ועידת טוקיומנכ"לית אל על: "שת"פ שנחתום עם חברת ANA יאפשר לישראלים לטוס לכל יעד ביפן"
ועידת טוקיו
מנכ"לית אל על: "שת"פ שנחתום עם חברת ANA יאפשר לישראלים לטוס לכל יעד ביפן"
דינה בן טל גננסיה בוועידת העסקים ישראל-יפן של כלכליסט בטוקיו: "יש כאן שוק מעניין, הטיסות מלאות בשני הכיוונים, ואנחנו רוצים לפנות לצעירים יפניים שיגיעו לישראל". בהתייחסות לאסטרטגיה של החברה אמרה, "לפני הקורונה הייתה פריחת לואוקוסט - היום יש יותר חשיבות ללוחות זמנים"
"בישראל יש מה שאנחנו מכנים 'תיירות נקמה', כולם מחפשים לפצות את עצמם על הזמן האבוד ללא טיסות בתקופת הקורונה", כך אמרה דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על בשיחה עם אדריאן פילוט בוועידת העסקים ישראל-יפן של כלכליסט בטוקיו, "עולם התעופה מתאושש במהירות מהקורונה, נתב"ג למשל עבר בסוף 2022 את המספרים של 2019. אבל בכל העולם עדיין נותרו אתגרים גם בתחום כוח האדם וגם בשדות התעופה. תיכננו לפתוח את הקו ליפן כבר לפני שלוש שנים, הכנתי את הקימונו והוא חיכה עד עכשיו, מי דמיין שזה יקח כל כך הרבה זמן".
עם ההתאוששות אנחנו עדים לעליית מחירי הטיסות, האם צפויה ירידה בקרוב?
"מחירי הדלק שזו העלות העיקרית שלנו עלו ב-30% לעומת 2019 וזה גורם משמעותי. יש גם את סוגיית הביקושים, כך שיותר ויותר אנשים רוצים לטוס. בנוסף לכך, יש אינפלציה גם במחירי המוצרים כגון מוצרי חלב שהמחירים שלהם עולים בישראל וזה אומר שגם העלויות שלנו גבוהות יותר.
מה השתנה באסטרטגיה שלכם מאז הקורונה?
"לפני הקורונה הייתה פריחת לואוקוסט וכולם הסתכלו רק על המחיר. היום זה שונה. אנחנו רואים יותר ביקוש לטיסות במחלקות היוקרה והלקוחות מייחסים גם יותר חשיבות ללוחות זמנים. כך למשל, אנשים מעדיפים טיסות בשעות מסוימות מתוך מחשבה על נוחות. יותר לקוחות גם מסתכלים על שעות הטיסות מבינים שאולי כדאי לשלם יותר על טיסה ואז פחות שני לילות במלון".
הקו ליפן רווחי?
"יש כאן שוק מעניין, יותר ויותר ישראלים באים ליפן, הטיסות מלאות בשני הכיוונים, בינתיים יש יותר ישראלים ואנחנו רוצים לפנות לצעירים יפניים שיגיעו לישראל. חשוב לציין שהמימון של מטוסי אל על החדשים, חמישה דרימליינרים, מגיע מיפן, באמצעות חברת ABL, ובקרוב יהיה גם השישי".
איך מתמודדים עם תחרות כאשר אי אפשר לטוס בשבת?
"קודם כל אני ממליצה לכולם לנוח יום אחד בשבוע, זה מאוד מרגיע. הדרך שלנו להתמודד היא שיתופי פעולה, יהיה לנו בקרוב שיתוף כזה גם עם חברה יפנית מקומית ANA. יש לנו הסכמים דומים עם איבריה, ג'ט בלו ויהיה בקרוב גם הסכם עם חברת תעופה אמריקאית מרכזית".
לדבריה, "לאל על 18 שיתופי פעולה עם חברות תעופה זרות, בחלקן גם הסכמי שיתוף מועדונים. הישראלים יכולים באמצעותינו לטוס לכל יעד בעולם גם בסופי שבוע".