ועידת הגיימינגסמנכ"ל בכיר בפלייטיקה: "נמשיך לרכוש ולהשקיע בחברות ישראליות"
ועידת הגיימינג
סמנכ"ל בכיר בפלייטיקה: "נמשיך לרכוש ולהשקיע בחברות ישראליות"
ליאור קינן, סמנכ"ל בכיר אסטרטגיות צמיחה בפלייטיקה, אמר בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף Playtika ו-Google כי "שוק המובייל כבר לא צומח כמו שצמח בעבר". על פעילות החברה בישראל אמר: "זה הלב הפועם שלנו"
"בשנה וחצי האחרונות עולם המיזוגים והרכישות השתנה כי חוקי המשחק השתנו", כך אמר ליאור קינן, סמנכ"ל בכיר אסטרטגיות צמיחה בפלייטיקה, בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף Playtika ו-Google. "אם לפני חמש שנים ראינו הרבה מאוד רכישות של חברות משחקים והרבה מאוד השקות של משחקים חדשים, התקופה השתנתה".
"יש קושי יותר גדול בגיוס הון עבור חברות סטארט-אפ, שוק המובייל כבר לא צומח כמו שצמח בעבר", הוסיף קינן. "לחברות הקטנות קשה יותר מפני שלהביא קהל חדש שמשחק במשחקים שלך נהיה יותר יקר, מה שמשפיע מאוד על היכולת להתקדם במשחק, וגם בסוף, כדי להמשיך לצמוח בקנה מידה משמעותי, צריך צוות חזק וטאלנטים. צריך גישה לטכנולוגיות חדשות, למערכות חדשות במקום שהוא קצת קשה.
"מצד הרוכשים, החברות הגדולות, יש חברות שיש להן כסף בקופה, כמו פלייטיקה, והן מתעניינות במה שקורה בחברות הקטנות-בינוניות. הן עדיין צריכות להראות גדילה ברכישות, ברווחיות. הערך הזה יכול לאפשר גישה לטכנולוגיות חדשות, גישה לטאלנטים מעולים וכן רוח חדשה בתוך הארגון, וכמובן חדשנות בפן המשחקים או בטכנולוגיה".
הדבר הזה נכון לכולם, אבל מה שמייחד את פלייטיקה, לפי קינן, הוא הפרסונליזציה. "בסוף אנחנו יודעים שכאשר אנחנו ניגשים לעסקאות רכישה או השקעה, כל סטודיו משחקים שונה מאוד אחד מהשני ואין לזה פתרון אחד שמתאים לכולם. אעשה פה אנלוגיה לפגישה בין ברמן ללקוח – אני יכול לבוא לברמן ולבקש משהו לשתות והוא יכין לי משהו, אבל ברמן טוב באמת יבוא ויכיר אותי קודם. ישאל שאלות, יבין מי אני, מה הצרכים שלי ודרך זה נרכיב את התמהיל הכי נכון עבורי.
"זה בדיוק מה שאנחנו מנסים לעשות. נבוא וננסה לפגוש כמה שיותר מהצוות ולהבין איפה אנחנו באמת מאמינים שנוכל לגשר על הפערים העסקיים שיש לצוות באמצעות הידע הפנימי, המערכות המתקדמות. תמיד יש אתגרים, ולפעמים יש פערי תרבות שקשה לגשר עליהם, וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים לפתור באמצעות היחידה החדשה שאנחנו מקימים בימים אלה. בכירים עם הרבה מאוד ניסיון בפרופסיות שונות שיבואו ויצטרפו ויקדישו את כל זמנם בליווי העסקאות, הן לפני הרכישה ועד אחרי הרכישה. הם יהיו ממש חלק אינהרנטי מהסטודיו שאנחנו מצרפים אלינו עד השלב שבו הם יהיו ממש חלק אינטגרלי ואורגני מהארגון".
עוד סיפר קינן על פעילות החברה בישראל: "בסופו של דבר, ישראל זה המרכז של החברה. זה הלב הפועם שלנו. פלייטיקה מאוד פעילה בישראל, גם עבור העובדים שלה. היום, בעבר ובהווה, הרבה מאוד מעובדי פלייטיקה מפוזרים בכל תעשייה. פלייטיקה מתכוונת להמשיך ולהשקיע בחברות ישראליות ולהמשיך לרכוש חברות ישראליות".