סגור
כנס AI 2024 - שי פררה
(צילום: גו לייב שידורים)

כנס AI
"מערכות AI יכולות למנוע פספוסים באבחון של חולים"

לדברי שי פררה, מייסד שותף ו-CTO בחברת Navina, בכנס AI של כלכליסט: "בנינו מכונת AI שאוספת מידע מכל מקור אפשרי ומריצה עליו מודלים ונותנת לרופא רשימה מתעודפת לקראת הביקור עם המטופל"

"מערכות AI יכולות למנוע פספוסי אבחון משמעותיים ביותר של חולים", כך אמר שי פררה, מייסד שותף ו-CTO בחברת Navina בכנס AI של כלכליסט. "הרבה רופאים מפספסים פרטי מידע חשובים. לפי מחקרים, אחת מכל שבע אבחנות מפוספסות על ידי רופאים. מיכה אבא של אשתי התלונן על בעיות שינה וכאבי גב והלכנו לרופא כל כמה חודשים. רק אחרי שנתיים הוא גילה שהוא סובל מסרטן והיתה שם בדיקה בתיק. בגלל העיכוב בזיהוי היה טיפול הרבה יותר אגרסיבי. הרופאים לא אשמים, אין להם יכולת לעמוד בגודל המידע והעומס. יש להם פחות משתי דקות להכיר אתכם ולעבור על תוצאות מעבדה, היסטוריה משפחתית ואין סיכוי שהרופא לא יפספס. זה המקום ש-AI יכול לעזור. דמיינו שליד כל רופא יש מכונה שתיתן לרופא המלצות בזמן הביקור למנוע פספוס של אבחון משמעותי".
1 צפייה בגלריה
 כנס AI 2024 שי פררה מייסד שותף ו CTO Navina
 כנס AI 2024 שי פררה מייסד שותף ו CTO Navina
שי פררה
(צילום: אוראל כהן)
"בנינו מכונת AI שאוספת את כל המידע שלנו מכל מקור אפשרי ומריצה עליו מודלים ונותנת לרופא רשימה מתעודפת לקראת הביקור עם המטופל. כל המלצה שעוברת לרופא יוצאת לאישורו ומתעדים את כל המידע בתיק של החולה. רופאה אחת אמרה לנו שאני כמו זוג עיניים נוספות שיש לה כשהיא עם חולים.
"מערכת יכולה לעזור לו בביקור ולמנוע פספוסים. היא יכולה להפוך את הרפואה לפרו אקטיבית - את מי צריך להזמין, איזה פערי טיפול יש, איזה טיפול צריך לעשות במניעה. מערכת AI תוריד את העומס העצום על הרופאים ותאפשר להם להתרכז רק במטופל ולא באיסוף המידע. רופאים הם מתוחכמים וסקפטים לכל מה שלא נותן ערך וקשה להם לאמץ טכנולוגיות. לשמחתנו יש לנו 7,000 רופאים שעובדים עם המערכת כל יום ו-2 מיליון חולים שמטופלים במערכת שלנו בכל יום".