ועידת הגיימינג"הגיימינג נמצא במקום ראשון בתחום הפעילויות החברתיות של דור ה-Z"
ועידת הגיימינג
"הגיימינג נמצא במקום ראשון בתחום הפעילויות החברתיות של דור ה-Z"
את הדברים אמרה אמרה מרים גדיאל, יוטיוברית, יוצרת תוכן ל-Gen Z ועובדת בצוות השיווק של גוגל, בועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף Playtika ו-Google. היא הוסיפה כי "דור ה-Z חי ונושם גיימינג. אם תצליחו להביא אותם, תקבלו קהל אוהב ונאמן שמשקיע הרבה זמן וכסף"
"גיימינג הוא חלק משגרת החיים של דור ה-Z, זו כבר לא הנישה של הגיימר שמשחק לבד במרתף" – כך אמרה מרים גדיאל, יוטיוברית, יוצרת תוכן ל-Gen Z ועובדת בצוות השיווק של גוגל, בועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף Playtika ו-Google, שנערכת היום בהיכל שלמה בתל אביב.
"כשאנחנו מדברים על דור Z, אנחנו מדברים על על גילאי 11-26, שמהווים 20% מאוכלוסיית העולם", הסבירה גדיאל. כוח הקנייה שלהם הוא 143 מיליארד דולר, ואחד המאפיינים המשותפים הבולטים שלהם הוא שהם אוהבים גיימינג. לפי סקר מ-2021 יותר מ-80% מבני דור Z שיחק משחק מחשב בשנה האחרונה, 50% יותר ממילנייאלס, והם משחקים כמעט 80 שעות בשבוע. עבור דור ה-Z גיימינג זה אלמנט אמיתי, לא עוד דרך להעביר את הזמן, והוא מקום ראשון בתחום הפעילויות החברתיות שלהן".
"כשמבינים את המשמעות של גיימינג בחיים שלהם, מבינים את התופעה הבאה: הם לא רק אוהבים לשחק אלא גם לצפות בתוכן על גיימינג – 80% צפו בתוכן גיימינג בשנה האחרונה. איפה הם צופים בו? 30% מהצופים היומיים ביוטיוב הם דור Z, זו הפלטפורמה המובילה בקרבם והמועדפת עליהם. גיימינג הוא הוורטיקל השני הכי נצפה ביוטיוב בקרב דור Z, עם 2 טריליון צפיות בסרטוני גיימינג ב-2022. דור ה-Z חי ונושם גיימינג, ומשלב טרנדים מובילים בחוויית הגיימינג שלו אם תצליחו להביא אותם, תקבלו קהל אוהב ונאמן שמשקיע הרבה זמן וגם כסף".
אנה פישביין, מנהלת תעשייה בצוות הגיימינג בגוגל, הסבירה איך יוצרי משחקים וחברות גיימינג יכולים להגיע לדור ה-Z. "ראשית, צריך להבין שיש להם נוכחות גבוהה", אמרה. "דור Z צופים בתוכן במסכים שונים, והרבה פעמים בו זמנית. למשל, צופים ביוטיובר בטלוויזיה ומשחקים בטלפון תוך כדי. יש גם פורמטים שונים של תוכן – סרטונים קצרים, ארוכים, לייב. לכל פורמט דקויות שלו שצריך להתאים להם את התוכן. גוגל מספקת פלטפורמות להנגיש את התכנים בכל הפורמטים ובאפשרויות היוון שונות, בצירוף קמפיינים אוטומטיים למציאת הצופה הנכון ברגע הנכון".
"דור Z גם מייצרים תוכן מגוון ומנסים כלי יצירה שונים. לכן, כדאי לדבר אליהם בשפה שהם מכירים ואוהבים, אפשר להשתמש בתוכן שנוצר על ידי משתמשים. הוא מרגיש טבעי לפלפטורמה, הוא מוכר אבל בו בזמן רענן. זה עוזר להמנע ממצב שבו מישהו מתחיל טרנד, ואז המותגים מגיעים, מבאסים את כולם ונגמר הטרנד. גיימינג הוא חלק מהשגרה של דור Z, לכן כשניגשים לבחור יוצרים אפשר להגיע לקהל מגוון ואיכותי גם עם יוצרים מתחום הגיימינג אבל גם עם יוצרים מתחומים אחרים
"ולבסוף יש לשים לב לסוגיות גיוון והכלה. דור Z בכלל וגיימרים בפרט הם קבוצה מאוד מגוונת. בארה"ב, למשל, 16% מזדהים כלהט"ב לעומת כ-7% בלבד מקרב כלל האוכלוסייה. הם רוצים לראות את עצמם מיוצגים בתכנים שהם צורכים. יש המון דרכים להראות גיוון – מגדרי, להט"בי, קבוצות אתניות. זה תקף גם לדמיות במשחקים אבל גם לתוכן הפרסומי שמייצרים. אלו ערכים חשובים ולדור Z והם רוצים לתמוך במותגים ששותפים לערכים שלהם".