אחריות סביבתיתטלי תובל, שופרסל: "הצלנו 3,800 טון מזון שהיה אמור להיזרק"
אחריות סביבתית
טלי תובל, שופרסל: "הצלנו 3,800 טון מזון שהיה אמור להיזרק"
תובל, סמנכ"לית תקשורת תאגידית של שופרסל: "בשיתוף עם ארגון לתת, שופרסל הצילה בשנה האחרונה מזון בשווי 60 מיליון שקל". עוד אמרה: "יש פה ניגוד עניינים כי ככל שנמכור יותר, כמות גדולה יותר של מזון תיזרק"
"המיקוד של כל חברה עסקית הוא למכור כמה שיותר. כחברה עסקית אנחנו בשופרסל מחויבים לשורת הרווח עבור בעלי המניות והמשקיעים שלנו. אבל יש פה ניגוד עניינים כי ככל שנמכור יותר, כמות גדולה יותר של מזון תיזרק", כך אמרה טלי תובל, סמנכ"לית תקשורת תאגידית, שופרסל בכנס אחריות סביבתית והצלת מזון של כלכליסט ושופרסל.
"שופרסל היא אחת החברות הגדולות בישראל מבחינת הכנסות, סניפים, עובדים. התפיסה התאגידית שלנו היא לקדם את האינטרס של מחזיקי העניין שלנו ושל הצרכנים שלנו שהם הבסיס להצלחה שלנו. אנחנו חייבים לייצר עם הצרכנים מערכת אמון, כי רק ככה נצליח. אבל יש פה ניגוד אינטרסים כי ככל שמוכרים יותר מבזבזים יותר מזון שנשלח לפח", הוסיפה תובל.
בשופרסל בדקו את התופעה האדירה של בזבוז מזון והחליטו לפעול. "שליש מהמזון בעולם מושלך לפח בכל שנה. ויש הרבה צרכים בעולם. קיבלנו המון פניות להצלה וסיוע, וטיפלנו בהמון תחומים בין היתר עזרה לניצולי שואה ונכים. אבל כשהקמנו את אגף תקשורת תאגידית חשבנו שאנחנו צריכים להתמקד במה שאנחנו הכי טובים בו וזה תחום המזון. כך החלטנו להתמקד ולהצטמצם ולכן חרטנו על דגלנו לפעול על פי מדיניות של הצלת מזון ודאגה לסביבה עם שותפים שלנו".
איך משלבים בין הדברים האלה של מניעת בזבוז מזון בלי לפגוע במטרה של מקסום רווחים?
"במיזם חברנו ל-60 עמותות מקומיות שבאמצעותן המזון מגיע למשפחות שזקוקות לאוכל. בסניפים אנחנו נותנים הנחה משמעותית על מוצרים עם תוקף קצר והצלנו 3,800 טון מזון שהיה אמור להיזרק", הוסיפה תובל. "ברמת המוצרים – חשבנו איך אפשר לארוז פירות וירקות בצורה טובה יותר במרכזים הלוגיסטיים שלנו. עד עכשיו השתמשנו בפלסטיק לאריזות של ירקות ופירות - ועכשיו אנחנו משתמשים בחומר ממוחזר שפחות פוגע בסביבה".
לדבריה, אנחנו פועלים להגדלת המודעות הציבורית ומשקיעים מיליוני שקלים בשיווק ובפרסום. הטמענו מסרים חברתיים במסרים השיווקיים שלנו. לא רק למכור שלוש פלוס אחד. המחשבה שאם נמכור יותר נרוויח פחות מבחינת איכות הסביבה, אבל זה לא ככה בדיוק. אנחנו פונים לדור הצעיר באמצעות משפיענים ומסבירים להם בפרסומות מה אפשר לעשות עם מזון שהיה אמור להיזרק".
"מצד אחד אנחנו רוצים למקסם תוצאות ומצד שני מחנכים את הצרכנים לקנות חכם, צרכנות נבונה. שופרסל בשיתוף עם ארגון לתת הצילה בשנה האחרונה מזון בשווי 60 מיליון שקל. אנחנו חושבים שאם נקדם מטרות חברתיות הן יקדמו את המטרות העסקיות שלנו ומאמינים שאם נעשה טוב לסביבה נעשה גם טוב לעסקים ושורת הרווח שלנו תהיה כפולה".