חדשנות באשראי"יכולים היום למצוא ברגע הנכון את מי שזקוק למימון"
חדשנות באשראי
"יכולים היום למצוא ברגע הנכון את מי שזקוק למימון"
אילנית נבון אדסמן, ראש תחום ביטוח ופינטק ב־KPMG ישראל, אמרה בשבוע חדשנות וצמיחה בעולמות האשראי של כלכליסט כי "המעבר למכירה ישירה של רכבים ללקוחות מאפשר הזדמנויות מימון אונליין ישירות"
"כיצד פינטק משפיע על מימון לרכב ועל עולם ההלוואות וכיצד הנושא קשור לרכב חשמלי? נושא זה עמד במרכז הרצאתה של אילנית נבון אדסמן, ראש תחום ביטוח ופינטק ב־KPMG ישראל, במסגרת שבוע חדשנות וצמיחה בעולמות האשראי של כלכליסט.
לדברי נבון אדסמן, "כולנו מרגישים שינוי משמעותי עקב כניסת הרכב החשמלי לחיינו. כניסתו של הרכב החשמלי יוצרת שינוי בתחומי המימון שקשורים גם בעמדות הטעינה וגם בסוללות, וכמובן גם בתחום של תשלומים בתוך הרכב, מה שבתעשיית הרכב מכנים רכב מקושר. מעבר לכך, גם מבנה הבעלות על רכבים משתנה: כולנו מכירים חברות כמו UBER ואת כל נושא ציי הרכב שמביא שינוי תפיסה, במיוחד של צעירים, שלא חייבים שיהיה להם רכב בבעלותם. כל הנושא הזה חייב התאמה של מבנה המימון".
לפי נבון אדסמן, "לא פחות חשוב הוא התחום של מעבר למכירה ישירה של רכבים. אנו חווים את זה בישראל, למשל עם טסלה. המעבר למכירה ישירה של רכבים ללקוחות מאפשר לנו הזדמנויות מימון אונליין ישירות של חברות פינטק שנכנסות לתחום. כמובן שגם יצרני הרכב יכולים לתת את המימון ולשלב את שיווק הרכב יחד עם שיווק המימון".
עוד ציינה נבון אדסמן: "מכירה ושיווק ישירים של אשראי איתנו כבר כמה שנים. אנו רואים בתחום הזה תאוצה בעולם, כשחברות פינטק נכנסות לתחום הזה בצורה משמעותית. יש פינטקים בתחום מימון הרכב שפונים לפלחי אוכלוסייה ייחודיים בזכות הטכנולוגיות החדישות, במיוחד כל נושא 'לימוד מכונה' והבינה המלאכותית, האפשרות למצוא בזמן הנכון וברגע הנכון את אותם אנשים שזקוקים למימון לרכב. מימון לרכב, אגב, אינו רק לרכב חדש אלא גם לרכבי יד שנייה.
"בארצות הברית, למשל, מחירי רכב משומש עלו אחרי הקורונה וזה יצר הזדמנויות מצוינות למימון. הבעיה היא שבשנתיים האחרונות היתה צניחה במחירים, מה שגרם ללא מעט החזרי אשראי באותן חברות פינטק שהציעו מימון לרכב".
לדבריה, "בארצות הברית ראינו בחודשים האחרונים עלייה חדה בפיגורים בהלוואות, וכאן יש הזדמנות לחברות הפינטק גם בעולם ניהול הפיגורים בתשלומים, כי חברות פינטק יכולות לחזות מי הם אותם נהגים שיגיעו לכשל אשראי לפני שהם באמת ייקלעו למצב זה, בזכות עולמות ה־AI והביג דאטה. וכמובן, ברגע שיש הגעה לכשל אשראי, חברות פינטק יכולות לנהל את התהליך בצורה ישירה וידידותית, ולגבות את החוב בצורה יותר מהירה ללקוח".
עוד ציינה נבון אדסמן: "תחום ההכלה הפיננסית הוא תחום שחברות הפינטק מובילות בו. לא לכל האוכלוסייה יש גישה למימון בנקאי או חוץ־בנקאי, ולכן חברות הפינטק עם המודלים הייחודיים שלהן יכולות לפנות לפלחי אוכלוסייה שמודרים כיום, ובאמצעות ביג דאטה לבנות מודלים לחיתום אשראי שיאפשרו ליותר אנשים ליהנות מרכב".