר בחוויה אחרת לגמרי. ב-2015 פעם ראשונה היקף החיפושים במובייל עקף את היקף החיפושים במחשב. ב-2018 הגיע השופינג איט עם מודעות בחלק העליון של המסך כולל מוצר מחיר, ספק ודירוג. ב-2019 חיפשנו יותר באמצעות מצלמה וסריקת מוצרים. ב-2022 גוגל השיקה את Multisearch , חיפוש ויזואלי באמצעות גוגל LENS, שילוב של תמונה וטקסט יחד". את דבריו בכנס מקומי.קום של כלכליסט, פתח עדי אשכנזי, מנהל תעשיית איקומרס בגוגל ישראל, בסקירת השינויים שעברו על גוגל בשנים האחרונות.
"השנה 2023 ו-AI (בינה מלאכותית) זו לא סתם עוד מילה זו מהפכה", אמר אשכנזי. "המהפכה הגדולה המשמעותית אחרי האינטרנט והמובייל, אבל AI קיימת כבר שנים במוצרים של גוגל. ב-2016 הגדיר מנכ"ל גוגל את החברה כ"AI first company" ומרבית המוצרים של גוגל כבר מכילים אותה, כמו גוגל תמונות וזיהוי פנים. יש חיווי שרוצה כל הזמן לשדרג את ה-AI".
אז מה חדש השנה?
"השנה התחלנו לשמוע יותר את הביטוי בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI), שיוצרת משהו שלא היה קיים קודם. לדוגמא, צילמתי את הבת שלי בחצר מציירת,ה תלהבתי מהתמונה עד ששמתי לב שתקוע לי בה כיסא. בשביל זה יש את Google magic eraser שיכול למחוק כל דבר בתמונה - זה Generative AI, אבל זה לא נעצר רק בלמחוק פריטים, אלא גם להשלים דברים שלא היו קיימים. הוא משלים פריטים, יכול לשנות את הרקע, להסיר פרטים ,לשנות גוון".
אשכנזי הוסיף שאחד השינויים המשמעותיים זה ה-צ'אט בינה מלאכותית. הצ'אטבוט BARD הוא התשובה של גוגל לצ'אט ג'יפיטי. "הוא יכול לענות על כל שאלה שתשאלו בכל נושא או לעזור לתכנן את הטיול הבא. הוא הושק ב-180 מדינות בעולם, כולל ישראל ובקרוב גם בעברית. גוגל workspace: נוכל בעזרת גוגל docs לתכנן את הקמפיין הבא, לבנות קמפיין השקה, לנסח בג'ימייל את המייל באופן יותר פורמלי, או לחשוב על מייל שייכתב מחדש. זה ישפר את העבודה היומיומית".
אז איפה ה-AI פוגש את המפרסמים?
"כדי למקסם ביצועים. AI יכול לפרוץ כל דמיון. העולם מאוד תחרותי ולכן דיוק הוא כלי הכרחי במציאות כדי להשיג תוצאות טובות. להגיע לצרכן הנכון עם המסר הנכון בזמן הנכון. זה הכרחי וגוגל מאפשרת. היום אפשר בזמן אמת בקמפיינים בגוגל להיעזר ב-AI של גוגל שירכיב את המודעות בזמן אמת ויגיש אותן לצרכן הכי רלוונטי. לאחרונה נכנסה תוספת חדשה שגוגל יודע גם חלוקת נכסים וקריאטיב גם מהאתר שלכם ולהשתמש בזה לבנות את המודעות, כי הוא מזהה שהיוזר זה הדבר הכי נכון, טקסט שהיה כתוב לכם באתר או תמונה".
"הדבר השני מדבר על הלקוחות שלנו. כולנו רוצים להגיע ללקוח המשתלם ביותר. כזה שיחזיר כמה שיותר הכנסה על השקל ששמנו. אם הייתי יכול כולנו להסתכל על לקוחות ולבחור מי אני רוצה לשלם עליו שייכנס לחנות איזה כיף זה היה. אז היום זה אפשרי. בעזרת האיכויות AI של גוגל אנחנו יכולים להגדיר בדיוק ההחזר על ההשקעה שאנחנו רוצים להביא מהלקוחות שלנו וגול יעשה את העבודה בשבילכם, הוא יביא את הלקוחות שמשתלמים ביותר עבור העסק שלכם ויתנו לכם את ההחזר על ההשקעה".
אשכנזי התייחס גם לג'נרטיב AI והקריאייטיב. מפרסמים שואלים למה זה כזה חשוב. " קריאייטיב על פי נילסן מהווה 47% מהתרומה להחזר ה-ROI של הקמפיינים שלכם. אם הקריאייטיב לא טוב אז הקמפיין לא יהיה טוב. לכן חשוב למקסם כל דבר באספקט הזה".
איך נעזרים בג'נרטיב AI ?
"גוגל הציגה לאחרונה יכולת להיכנס לסטודיו שלה למוצרים שלכם ובעזרת כמה לחיצות וטקסט לייצר איזה רקע שתרצו למוצר שלכם, לפי עונות השנה, מבצעים וכו'. בטקסט פשוט בהתכתבות עם צ'אט בינה מלאכותית. בנוסף, בעזרת ג'נרטיב AI גוגל ידע לקחת את המוצר שלכם ולהעלות לו את הרזולוציה לרמה הכי טובה כי זה משמעותי לתוצאות העסקיות".
"הנקודה האחרונה שאורזת את כל הדברים. החידוש האחרון שגוגל הציגה ובקרוב יתוכלו להשתמש בישראל הוא היכולת בתוך מערכת הפרסום של גוגל להקליד את ה-URL של האתר שלכם ומפה כל הקסם יקרה: הוא יעזור לכם לג'נרט תמונות חדשות, יערוך סרטונים, יציע חלופות לכותרות וימקסם את הביצועים, בעזרתכם כמובן".