עסקים - הדור הבא"בעזרת AI, עסקים קטנים יכולים לייצר תוכן ויזואלי בליגה של הגדולים"
עסקים - הדור הבא
"בעזרת AI, עסקים קטנים יכולים לייצר תוכן ויזואלי בליגה של הגדולים"
בכנס "עסקים - הדור הבא" של כלכליסט בשיתוף ישראכרט, הסביר אורן אינדיצקי, VP חנויות אינטרנטיות ב-Wix, על האופן שבו בינה מלאכותית יכולה לסייע לעסקים. לדבריו, בעתיד נוכל אפילו לרכוש מיידית את מה שלובשות הדמויות בסדרה שנראה בנטפליקס
"מה כל עסק קטן יכול לעשות עם AI וכיצד תיראה חוויית הקניות העתידית?" - זו השאלה עמה פתח אורן אינדיצקי, VP חנויות אינטרנטיות ב-Wix, את דבריו בכנס "עסקים - הדור הבא" של כלכליסט בשיתוף ישראכרט.
"אנו מפעילים מעל שני מיליון אתרי סחר והכול כחול לבן, ויש לנו בהחלט מה לחדש. בינה מלאכותית מנגישה לעסקים קטנים טווח יכולת עצום. היא מקצצת עלויות, מגדילה מכירות, היא מסייעת לעסק לצמוח".
לדברי אינדיצקי, "אם אתם רוצים למשל לעבור תהליך של מיתוג מחדש לעסק קטן, בעבר הוא היה מורכב. תהליך מיתוג מחדש דרש זמן ומשאבים, אבל היום AI הופך את זה לעניין של דקות. AI בוחר לכם כתובת אתר אינטרנט ואפילו יודע כיצד לעצב לוגו. רק צריך לתת כמה הוראות, להסביר את הסגנון וה-AI יעשה את היתר".
בנוסף למיתוג מחדש, AI מאפשר לעסקים עם קטלוג גדול של מוצרים לייעל את העבודה. לדברי אינדיצקי, "אחד הדברים שלוקחים הכי הרבה זמן לעסקים, במיוחד עם קטלוגים גדולים שכוללים מוצרים רבים, הוא כתיבת תיאור מוצר. מהנדסינו עבדו קשה כדי שהלקוח יוכל לקבל אוטומטית תיאורי מוצר שמוכוונים למנועי חיפוש.
"כשאתם נכנסים לאתר אי-קומרס של עסק קטן, מה יקבע האם תמשיכו בתהליך הקנייה? התשובה פשוטה: כמה סומכים על בית העסק. וזה התוכן הוויזאולי. עד כה זה היה קשה, כיום עסקים קטנים יכולים לייצר תוכן ויזואלי בליגה של הגדולים. AI מכיר את קונטקסט האתר, יודע את קהל היעד. היכולת הזאת גם זמינה עבור תמונות מוצר. אם בעבר נדרשו ימי צילום ארוכים - היום בלחיצת כפתור ניתן לצלם בטלפון ו-AI יעשה את יתר העבודה וייצר תמונות ברמה בינלאומית".
"עלויות הפרסום באינטרנט עלו בשנתיים האחרונות במאות אחוזים, ולכן חשוב לוודא שהאתר עבר אופטימיזציה למנועי חיפוש", הוסיף אינדיצקי. "מודל הערך שלנו סורק את האתר ונותן המלצות לשינויים בתוכן ומכאן לקבלת טראפיק. בנוסף, נדרשת יכולת מוכחת לכתיבת בלוגים. בעבר זה דרש זמן. כיום AI יכול לעשות זאת אוטומטית. מחקרים מהשנה שעברה מראים ש-90% מהקונים באינטרנט עוברים דרך הרשתות החברתיות. זו תופעה שהולכת וגדלה ולנו יש יכולת לייצר תוכן ברשתות החברתיות באמצעות AI. אפשר גם לייצר תוכן לקישורים ממומנים ואפילו מועדוני לקוחות ו'חבר מביא חבר'".
עוד ציין אינדיצקי: "עד כה דיברנו על AI, אבל יש גל חדשנות נוסף של אלגוריתמים מתקדמים ו-Machine learning - הם שואבים מידע, מקבלים פידבק וממשיכים אופצימיזציה. לנו יש יכולת להראות לקונים באתר את המוצרים הנכונים בסדר הנכון. עוד יכולת שחשוב להטמיע באתר - היא היכולת להמליץ על מוצרים משלימים. לנו יש את היכולת הזאת וכל עסק קטן יכול ליישם אותה. בנוסף, יש כלי שמשנה את חוויית הקנייה של הלקוחות - סייען AI שעובד 24 שעות, סורק את האתר, מביא מידע, ואנו מזינים לו ספרי הוראות והופכים אותו למומחה למוצר שלנו, שזמין 24 שעות, עונה ללקוחות על שאלות ומשאיר לבעל העסק זמן לניהול העסק".
באשר לאופן בו תיראה חוויית הקנייה העתידית ציין אינדיצקי: "צריך להסתכל על היכולות שקיימות כיום וזמינות - מציאות רבודה, זיהוי תמונה ועוד. הצעד הבא ידרוש שיתוף פעולה הדוק בין יצרניות תוכן, קמעונאים, פלטפורמות אי-קומרס וקישוריות. בעתיד לא מן הנמנע שנסתובב ברחוב עם משקפי מציאות רבודה ונקבל אפילו את המידע על מה לובש מי שלידנו ברחוב, או מה לובש מי שבסדרה שאנחנו אוהבים בנטפליקס, וישר נוכל לרכוש. למעשה, בעתיד חוויית הקנייה תתחיל עוד בשלב הצפייה, והזמן שבין הרגע בו המוצר מונגש לנו ובין הרגע שנוכל לרכוש אותו מאוד יתקצר".