TECH TLVמנכ"ל בזק: "אנחנו מחפשים סטארט-אפים בתחום הטענת הרכב החשמלי"
TECH TLV
מנכ"ל בזק: "אנחנו מחפשים סטארט-אפים בתחום הטענת הרכב החשמלי"
דודו מזרחי מספר שהחברה מתכננת להיכנס לתחום אספקת החשמל: "שימוש חכם בחשמל, הסטה ואגירה חכמה מאוד מעניינים אותנו ואם יש סטארט-אפים בתחומים האלה - נשמח לשמוע מהם". לדבריו, בחצי מיליון משקי בית בישראל החברה לא תוכל לפרוס בעצמה סיבים אופטיים ותידרש עזרת המדינה: ישובים ערבים וחרדים
"הפתיחה של שוק החשמל לתחרות מאוד מעניינת אותנו. בשלב זה בעצם קונים מחברת החשמל עם מרווחים מאוד מצומצמים אבל זו רק יריית הפתיחה. בהמשך כוונתנו לחבור ליצרני חשמל פרטיים, יצרני חשמל ירוק והדבר השני הוא טכנולוגיות שימוש בחשמל - שם יש אתגרים מאוד משמעותיים. עולם הרכב החשמלי, שימוש חכם בחשמל, הסטה ואגירה חכמה הם תחומים שמאוד מעניינים אותנו ואם יש סטארט-אפים בתחומים האלה נשמח לשמוע מהם", כך אמר דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, בשיחה עם רועי ברגמן מכלכליסט במסגרת ועידת TECH TLV הנערכת היום (ג') בגני התערוכה בתל אביב.
על פריסת הסיבים האופטיים אמר מזרחי כי "בזק הסתבכה במשך שנים במסדרונות הרגולציה לגבי פריסת הסיבים האופטיים. באיזשהו שלב השתכנו במשרדי הממשלה לבחון את העניין והבינו שצריך לעשות שינוי: יצרו מודל חדש שלפיו מחלקים את המדינה ל-3,000 אזורים ובאזור שהחברה בוחרת לא לפרוס – המדינה תסבסד. באותו רגע אפשר היה מהצד שלנו להתניע את הפרויקט ואז עשינו פריסה בהיקף מאוד משמעותי. הבטחנו כי עד סוף השנה מיליון משקי בית יהיו מחוברים לסיבים של בזק, כבר היום פרסנו סיבים בכמליון משקי בית, תוך שנה".
על כך שהמקומות בהם לא נפרסו סיבים אופטיים הם ישובים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל אמר מזרחי כי "בכל העולם חברות התקשורת פורסות סיבים על בסיס כלכלי כאשר בפריפריה המדינה נכנסת לתמונה. אנחנו ניסינו להתמודד הכי טוב שאפשר עם האתגר ומתוך 2.5 מיליון משקי בית בישראל שמנו יעד של 2 מיליון משקי בית. חצי מליון משקי בית שבהם לא פרסנו סיבים הם כאלה שבהם אנחנו לא מסוגלים לספק את השירות ברמה הנדרשת. מדובר על מחנות פליטים, ישובים ערבים בצפון בהם יש בעיה של פיראטיות והחברה החרדית – שם המדינה צריכה להיכנס ולהתמודד עם האתגר".
על ביטול ההפרדה בישראל בין ספק לתשתית אינטרנט אמר מזרחי כי "אנחנו המדינה היחידה בעולם שבה לקוח שרוצה להתחבר לאינטרנט צריך להתחבר לשני ספקים. במרץ הקרוב פעם ראשונה בזק תוכל להציע שירות אינטרנט מקצה לקצה. זה מייצר לנו עולם חדש של מוצרים, שירותים וטכנולוגיות שאנחנו יכולים לספק. זה יביא רמת שירות הרבה יותר טובה וחדשנות".
אחד הדברים המפתיעים שקרו במהלך הקורונה, אמר מזרחי, הוא שרוב הלקוחות של החברה העידו כי הטרנספורמציה הדיגיטלית הפכה אותם להיות עסקים טובים יותר. "אנחנו כספק שירותים במגזר העסקי כל הזמן מנטרים ובודקים מה חושבים הלקוחות. אין ספק שיש טרנספורמציה דיגיטלית מאוד משמעותית, אותנו כספק זה משרת, אנחנו רואים עיסוק מוגבר בסייבר ונותנים שירותים חדשים יחד עם שותפים. גם אנחנו כארגון היום ארגון טוב יותר מאשר לפני הקורונה: יותר יעילים, יותר מהירים, העבודה היא טובה יותר ומציעים מגוון רחב יותר של שירותים ללקוחות", אמר.
לגבי הכבל התת ימי של גוגל, שבזק נבחרה להיות הספק שיסלול את הדרך עבורו בישראל אמר מזרחי כי "זה פרויקט שיש לו השלכות מאוד רחבות עם הרבה מאוד חששות של גופים ענקיים מהסיטואציה ומאתגרים ביטחוניים. זו פריצת דרך, ואנחנו בונים בשני תוואים בערבה ובבקעה ומאפשרים קיבולת שתספיק הרבה יותר גם לפרויקטים עתידיים. תחנת הנחיתה תהיה בבזק בתל אביב וכל גוף שרוצה יוכל לשבת על הכבל של גוגל ואחרי זה יבואו עוד הרבה פרויקטים נוספים".