סגור
כנס לונדון אריאל כהן
(כלכליסט)

ועידת לונדון
מאפס הכנסות - לשווי של 7.25 מיליארד דולר: מנכ"ל טריפאקשנס מספר כיצד המציא את החברה מחדש

לפני הקורונה, טריפאקשנס התמקדה בשוק ניהול נסיעות עסקיות. אלה פסקו עם הטלת הסגרים במרץ 2020 ואף שלחו את החברה לסבב פיטורים. בוועידת Mind the Tech London של כלכליסט, סיפר אריאל כהן: "חזרנו למקורות וחשבנו למה בעצם הקמנו את החברה. החלטנו להשיק מוצרים חדשים ולפנות ללקוחות חדשים"

"ערב הקורונה היינו קרובים להכנסות שנתיות של 100 מיליון דולר, ואז ביום אחד איבדנו את ההכנסות כי העולם נכנס לסגרים. זה היה מפחיד, אבל גם דרש הרבה פעולות ומחשבה", כך פתח את דבריו אריאל כהן, מייסד משותף ומנכ"ל של חברת טריפאקשנס (TripActions), בוועידת Mind the Tech London 2022 של כלכליסט בשיתוף בנק לאומי ולאבטק.


לפני הקורונה, טריפאקשנס התמקדה בשוק ניהול נסיעות עסקיות. ב-2016 הקמנו את החברה בהבנה שהזמנה של נסיעת עסקים כרוכה בהמון פרטים קטנים וטיפול בהם והרבה אינטראקציה אישית, וכך יצרנו פתרון מקיף של הזמנת כל המרכיבים אונליין. יש לנו לקוחות שהם גם חברות גדולות וגם קטנות". כאשר הנסיעות פסקו עם הטלת הסגרים במרץ 2020, החברה נכנסה למשבר ואף נאלצה לצאת לסבב פיטורים בעקבות השיתוק בתנועה העולמית. אולם מאז היא התאוששה, ובאוקטובר האחרון אף הכריזה על גיוס ענק של 275 מיליון דולר לפי שווי של 7.25 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
אריאל כהן מנכ"ל טריפאקשנס ועידת mind the tech לונדון 23.3.22
אריאל כהן מנכ"ל טריפאקשנס ועידת mind the tech לונדון 23.3.22
אריאל כהן, מנכ"ל טריפאקשנס, בוועידת לונדון
(צילום: אוראל כהן)
"חזרנו למקורות וחשבנו למה בעצם הקמנו את החברה - מה אנחנו יכולים לעשות עבור לקוחותינו כיום במציאות החדשה", הסביר כהן את המהלכים שבהם נקטה טריפאקשנס. "לפני הקורונה השקנו כרטיס אשראי, והבנו שאפשר להשתמש בו כדי לנהל הוצאות ורכש. אנחנו עושים הכל באופן אוטומטי, כך שלא צריך להתעסק עם חשבוניות וקבלות. כמו כן, החלטנו להשיק מוצרים חדשים ולפנות ללקוחות חדשים".
עוד הוסיף כהן: "המוצר הראשון היה להראות למעסיקים היכן העובדים שלהם נמצאים גיאוגרפית ולהראות עד כמה בטוח להיות שם בהיבט של התפרצות הקורונה. הראינו למעסיק גם מה הצפי לגבי האזור הזה, וזה הפך למרכיב חשוב מאוד. מוצר שני הושק לפני חצי שנה והוא מאפשר תיאום להגעת עובדים. מוצר שלישי הוא תיאום נסיעות פרטיות עבור עובדי החברות. כבר הייתה לנו מערכת עם הרבה דאטה לגבי מחירים, מלונות ואתרים".
מגפת הקורונה אילצה את טריפאקנשס להמציא את עצמה כחברה חדשה. "הקטגוריה החדשה שבה אנחנו פועלים משלבת הרבה דברים - גם כרטיסי אשראי, גם ניהול הוצאות וגם נסיעות עסקיות", הסביר כהן. "שיחרננו 85 פיצ'רים חדשים בשנתיים האחרונות ורכשנו שלוש חברות במהלך המגפה, בתשעת החודשים האחרונים. אנחנו מאוד אגרסיביים ולכן גם מגדילים את נתח השוק שלנו, הכפלנו את בסיס הלקוחות שיש אצלם התקנות שלנו. לכן גם השווי בו גייסנו קפץ מ-4 מיליארד דולר ל-7.25 מיליארד דולר בגיוס האחרון שעליו הכרזנו לא מזמן, וכל זה מבלי שהתיירות העולמית חזרה לעצמה".
כהן סיכם את השנתיים הסוערות שעברו על החברה: "הקמנו את החברה לפני 7 שנים, והיה לנו מסע מאוד מעניין, עם המגפה במהלכו. אנחנו מאמינים מאוד בקשר בין אנשים, ובמהלך השנתיים האחרונות זה היה מאוד מורכב. אנחנו מאוד דוגלים בחברה בתרבות של להגיע למשרדים ולהיפגש".