סגור
כנס גיימינג - ארז רחמיל
(סיני דוד)

ועידת הגיימינג
"הדבר הבא בעולם הדיגיטל הוא סינרגיה בין אדם לבינה מלאכותית"

כך אמר ארז רחמיל, מנהל הטכנולוגיות הראשי של פלייטיקה בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה, והוסיף: "ברגע שיש יכולות AI, הוספנו קונספט שנקרא Human-Machine Team, צוות של אדם ומכונה שיש ביניהם שלושה וקטורים – האדם, המכונה והיחסים ביניהם"

"הדבר הבא בעולם הדיגיטל הוא סינרגיה בין אדם לבינה מלאכותית, יצירת צוותי אדם ומכונה". כך אמר ארז רחמיל, CTO פלייטיקה בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה. "אנחנו אחת מחברות המובייל גיימינג הגדולות בעולם. כדי לבנות עסק גיימינג גדול ורציני לא מספיקים רק משחקי הליבה, עוטפים את זה בתחומים כמו Live Ops, כלכלת משחק, מוניטיזציה, אנליטיקס ודאטה. כדי להתמודד עם הסקייל ורמת המורבות אסטרטגיית הגדילה היא טכנולוגיה מועצמת למידת מכונה. טכנולוגיה זו מאפשרת לנו לעשות אופטימיזציות חכמות מבוססות אינטליגנציה מלאכותית ולהקטין את כמות העבודה הידנית ועומק הידע הטכנולוגי שנדרש".
בשנים האחרונות הושקעו משאבים רבים באסטרטגיית בינה מלאכותית, בבניית מנועי NLP, הקמת שתי מעבדות אלגוריתמיקה ומשקיעים הרבה בפלטפורמת למידת מכונה אינטגרטיבית למשחקי החברה. "אנחנו מסתכלים על הנושא של AI כמו סטראט-אפ בתוך פלייטיקה. ברגע שיש לנו את היכולות האלה בתחום ה-AI, הוספנו לזה קונספט שנקרא Human-Machine Team, צוות של אדם ומכונה שיש ביניהם שלושה וקטורים – האדם, המכונה והיחסים והתלות ביניהם", אמר.
מתוך הקונספט הזה לקחו בפלייטיקה כמה אלמנטים: אחד, Data Driven, "אנחנו חברה מוטית דאטה, משתמשים בדאטה לקבלת החלטות". השני הוא למידת מכונה תחילה – "אם יש לנו בעיות שצריך לפתור אותן ננסה היום לפתור אותן באמצעות פתרונות אלגוריתמיקה קודם כל"; דמוקרטיזציה של AI – "מנגישים טכנולוגיות בינה מלאכותית לאנשים עסקיים ללא צורך במדעני נתונים או מהנדסי דאטה, מאפשרים למומחים העסקיים להשתמש, לתפעל ואפילו לשנות דברים בנושא ה-AI בעצמם".
"איך זה נראה תכל'ס בפלייטיקה? לפני עידן הדיגיטל סטודיו עובדת בסטודיו בפלייטיקה הייתה צריכה ידע מאוד עמוק בלהגדיר ולמצוא פרסונליזציות במשחק. היא השתמשה בהרבה עבודה ידנית ובהרבה מערכות, מחפשת בעיות או תשובות לבעיות בשני מימדים וצריכה להסתכל על הרבה מאוד דוחות והצעות ומתבססת על הרבה מאוד אינטואיציה. בעולם הדיגיטל סטודיו היא מקבלת כלים מבוססי בינה מלאכותית על מנת לייצר פרסונליזציות. המערכת עצמה מציפה לה תובנות והצעות לפעולות, ובמקום שזה ייקח ימים או שבועות זה לוקח דקות בודדות".
האלמנט המאוד חשוב בצוותי האדם-מכונה הוא האדם. "תפקיד האדם משתנה, הוא מועצם בצורה שונה. בעבר למשל, כדי לסגור תהליך עסקי בעבר היה צריך לעבוד עם מספר אנשים עם תחומי מומחיות שונים. היום אפשר לנהל את התהליך מקצה לקצה. האדם יכול להתמקד בתובנות ביומיום ולא לעבוד בצורה ספוראדית. האדם הוא זה שיודע את הקונטקסט העסקי ומבין אם באמת מה שמודלים מציפים ומציעים הוא הנכון. תפקיד נוסף של האדם הוא למצוא הזדמנויות חדשות ולפתור בעיות שבכלל לא היו קיימות קודם", אמר.