ועידת ניו יורק"חזון ברור הוא קריטי לסטארט־אפ"
ועידת ניו יורק
"חזון ברור הוא קריטי לסטארט־אפ"
לדברי מת'יו גליקמן, סגן נשיא לאסטרטגיית לקוחות ומוצר ב-Snowflake, חלק חשוב מבהירות החזון של חברה הוא להקשיב ללקוחות. "צריך להבין מההתחלה מה הלקוחות רוצים, צריך להיות ברור לאן רוצים ללכת וצריך להתמקד מההתחלה באקוסיסטם". עוד אמר: "אומרים שסצנת הסטארט־אפים בישראל התבגרה. אני חושב שלא, ושלא צריך להתבגר כל כך מהר"
"מדברים הרבה על כך שסצנת הסטארט-אפים בישראל התבגרה. אני דווקא חושב שהיא לא התבגרה, וגם שלא צריך להתבגר כל כך מהר. עדיף להתקדם לאט כשמפתחים מוצר. רק כשיש לכם מוצר והתאמה ללקוח, אפשר לחשוב על לנוע מהר יותר" – כך אמר מת'יו גליקמן, סגן נשיא לאסטרטגיית לקוחות ומוצר ב-Snowflake (סנופלייק) בוועידת Mind The Tech NY 2021 של כלכליסט ובנק לאומי.
בדבריו הדגיש גליקמן שלסנופלייק היה חזון ברור מהמהתחלה. "חזון ברור הוא קריטי כשאתה סטארט-אפ וגם מאפשר לך להישאר רעב כשאתה כבר לא סטארט-אפ. החזון שלנו היה לפרוץ מתחמים סגורים (Silos). כשהחברה הוקמה ב-2012, מידע נשמר במתחמים סגורים ובארכיונים, ואנשים קיבלו את זה כדבר שלא ניתן לפתור. קיבלו את זה ככורח המציאות - אבל אנחנו חשבנו שזה לא צריך להיות ככה.
"חלק חשוב מבהירות חזון הוא להקשיב ללקוחות, להבין מההתחלה מה הם רוצים. לכולם יש רעיון, הם מפתחים אותו בעצמם ואז מציגים ללקוחות. זה לא עובד ככה. מההתחלה צריך לשאול לקוחות מה הם רוצים. לא חייבים לבנות את מה שהם מבקשים, אבל צריך לשאול אותם ולהקשיב להם. בנוסף, צריך להיות ברור לאן רוצים ללכת. התחלנו לבנות פלטפורמה טנכולוגית, ידענו שאנחנו רוצים שזו תהיה פלטפורמה, ואז להפוך אותה לרשת. צריך להתמקד מההתחלה באקוסיסטם. מההתחלה חשבנו מי יהיו השותפים שנרצה לעבוד אתם. זה השתלם ברגע האמת. אתם לא רוצים להגיע לשלב הזה מאוחר יותר ולחשוב איך לבנות אקוסיסטם רק אחרי שיש כבר מוצר ביד. צריך לעשות את זה מההתחלה".
גליקמן אמר עוד: "סנופלייק נוסדה בהבנה שהענן יאפשר פלטפורמות מסוג חדש לגמרי, והחברה הוקמה במטרה לבנות משהו חדש בתחום האחסון והכלכלה של הענן. היה לי מזל לפגוש את אחד המייסדים כשעבדתי בגולדמן ב-2014. חשבנו שהרעיון שלהם משוגע, שאין מצב שמוסדות פיננסיים גדולים ישימו את כל מידע הלקוחות שלהם בענן. אבל הם היו נחושים, ראו טכנולוגיה שאף אחד עוד לא ראה. החלטתי להצטרף לסנופלייק בשלב שכבר חשבתי שלעולם לא אעזוב את גולדמן והשאר היסטוריה. אבל כבר בהשקעות הראשונות היה לנו חזון ברור. היו לנו לקוחות לפני ההשקה הרשמית והם לקוחות עד היום. החזון של החברה לא נגמר כשיש IPO. תמיד יש הסחות דעת חדשות. יש למשל יותר ביקוש מצד עובדים פוטנציאלים, אבל יש סיכוי שתקבל פחות עובדים לוקחי סיכונים.
"כיום יש אפקט רשת למערכת שלנו. השותפים והלקוחות שמחוברים לפלטפורמה שלנו, משתפים מידע ושירותים על פני אזורים שונים. יש אפקט רשת אמיתי ואנחנו רק בהתחלה. אחד הדברים המעניינים הוא המיקוד באיך לקוחות משתמשים בנו ומאיצים את השימוש. אם בוחנים את הצעת הערך שלנו, היא דומה לזו שהיתה כשהצטרפתי לחברה. ההבדל המשמעותי היחיד הוא שינוי בעומסי העבודה שאנחנו מאפשרים. אנחנו רוצים גם לסייע ללקוחות ולשותפים להוון את הפעילות בפלטפורמה שלנו ואת המידע שלהם, ולסייע בשימוש באפליקציות".