סגור
ועידת לונדון 2024 - אנה פלקין
(צילום: אלכס קולומויסקי, סימול אירופה)

ועידת לונדון
"צרכנים לא מפחדים מפרסומת, הם רוצים בידור עם ערך"

אנה פלקין, מנהלת הפעילות העסקית של TikTok בישראל, אמרה בוועידת Mind The Tech London 2024 של כלכליסט ולאומי: "היכולת לתפוס את תשומת ליבם של הצרכנים היא אתגר משמעותי כי יש להם ציפיות חדשות ממותגים. תיצרו ערך משמעותי לכל פעילות שאתם יוצרים"

"הבידור היום הוא לא כמו פעם. הוא נמצא בקצות האצבעות שלנו בכל רגע דרך הטלפון", כך אמרה אנה פלקין מנהלת הפעילות העסקית של TikTok בישראל בוועידת Mind The Tech London 2024 של כלכליסט ולאומי.
"בעבר, בחירת הבידור היומית היתה לחכות לסוף היום, לשבת ביחד מול הטלוויזיה. היום כל הבידור נמצא בקצות הידיים", אמרה פלקין. "אל תבזבזו זמן על ההזדמנות להתחבר לבידור. בידור הוא יותר מאשר דרמה. הוא גילוי, הוא חינוך והוא בתנועה כל הזמן ומשפיע משמעותית על הצרכן".
לדבריה, "כיום אנחנו צורכים בידור בכל היום. אני לדוגמה התחלתי לקבל השראה מהאולימפידה האחרונה, ולא רק אני - תת-תרבות חדשה ומדהימה נוצרה בטיקטוק במהלך האולימפיאדה, בה ספורטאים שיתפו את החוויות שלהם מאחורי הקלעים, והקהל יצר אינטראקציות איתם וגם אחד עם השני".
היא הוסיפה כי "רבים משתמשים בטלפונים לראות סרטי וידאו ורבים רואים בטיקטוק אמצעי בידור משמעות. זו הזדמנות חשובה כי בגלל הדרך שבה אנחנו מתחברים, הלקוחות נמצאים כל הזמן במסע של גילוי. זה מביא עידן חדש לבידור. לצרכנים יש יותר בחירה של תוכן, ולמותגים יש יותר מדיה".
"היכולת לתפוס את תשומת ליבם של הצרכנים היא אתגר משמעותי כי לצרכנים יש ציפיות חדשות ממותגים", הוסיפה. "הצרכנים של היום רוצים לקבל בידור ולא רוצים שימכרו להם פרסומות מעמיסות. אין להם בעיה עם מכירות בפרסומות אלא בעיה עם הטרדה. הם רוצים ערך מוסף, הם רוצים שתלמדו אותם משהו, הם רוצים שתתנו להם תקשורת איכותית".
פלקין אמרה כי תוכן בטיקטוק הוא מגוון ועשיר ונע בין מגוון רחב של נושאים הכולל בין השאר ספורט, טכנולוגיה, בישול פיננסים ועוד. לדבריה, "בטיקטוק ישנן מאות ואלפי קהילות שנוצרות באופן אורגני על ידי הקהל סביב עולמות תוכן רבים. התוכן בטיקטוק נוצר על ידי כולם - ולמען כולם".
היא הוסיפה כי "המחסומים שהיו פעם ליצירת תוכן נעלמו וכיום המחסומים לא קיימים וכאשר תוכן הוא טוב הוא יוצר תנועה של צרכנים. הדרך להבין מה מניע קהל בתוכן הוא משמעותי ביותר ולא קל. אם צרכן מונע לפעילות על ידי התוכן שיצרת - כולם מרוויחים. צריך להתחבר ליוצרי תוכן איכותיים והרבה מדווחים שהם משפיעים על דעתם. יצרני התוכן הם כיום דרך משמעותית להרבה מותגים להתחבר לקהילה שלהם".
לסיום נתנה אנה פלקין כמה עצות ליוצרי התוכן ולמותגים השונים: "המסע מתוכן לרכישה הוא שונה מבעבר. יש קשר חדש בין בידור לקהילה והדרך לגילוי ומכירה. תמשיכו לבדר אותם כל הזמן, תיצרו ערך משמעותי לכל פעילות שאתם יוצרים, תעבדו עם יוצרים איכותיים שיודעים להתחבר לקהילה שלהם".